HomeΕΛΛΑΔΑΜαταιώθηκε ο πλειστηριασμός για τα «μουσειακά» αεροσκάφη του Ελληνικού

Ματαιώθηκε ο πλειστηριασμός για τα «μουσειακά» αεροσκάφη του Ελληνικού

Το μπέρδεμα με τις δικαστικές αποφάσεις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σε ματαίωση οδηγήθηκε πριν από λίγο ο πλειστηριασμός για τα επτά εγκαταλελειμμένα αεροσκάφη που βρίσκονται επί χρόνια στο Ελληνικό.

Η διαδικασία του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, -όπως αποκαλύπτει το newmoney-, ξεκίνησε κανονικά στις 2 το μεσημέρι, ωστόσο μετά από μισή περίπου ώρα και συγκεκριμένα στις 2:33 σταμάτησε με την ένδειξη «ματαιωμένος».

Η εξήγηση για αυτή την ανατροπή δίνεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα το «Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.), όπου αναφέρεται ότι «με την από 9/7/2021 προσωρινή διαταγή της κ. Ειρηνοδίκη Υπηρεσίας του Ειρηνοδικείου Αθηνών, αναστέλλεται η διενέργεια του πλειστηριασμού που επρόκειτο να διεξαχθεί σήμερα, 09-07-2021 στις 14.00, με αντικείμενο την εκποίηση των επτά ιστορικών αεροσκαφών της Ολυμπιακής Αεροπορίας», ενώ γίνεται λόγος για «ανέλπιστη και ιστορική επιτυχία του ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α». Το Σωματείο προσέφυγε στα δικαστήρια κατά του προγραμματισμένου για σήμερα πλειστηριασμού, με αίτηση ανακοπής, ενώ παράλληλα ζήτησε την έκδοση προσωρινής διαταγής για την αναστολή του μέχρι την εκδίκαση της ανακοπής που έχει προσδιοριστεί για την 1η Σεπτεμβρίου 2021.

Ωστόσο, την Τρίτη, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Άρειος Πάγος απέρριψε το αίτημα προσωρινής διαταγής ανοίγοντας το δρόμο για την διεξαγωγή του σημερινού ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, όπως φάνηκε και από το γεγονός ότι ξεκίνησε κανονικά, αλλά ματαιώθηκε στην πορεία…

Τώρα, βέβαια, μένει να φανεί ποια θα είναι η συνέχεια.

Τα επτά αεροσκάφη έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια στη νοτιοανατολική πλευρά του πρώην αεροδρομίου και πλέον επείγει να βρεθεί μια λύση απομάκρυνσής τους δεδομένου ότι επίκειται η έναρξη της πρώτης κατασκευαστικής περιόδου για το mega project του Ελληνικού, τη μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων δεκαετιών στη χώρα, ύψους 8 δισ. ευρώ.

Ποια είναι τα επτά αεροσκάφη

Στην ομάδα των επτά εναπομεινάντων αεροσκαφών περιλαμβάνονται τρία Boeing της Ολυμπιακής Αεροπορίας και άλλα τέσσερα μικρότερα.

Συγκεκριμένα πρόκειται για:

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Boeing 747-200, με σειριακό αριθμό MSN 20825, χωρίς κινητήρες, μονάδα παραγωγής βοηθητικής ισχύος (APU), ηλεκτρικά συστήματα και LRU, που έχει διαγραφεί από το νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανήκε στο στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με στοιχεία νηολογίου SX-ΟΑΒ από τον Νοέμβριο του 1973. Πρόκειται για το «Olympic Eagle», το πρώτο Jumbo που προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, αποτελούσε ιδιοκτησία της Ολυμπιακής Αεροπορίας και εντάχθηκε στον στόλο της στις 8 Δεκεμβρίου του 1973. Το συγκεκριμένο μάλιστα ήταν το πρώτο και μοναδικό που αγόρασε η Ολυμπιακή με πρωτοβουλία του Αριστοτέλη Ωνάση κατευθείαν από τον κατασκευαστή. Το αεροσκάφος πετούσε έως το 1999, οπότε εγκαταλείφθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Boeing 727-284, με σειριακό αριθμό (S/N) 20000, χωρίς κινητήρες, APU, όργανα και ηλεκτρικές μονάδες, που έχει διαγραφεί από το νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανήκε στο στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με στοιχεία νηολογίου SX-CBA από το έτος 1969.

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Boeing 737-284, χωρίς κινητήρες, APU, όργανα και ηλεκτρικές μονάδες, που έχει διαγραφεί από το νηολόγιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ανήκε στο στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας με στοιχεία νηολογίου SX –BCA από τον Ιούνιο του 1975.

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Cessna 411 με στοιχεία νηολογίου SX-APU

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Piper Navajo PA31-310 με στοιχεία νηολογίου SX – AAZ, 6 θέσεων και 2 θέσεις πιλοτηρίου

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου Cessna 340 χωρίς διακριτικό

-Ένα μη πλόιμο αεροσκάφος τύπου HELLENIC BAC ONE-ELEVEN

Τα παραπάνω αεροσκάφη, σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης πιστοποιημένου εκτιμητή ως προς την αποκόμιση πολύτιμων μετάλλων, βγήκαν με τις ακόλουθες τιμές εκκίνησης:

-Το Boeing 747-200, στο ποσό των 36.300 ευρώ

-Το Boeing 727-284, στο ποσό των 11.120 ευρώ

-Το δεύτερο Boeing 737-284, στο ποσό των 7.660 ευρώ

-Το Cessna 411, στο ποσό των 386 ευρώ

-Το Piper Navajo, στο ποσό των 741 ευρώ

-Το Cessna 340, στο ποσό 386 ευρώ

– Το HELLENIC BAC ONE- ELEVEN, στο ποσό των 5.220 ευρώ.

Συνολικά για όλα τα παραπάνω αεροσκάφη η τιμή πρώτης προσφοράς διαμορφώθηκε στο ποσό των 61.813 ευρώ.

Η απόφαση που άνοιξε το δρόμο για το σφυρί

Ο δρόμος για τον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό άνοιξε μετά την απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών (διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων) στις 18 Ιουνίου, που εκδόθηκε μετά από αίτηση της επισπεύδουσας «Ελληνικό Α.Ε.» και διέτασσε την εκπλειστηρίαση τους για σήμερα 9 Ιουλίου.

Η απόφαση στρέφεται κατά του Σωματείου «Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α.), ενώ πρόσθετες παρεμβάσεις υπέρ της «Ελληνικό Α.Ε.» άσκησαν το Δημόσιο (εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Οικονομικών) και το ΤΑΙΠΕΔ. Αντίθετα, πρόσθετες παρεμβάσεις υπέρ του Σωματείου άσκησαν ο Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καθώς και τα Σωματεία «Ένωση Συνταξιούχων Χειριστών και Ιπταμένων Μηχανικών Πολιτικής Αεροπορίας», «Φίλοι Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας» και «Σύνδεσμος Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Αεροπορικών Επιχειρήσεων».

Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήρε ένα από τα τελευταία εμπόδια που υπήρχαν για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της «Ελληνικό Α.Ε.» προς τη Lamda Development, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου.

Το ΠΟΛ.Κ.Ε.Ο.Α. υποστηρίζει ότι «η μετακίνηση των αεροσκαφών σε απόσταση 1970 μέτρων δίπλα στα διατηρητέα ακίνητα του ΚΕΑ είναι η μόνη ενδεδειγμένη λύση όχι μόνο για τη σωτηρία των αεροσκαφών, αλλά και για την ένταξή τους στο Μουσείο Πολιτικής Αεροπορίας που θα στεγαστεί στα κτήρια αυτά».
newmoney.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση