HomeΚΟΣΜΟΣΟ Μπάιντεν προσφέρει βοήθεια στην Αίγυπτο για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ

Ο Μπάιντεν προσφέρει βοήθεια στην Αίγυπτο για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ

Διπλασιάστηκαν οι τιμές για τις μεταφορές πετρελαίου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι ΗΠΑ εξετάζουν τι μπορούν να κάνουν για να συνδράμουν την Αίγυπτο, ώστε να αποκολληθεί το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που έχει κολλήσει εδώ και πέντε μέρες τη Διώρυγα του Σουέζ προκαλώντας ένα ανυπολόγιστων διαστάσεων ντόμινο παρενεργειών, καθώς από εκεί περνάει τουλάχιστον το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.

«Έχουμε εξοπλισμό και χωρητικότητα που δεν διαθέτουν οι περισσότερες χώρες», δήλωσε χθες ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν από το Ντελαγουέρ. Αμερικανοί Αξιωματούχοι ανέφεραν ότι η Ουάσινγκτον προτίθεται να στείλει μια ομάδα ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, που θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ γρήγορα στην περιοχή.

«Προσφέραμε τη βοήθειά μας στις αιγυπτιακές αρχές για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ», σημείωσε νωρίτερα η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι. «Οι συζητήσεις συνεχίζονται και ελπίζω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα», πρόσθεσε.

Η Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού, που καλύπτει την περιοχή της Μέσης Ανατολής, είναι υπεύθυνη και για την προστασία των θαλάσσιων μεταφορών στην περιοχή. Αν η Αίγυπτος ζητήσει βοήθεια, οι Αμερικανοί ειδικοί θα μπορούσαν να φτάσουν ακόμη και αύριο Σάββατο, από το Μπαχρέιν όπου εδρεύει ο 5ος Στόλος. Προς το παρόν δεν υπάρχει τέτοιο αίτημα.

Οι ΗΠΑ είναι επίσης έτοιμες να παράσχουν συμβουλές για θέματα ασφαλείας στις ναυτιλιακές εταιρείες που θα αποφασίσουν να αποφύγουν τα πλοία τους το Σουέζ και να περιπλεύσουν την Αφρική. Σε μια τέτοια περίπτωση θα περάσουν από ζώνες όπου δρουν πειρατές. Όμως, ούτε ο 5ος Στόλος, ούτε η Ναυτική Επιχειρησιακή Δύναμη, ένας διεθνής ναυτικός συνασπισμός που εδρεύει επίσης στο Μπαχρέιν, είναι σε θέση να συνοδεύσουν όλα τα πλοία που έχουν μπλοκαριστεί στο Σουέζ.

Ευελπιστεί αλλά δεν μπορεί να εγγυηθεί

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας ιαπωνικής εταιρίας του πλοίου, δήλωσε ότι ευελπιστεί σε αποκόλληση του πλοίου μέχρι σήμερα το βράδυ αλλά δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η επιχείρηση θα ολοκληρωθεί.

«Απομακρύνουμε ίζημα, με επιπλέον εργαλεία βυθοκόρησης», δήλωσε ο Γιουκίτο Χιγκάκι σε συνέντευξη Τύπου. Όμως, η ολλανδική εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η αποκόλληση εμφανίστηκε νωρίτερα πιο επιφυλακτική, προβλέποντας «ημέρες, ακόμα και εβδομάδες» για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας στο κανάλι.

Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ προσπαθεί να αποκολλήσει το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου, που προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, λόγω δυνατών ανέμων.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου 200 πλοία ήταν εγκλωβισμένα χθες στις δύο άκρες του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο μέσο της διώρυγας, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων, με πρόσκαιρη επίπτωση στην τιμή του μαύρου χρυσού την Τετάρτη.

Διπλασιάστηκαν οι τιμές για τις μεταφορές πετρελαίου

Στο μεταξύ, τα ναύλα για τις μεταφορές πετρελαίου με τάνκερ σχεδόν διπλασιάστηκαν αυτή την εβδομάδα, ενώ αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.

«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», είπε στέλεχος της FGE, προσθέτοντας ότι οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσει κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.

Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.

efsyn.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση