Μεγάλο πλήγμα έχουν υποστεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς και στο Ηράκλειο καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τόσο στο αστικό ΚΤΕΛ όσο και στο υπεραστικό ΚΤΕΛ κατά τη διάρκεια των δύο lockdown υπήρχαν μόνο δρομολόγια «ασφαλείας» ενώ και τους υπόλοιπους μήνες η κίνηση ήταν αρκετά μειωμένη.

Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στα ταξί στο Ηράκλειο με τους περισσότερους ιδιοκτήτες και οδηγούς να κάνουν προσπάθειες να στραφούν σε άλλα επαγγέλματα.

Το cretapost ήρθε σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του αστικού ΚΤΕΛ Καλλέργο Βουλγαράκη, τον πρόεδρο του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μανώλη Χαχλιούτη και τον πρόεδρο ιδιοκτητών ταξί Ηρακλείου Λευτέρη Πετράκη οι οποίοι δίνουν την εικόνα των ΜΜΜ κατά τη διάρκεια του έτους.

Κ. Βουλγαράκης: «Η χρονιά είναι χαμένη»

Με μελανούς τόνους περιέγραψε την χρονιά που φτάνει στο τέλος της ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Καλλέργος Βουλγαράκης.

Μπορεί για την ώρα να μην έχει βγει το ακριβές ποσοστό του χαμένου τζίρου για όλο το 2020 ωστόσο οι δύο περίοδοι της καραντίνας ήταν καταστροφική.

«Το Αστικό ΚΤΕΛ από τις 7 Νοεμβρίου που μπήκαμε στο lockdown έχει ακινητοποιήσει όλα τα ιδιόκτητα λεωφορεία. Αυτό σημαίνει ότι από τα 74 που κυκλοφορούσαν κάθε μέρα τώρα κυκλοφορούν μόλις 8 και εξυπηρετούν κυρίως τα δύο νοσοκομεία και βασικές γραμμές όπως Γάζι, Κνωσό, Φορτέτσα, Μασταμπά κτλ», τόνισε μιλώντας στο cretapost, ο κ. Βουλγαράκης και συνέχισε: «Δεν έχουμε ακόμα εικόνα για ολόκληρη τη χρονιά ωστόσο στην πρώτη καραντίνα είχαμε πτώση ύψους 98% και τώρα πτώση 85%».

Παράλληλα, ο  πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ χαρακτηρίζει το 2020 ως μία χαμένη χρονιά με όλους τους ανθρώπους που ασχολούνται με τις μεταφορές να έχουν μία καθοδική πορεία.

«Η χρονιά είναι χαμένη. Είμαι 40 χρόνια στο ΚΤΕΛ και τέτοια κατάσταση δεν έχω ξαναζήσει. Όλοι οι άνθρωποι που ασχολούνται με τις μεταφορές είναι σε καθοδική πορεία. Πήραμε μία ανάσα από την επιστραπτέα προκαταβολή και πλέον κάνουμε υπομονή στο να φτιάξουν τα πράγματα», τόνισε ο κ. Βουλγαράκης ενώ παράλληλα εξέφρασε την ελπίδα πως «μέσα στο 2021 θα τελειώνουμε με την πανδημία ώστε από το 2022 να μπορούμε σταδιακά να πατάμε στα πόδια μας».

Μ. Χαχλιούτης: «Δουλεύουμε με δρομολόγια “ασφαλείας”»

Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στο υπεραστικό ΚΤΕΛ με τον πρόεδρο της εταιρίας Μανώλη Χαχλιούτη να αναφέρει πως όλες οι επιχειρήσεις έχουν πληγεί.

«Όπως όλες οι επιχειρήσεις, έτσι κι εμείς, έχουμε πληγεί εξαιτίας της πανδημίας», τόνισε ο κ. Χαχλιούτης και εξήγησε πως «εμείς δουλεύουμε με τουρίστες και με εργαζόμενους στα ξενοδοχεία και φέτος τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά. Δεν έχουμε ακόμα κάποια εικόνα ωστόσο έχουμε μεγάλη πτώση».

Αυτή τη στιγμή το υπεραστικό ΚΤΕΛ λειτουργεί με δρομολόγια «ασφαλείας».

«Οι περισσότεροι βρίσκονται σε αναστολή καθώς έχουμε κρατήσει κάποια δρομολόγια “ασφαλείας” σε κάποιες κεντρικές αρτηρίες», υπογράμμισε σχετικά ο κ. Χαχλιούτης.

Λ. Πετράκης: «Απογοήτευση στον κλάδο – Πτώση έως και 80%»

Απογοήτευση επικρατεί και στον κλάδο των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί στο Ηράκλειο καθώς το 2020 έχει καταγραφεί, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πτώση έως και 80%.

«Επικρατεί μία πλήρης απογοήτευση στον κλάδο. Όλοι οι συνάδελφοι είναι σε απόγνωση. Έχουν αρχίσει να στρέφονται σε άλλα επαγγέλματα. Κλειδώνουν τα αυτοκίνητά τους. Οι οδηγοί που είχαν μισθώσει ή είχαν ενοικιάσει οχήματα τα παρατάνε και φεύγουνε. Για το 80% του κλάδου η πτώση είναι αισθητή καθώς ξεπερνά και το 80%», επεσήμανε μιλώντας στο cretapost, ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών ταξί του νομού Ηρακλείου Λευτέρης Πετράκης.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως από τα 530 ταξί που υπάρχουν στο Ηράκλειο την ώρα που το cretapost επικοινώνησε με τον κ. Πετράκη είχαν βγει στον δρόμο μόλις 80.

«Απ’ αυτά τα 80, τα 71 ήταν αραγμένα σε πιάτσες, τα 6 ήταν μισθωμένα και 3 έκαναν διαδρομή», επεσήμανε ο κ. Πετράκης και συνέχισε «ο κόσμος δεν κινείται. Υπάρχουν δρομολόγια μόνο από και προς τα νοσοκομεία ή αν παραλάβουμε κανέναν φαντάρο που φεύγει από το στρατόπεδο για να πάει στο σπίτι του».

Ακόμα και τα ταξί όμως που βρίσκονται στους δρόμους για ένα μεροκάματο είναι αμφίβολο κατά πόσο θα βγάλουν κάποια χρήματα.

«Η οικογένειά μου ζει από το ’80 με ταξί. Αρχικά δούλευε ο πατέρας μου και τώρα εγώ. Τέτοια κατάσταση δεν έχουμε ξαναζήσει. Για να καταλάβετε ανέκαθεν το χειμώνα είχαμε 50 με 70 ευρώ τζίρο τη μέρα με αποτέλεσμα να βγάζουμε τα λειτουργικά έξοδα και έμεναν γύρω στα 10 με 15 ευρώ καθαρό κέρδος. Αυτή τη στιγμή μπαίνουμε καθημερινά μέσα με όλα τα λειτουργικά έξοδα. Χθες έπιασα δουλειά στις 7.30 το πρωί, πήγα σπίτι 6.30 το απόγευμα με 30 ευρώ τζίρο και μπορεί να ήμουν και από τους καλούς. Απ’ αυτά τα 30 ευρώ πρέπει να βγουν τα αναλώσιμα, τα πάγια έξοδα. Από τα 30 ευρώ που έπιασα χθες στο σπίτι δεν μπήκε φράγκο», ανέφερε σχετικά ο κ. Πετράκης ο οποίος παράλληλα δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος για την επόμενη χρονιά.

«Αν πάρουμε τα δεδομένα ότι θα βγει το εμβόλιο μπορεί να είναι καλύτερα τα πράγματα. Και πάλι όμως δεν μπορείς να προβλέψεις τίποτε. Είμαι συγκρατημένος στην αισιοδοξία μου. Από τη μια θέλω να πιστέψω ότι θα πάμε καλύτερα αλλά από την άλλη δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει η επόμενη ημέρα», τόνισε ο κ. Πετράκης.

Διαφήμιση
Διαφήμιση