HomeHL-EconomyBlack Friday: Αντίστροφη μέτρηση για τις μεγάλες προσφορές

Black Friday: Αντίστροφη μέτρηση για τις μεγάλες προσφορές

Τι πρέπει να προσέξετε

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Μία μόλις εβδομάδα απέχουμε από την ημέρα της Black Friday, η οποία πέφτει φέτος στις 27 Νοεμβρίου. Παρόλο που η Black Friday του 2020 δεν θα μοιάζει σε τίποτα με τις προηγούμενες εξαιτίας του καθολικού lockdown που βρίσκεται σε ισχύ, προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων είναι απόλυτα προετοιμασμένες για την μεγάλη ημέρα των εκπτώσεων, στοχεύοντας αποκλειστικά στις ηλεκτρονικές προσφορές.

Παρόλο που αρκετοί επαγγελματίες ζητούσαν να μεταφερθεί η ημέρα της Black Friday σε μεταγενέστερη ημερομηνία, κατά την οποία θα έχουν ανοίξει τα καταστήματα και η φυσική παρουσία των πελατών θα είναι εφικτή, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Ειδικοί της αγοράς έχουν τονίσει ότι η μεταφορά της ημέρας των μεγάλων προσφορών δεν μπορούσε να συμβεί, διότι η Black Friday είναι ένα παγκόσμιο γεγονός και με μία τέτοια κίνηση θα έχανε την εμπορική της αξία. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι πολλοί καταστηματάρχες ήλπιζαν πως την συγκεκριμένη ημέρα θα καλύψουν ένα μέρος από τις οικονομικές ζημιές που τους έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού.

Οι ανησυχίες των επιχειρηματιών

Ωστόσο, αυτό που ανησυχεί τους καταστηματάρχες είναι η άμεση παράδοση των προϊόντων τους από τις εταιρείες διανομής, οι οποίες έχουν τεράστιο φόρτο εργασίας εξαιτίας του lockdown. Σημειώνουν, μάλιστα, ότι κατά τη διάρκεια του lockdown της άνοιξης, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των παραγγελιών οι διανομές καθυστερούσαν ακόμα και εβδομάδες.

Παράλληλα, οι επιχειρηματίες προβληματίζονται, καθώς βλέπουν ότι μεγάλο μέρος των πολιτών έχει πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές επιπτώσεις του κορονοϊού και δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μεγάλες αγορές, όπως τα προηγούμενα έτη.

Το βέβαιο είναι ότι η φετινή Black Friday στις 27 Νοεμβρίου θα είναι διαφορετική από όλες τις προηγούμενες και αποτελεί στοίχημα για τους επιχειρηματίες, που, όπως φαίνεται, θα συμμετέχουν δυναμικά – όσοι μπορούν-, πραγματοποιώντας μεγάλες προσφορές για να καλύψουν κάποιο από το χαμένο οικονομικό τους «έδαφος».

Οδηγίες προς τους καταναλωτές – Τα SOS για τις ηλεκτρονικές αγορές

Ενόψει των ηλεκτρονικών προσφορών της Black Friday, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

-Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

-Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.

-Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

-Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Επισημαίνεται σε ότι αφορά τη Black Friday ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

-Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

-Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).

-Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:

-Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

-Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.

-Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

-Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.

-Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους  μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα  του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση [email protected].
ethnos.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση