HomeΕΛΛΑΔΑΜέτρα στήριξης ζητά η ακτοπλοϊα

Μέτρα στήριξης ζητά η ακτοπλοϊα

Σύμφωνα με το ΣΕΕΝ, λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία θα υπάρξει απώλεια εσόδων το 2020 τόσο στις ακτοπλοϊκές γραμμές όσο και αυτές της Αδριατικής, που θα ξεπεράσει τα 300.000.000 ευρώ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων προκειμένου να στηριχθεί ο κλάδος της ακτοπλοϊας τους επόμενους μήνες, λόγω των επιπτώσεων στην επιβατική κίνηση και στον τουρισμό από την πανδημία του κορονοϊού, ζητεί με επιστολή του από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με το ΣΕΕΝ, λόγω των επιπτώσεων από την πανδημία θα υπάρξει απώλεια εσόδων το 2020 τόσο στις ακτοπλοϊκές γραμμές όσο και αυτές της Αδριατικής, που θα ξεπεράσει τα 300.000.000 ευρώ, ενώ τα ζημιογόνα αποτελέσματα των εταιρειών αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 100.000.000-130.000.000 ευρώ.

Όπως αναφέρουν οι ακτοπλόοι στην επιστολή, ο αριθμός των κρουσμάτων παραμένει υψηλός και είναι βέβαιο ότι θα παραμείνουν σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα, ενώ τονίζουν ότι διαπιστώνεται και απροθυμία των επιβατών να μετακινηθούν, ιδιαίτερα από τα νησιά προς την Αττική και τις μεγάλες πόλεις.

Προσθέτουν εξάλλου, ότι στο πρώτο πεντάμηνο του 2021 το μεταφορικό έργο θα είναι μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, λαμβανομένου υπόψη ότι η περίοδος Ιανουαρίου- Μαρτίου (19/3) 2020 ήταν ιδιαίτερα θετική.

Για την τουριστική περίοδο του 2021, επισημαίνουν ότι ο μεγάλος αριθμός των κρουσμάτων διεθνώς δεν επιτρέπει αισιόδοξες προβλέψεις.

Σημειώνουν ότι ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχουν θετικές εξελίξεις με το εμβόλιο, παραμένουν οι αμφιβολίες για τη δυνατότητα έναρξης σταδιακού εμβολιασμού πριν το τέλος του 2021.

Επίσης τονίζουν ότι αναφορικά με τον εσωτερικό τουρισμό, οι προβλέψεις δεν είναι ευνοϊκές γιατί υπάρχει μεγάλος προβληματισμός σε ό,τι αφορά τις ελεύθερες μετακινήσεις, λόγω πολλαπλασιασμού των κρουσμάτων στην ηπειρωτική χώρα.

Οι ακτοπλόοι, για τη στήριξη του κλάδου, ζητούν από τον υπουργό Ναυτιλίας να καθορισθούν τα απαραίτητα δρομολόγια μέχρι 31/5/2021 με βάση τα δρομολόγια του 2020 και να υπογραφούν Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας για την εκτέλεσή τους.

Να καθορισθούν τα μισθώματα των πλοίων, σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδά τους και να υπάρξει παράταση της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών προσωπικού θάλασσας και ξηράς, μέχρι 31/5/2021.

Επίσης, ζητούν μείωση 50% των λιμενικών εξόδων, εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των οχημάτων, εφαρμογή χειμερινών συνθέσεων πληρωμάτων και παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας των ναυτικών μέχρι 31/5/2021.

Τέλος, επέκταση του μέτρου πληρωμής των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε 24 μήνες.

Για τις γραμμές της Αδριατικής ζητούν να μελετηθεί η δυνατότητα επιδότησης των δρομολογίων για την κάλυψη των εξόδων λειτουργίας και παράταση ισχύος της δυνατότητας αναστολής συμβάσεων εργασίας των ναυτικών μέχρι 31/5/2021.

Σύμφωνα με το ΣΕΕΝ το μεταφορικό έργο επιβατών το 2020 αναμένεται να μειωθεί σε σχέση με το 2019 κατά:

Επιβάτες: -10.300.000 (-55%)

Οχήματα ΙΧ: – 670.000 (-35%)

Φορτηγά: – 100.000 (-20%)

Ακόμα πιο απογοητευτική είναι η εικόνα στις γραμμές Αδριατικής όπου τα ελληνικά πλοία παρουσιάζουν σημαντικά μειωμένη κίνηση και συγκεκριμένα:

Επιβάτες: – 400.000 (-70%)

Οχήματα ΙΧ: – 100.000 (-60%)

Φορτηγά: – 13.000 (-8%)

Διαφήμιση
Διαφήμιση