HomeΟΙΚΟΝΟΜΙΑEurobank: Δεν υφίσταται επίθεση από χάκερς

Eurobank: Δεν υφίσταται επίθεση από χάκερς

Κατηγορηματικά διαψεύδει η Eurobank ότι τα συστήματά της δέχτηκαν επίθεση από χάκερς και υποκλάπησαν στοιχεία πελατών.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η κατηγορηματική διάψευση της Τράπεζας έρχεται κατόπιν δημοσιεύματος για μαζική επίθεση υποκλοπής στοιχείων πελατών του web-banking της Eurobank, η οποία ερμηνεύεται από το δημοσίευμα ως «σπάσιμο» των συστημάτων ασφαλείας της τράπεζας.

Ειδικότερα, η τράπεζα σε ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η Eurobank ενημερώνει ότι τα συστήματα της και ειδικά το ebanking και mbanking είναι ασφαλή και δεν έχουν δεχθεί καμία επίθεση από hackers ή άλλους κακόβουλους χρήστες.

Επίσης εφιστά την προσοχή των πελατών της να μην ανοίγουν emails από άγνωστες πηγές και να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί σε ποιες σελίδες περιηγούνται στο διαδίκτυο, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουν θύματα υποκλοπής στοιχείων μέσα από τη διαδικασία «ψαρέματος» στοιχείων χρηστών.

Η Τράπεζα ουδέποτε έχει ζητήσει, δεν ζητά και δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία των πελατών κατ΄ αυτόν τον τρόπο».

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μία περίπτωση της απάτης phishing για την οποία οι τράπεζες είχαν ενημερώσει τους πελάτες τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί τώρα που οι εξ αποστάσεως συναλλαγές αποτελούν σχεδόν τον κανόνα και να μην δίνουν σε τρίτους διαδικτυακά προσωπικά τους στοιχεία, τα οποία η τράπεζα δεν θα ζητούσε ποτέ.

Το phishing, όπως συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση, αποσκοπεί στην κλοπή προσωπικών δεδομένων και κωδικών, όπως το Username, το Password και το PIN, με στόχο την πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς και κάρτες του πελάτη.

Δεν πάει πολύς καιρός που οι τράπεζες ενημέρωσαν το κοινό για την ασφαλή διενέργεια συναλλαγών εξ αποστάσεως, εφιστώντας την προσοχή ιδίως την απάτη του phishing που είναι η πιο διαδεδομένη διεθνώς.

Όπως προειδοποιούσαν τους πελάτες τους, μέσω ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής επικοινωνίας, οποιοσδήποτε μπορεί να επιχειρήσει να αποσπάσει πληροφορίες και κωδικούς, προσποιούμενος ότι συνδέεται με επίσημους και έμπιστους φορείς.

Συγκεκριμένα, οι πελάτες τράπεζας μπορεί να λάβουν παραπλανητικά μηνύματα (phishing emails) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και sms, τα οποία αποσκοπούν στο να υποκλέψουν προσωπικά στοιχεία τους.

Τα μηνύματα αυτά υποτίθεται ότι έχουν αποσταλεί από την Τράπεζα και προτρέπουν τον παραλήπτη να μεταβεί σε συγκεκριμένη σελίδα προκειμένου να πληκτρολογήσει τα προσωπικά του στοιχεία (π.χ. κωδικό συνδρομητή, μυστικό κωδικό πρόσβασης, Πρόσθετο Κωδικό Ασφαλείας, κ.λπ.).

Επίσης, οι πελάτες των τραπεζών μπορεί να δεχτούν τηλεφωνικές κλήσεις (voice phishing) από υποτιθέμενους εκπροσώπους της Τράπεζας, οι οποίοι έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά τους στοιχεία. Οι κλήσεις αυτές παρακινούν τον χρήστη να αποκαλύψει προσωπικά του στοιχεία (π.χ. αριθμό λογαριασμού, κωδικό συνδρομητή, ΑΦΜ, ΑΔΤ κ.λπ.).

Οι τράπεζες είχαν ενημερώσει χαρακτηριστικά τους πελάτες τους «εάν υποψιαστείτε ότι βρίσκεστε αντιμέτωποι με αντίστοιχη απόπειρα εξαπάτησης, όπως η τηλεφωνική ή ηλεκτρονική επαφή από επιτήδειους που εμφανίζονται ως εκπρόσωποι διεθνούς εταιρείας πληροφορικής, καλείστε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αναφέρετε άμεσα το γεγονός στο τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών…».

Όλες οι τράπεζες έχουν τονίσει επανειλλημένως ότι «η Τράπεζα δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά) τους κωδικούς πρόσβασής σας.

Είναι προσωπικοί και δεν αποκαλύπτονται».

Σημειώνεται ότι οι μυστικοί κωδικοί πρέπει να είναι σύνθετοι, να φυλάσσονται με τρόπο που να μην είναι δυνατή η υποκλοπή τους και σε διαφορετικό μέρος από τον κωδικό συνδρομητή, να τους αλλάζουμε συχνά και να μην τους αποκαλύπτουμε σε τρίτους.

Σε περίπτωση που υποπτευόμαστε κλοπή ή υποκλοπή, πρέπει να ειδοποιούμε αμέσως την Υπηρεσία Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών της τράπεζας.

Διαφήμιση
Διαφήμιση