HomeHL-9Κρούσμα κορωνοϊού σε εκπαιδευτικό στο Ρέθυμνο – Ανάστατη η σχολική κοινότητα

Κρούσμα κορωνοϊού σε εκπαιδευτικό στο Ρέθυμνο – Ανάστατη η σχολική κοινότητα

Τι καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ανάστατη είναι η σχολική κοινότητα του Ρεθύμνου μετά την εμφάνιση θετικού κρούσματος σε εκπαιδευτικό πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιοχής.

Οι δάσκαλοι αφού παρακολούθησαν τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε το συγκεκριμένο κρούσμα αλλά και τις οδηγίες που δόθηκαν από τους αρμόδιους φορείς καταγγέλλουν πως υπάρχουν αντιφάσεις και αρκετές ολιγωρίες.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου:

ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΟΡΩΝΑ-ΪΟ – ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Περιστατικό κρούσματος στο Ρέθυμνο

Ιστορικό

Ενημερωθήκαμε από τον προσωρινό διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου για τις ενέργειες που έκανε μόλις πληροφορήθηκε την Πέμπτη 3/9/2020 από διευθυντή σχολείου της πόλης πως υπάρχει θετικό κρούσμα κορωνοϊού στο σχολείο του. Την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου η εκπαιδευτικός είχε παρουσιαστεί στο σχολείο της και συμμετείχε με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων, κατά την οποία είχαν τηρηθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας (μάσκες, αποστάσεις). Η εκπαιδευτικός την επόμενη μέρα παρουσίασε συμπτώματα του ιού (πυρετό) και προσήλθε αυτοβούλως στο Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο Ρεθύμνου. Έπειτα από πιέσεις δικές της, πραγματοποιήθηκε διαγνωστικό τεστ, το οποίο βγήκε θετικό.

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Ρεθύμνου αμέσως επικοινώνησε με τον ΕΟΔΥ, περιέγραψε την κατάσταση και έλαβε οδηγία να τεθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου σε καραντίνα. Ενημέρωσε την υποδιευθύντρια του σχολείου, η οποία με τη σειρά της ανακοίνωσε την οδηγία του ΕΟΔΥ στους συναδέλφους της. Αμέσως μετά ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου ήρθε σε επαφή με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, ο οποίος, σε επικοινωνία του με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, ενημερώθηκε ότι δεν προβλέπεται καραντίνα ολόκληρου του προσωπικού σε σχολικές μονάδες. Το επόμενο πρωί, έπειτα από σύσταση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου επικοινώνησε εκ νέου με τον ΕΟΔΥ. Του συνέστησαν αυτή τη φορά να μπει σε καραντίνα μόνο η εκπαιδευτικός που ήταν θετική στον ιό και όσοι-ες συνάδελφοι βρέθηκαν λιγότερο από δύο μέτρα κοντά της για παραπάνω από 15’.

Έπειτα, επικοινώνησε με το Νοσοκομείο Ρεθύμνου και ζήτησε να γίνουν τεστ σε όλους τους συναδέλφους. Ενημερώθηκε όμως ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται και ότι μόνο αν παρουσιαστούν συμπτώματα σε συναδέλφους θα υποβληθούν σε τεστ.

Τέλος, επικοινώνησε με τον Δήμο Ρεθύμνου και ζήτησε να γίνει απολύμανση του σχολείου, η οποία και πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα.

Ανακολουθίες

Τα Υπουργεία Παιδείας και Υγείας είχαν μπροστά τους σχεδόν 3 μήνες να προετοιμαστούν για το δεύτερο κύμα πανδημίας και να ετοιμάσουν τις σχολικές μονάδες, προκειμένου αυτές να λειτουργήσουν με ασφάλεια. Λίγες μέρες πριν την έναρξη των σχολείων και την τέλεση του αγιασμού, επικρατεί αναστάτωση σε όλη τη σχολική κοινότητα. Υπάρχουν πολλές λογικές ανακολουθίες και αντιφάσεις στις οδηγίες που δίνονται και ερωτήματα που αφορούν την ομαλή λειτουργία των σχολείων τα οποία έχουν μείνει αναπάντητα έως τώρα.

Ενώ το Υπουργείο διατείνεται ότι είμαστε έτοιμοι για κάθε περίσταση, η αντιμετώπιση των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς στο Ρέθυμνο, στην Καλλιθέα και σε ιδιωτικά σχολεία δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Καμία σχέση με τα μετρά ασφαλούς λειτουργίας σχολείων ανά την Ευρώπη. Οι μόνες παρεμβάσεις που έχει κάνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εστιάζονται στη διανομή παγουριών και μασκών, τα οποία λιγότερο από μια εβδομάδα πριν αρχίσουν τα μαθήματα, δε βρίσκονται στα σχολεία. Ούτε καν το υγειονομικό υλικό δεν έχει φτάσει.

Ακόμα περιμένουμε τις αναλυτικές οδηγίες του Υπουργείου, στις οποίες επέμενε ότι θα βρούμε όλες τις απαντήσεις η Υπουργός, μέσα στην αδυναμία της να απαντήσει στις ερωτήσεις στη συνέντευξη τύπου. Το μόνο που έχει φτάσει στα σχολεία είναι οι γενικές, αόριστες -και σε πολλές περιπτώσεις αλληλοαναιρούμενες- οδηγίες του ΕΟΔΥ, που φανερώνουν ότι οι άνθρωποι που τις γράφουν δεν έχουν καμία σχέση με τη σχολική πραγματικότητα.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα είναι 17, ενώ 50% των μαθητών στα αστικά κέντρα φοιτά σε τάξεις με αριθμό μεγαλύτερο του 21. Προσπαθεί να μας πείσει ότι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού σε 15 μαθητές που είναι καθισμένοι ανά ένας, είναι μεγαλύτερος από αυτόν σε 25 μαθητές που είναι καθισμένοι ανά δύο. Σε αυτά τα 25αρια τμήματα, που λειτουργούν τις περισσότερες φορές σε αίθουσες με πολύ λίγα τετραγωνικά, ο ΕΟΔΥ μας ζητά να κρατήσουμε και αποστάσεις.

Το Υπουργείο και ο ΕΟΔΥ μιλάνε για τη λειτουργία σταθερών ομάδων μαθητών («φούσκες»), την ίδια στιγμή που αναπόφευκτα μαθητές διαφορετικών τμημάτων θα ενώνονται στην «ουρά| για το κυλικείο, στις τουαλέτες, στο ολοήμερο πρόγραμμα, θα συγχρωτίζονται και θα συνωστίζονται την ώρα της σίτισης, θα έρχονται σε επαφή με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που διδάσκουν σε αρκετά διαφορετικά τμήματα και πολλές φορές μέχρι και σε 5 σχολεία. Και όλα αυτά ενώ οι εισηγήσεις επιστημόνων ορίζουν ως σταθερή ομάδα σε συνθήκες ιικής πανδημίας μια ομάδα απομονωμένη από τις υπόλοιπες.

Τέλος, το προσωπικό καθαριότητας που μόλις έχει προσληφθεί, δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη στις σχολικές μονάδες. Να αναφέρουμε εδώ ότι τα σχολεία δεν  έχουν καθαριστεί από τα τέλη Ιουνίου.

Οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιβάλλει η κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης. Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το Υπουργείο Παιδείας με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Ζητάμε:

  • Δωρεάν διαγνωστικά τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές πριν ανοίξουν τα σχολεία. Από κει και πέρα, όταν διαπιστώνεται κρούσμα να κλείνει όλο το σχολείο (και όχι μόνο το τμήμα) και να γίνονται διαγνωστικά τεστ σε όλους.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και όχι μόνο για κάποιες ώρες.
  • Ολιγομελή τμήματα, μέχρι 15 μαθητές. Να αξιοποιηθεί άμεσα κάθε διαθέσιμος χώρος στα σχολεία μας για λειτουργία επιπλέον τμημάτων. Να διατεθεί κάθε διαθέσιμος κατάλληλος χώρος από το δημόσιο και την τοπική αυτοδιοίκηση.
Διαφήμιση
Διαφήμιση