HomeHL-WorldΣτην «εντατική» στέλνει ο κορονοϊός τις αεροπορικές εταιρείες

Στην «εντατική» στέλνει ο κορονοϊός τις αεροπορικές εταιρείες

Βροχή οι ανακοινώσεις των αερομεταφορέων για περικοπές προσωπικού.

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Την ώρα που το δεύτερο κύμα της πανδημίας εξελίσσεται ήδη σε αρκετές χώρες του κόσμου, χιλιάδες ταξιδιώτες ματαιώνουν εκ νέου τα σχέδιά τους για διακοπές και οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι αεροπορικές εταιρείες διευρύνουν ακόμα περισσότερο τις απώλειές τους.

Στον απόηχο της νέας οικονομικής κρίσης που δημιουργεί η πανδημία, οι αερομεταφορές είναι μια από τις χειρότερα πληγείσες βιομηχανίες και πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι μπορεί να χρειαστούν χρόνια προτού, όσες επιβιώσουν, επιστρέψουν στα προ κορονοϊού επίπεδα από άποψη εσόδων.

Σε μια προσπάθεια να αποφύγουν το «λουκέτο», πολλοί είναι οι αερομεταφορείς που αναπροσαρμόζουν συνεχώς τα πτητικά τους πλάνα και προωθούν σχέδια αναδιάρθρωσης και διευρυμένων περικοπών προσωπικού, εξωθώντας μια μεγάλη μερίδα εργαζομένων του κλάδου σε παρατεταμένη ανεργία.

Προ ημερών η Qantas Airways ανακοίνωσε ότι αναμένει απώλειες 10 δισ δολαρίων Αυστραλίας για το τρέχον οικονομικό έτος. Για το λόγο αυτό ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να περικόψει έως και 2.500 επιπλέον θέσεις εργασίας αναθέτοντας σε τρίτους την παροχή υπηρεσιών εδάφους ώστε να μειώσει το κόστος λειτουργίας της.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής εγχώριων επιχειρήσεων της Qantas, Άντριου Ντέιβιντ, η ανάθεση της παροχής υπηρεσιών εδάφους σε τρίτους θα υλοποιηθεί στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Αυστραλίας κι αναμένεται να εξοικονομήσει περί τα 100 εκατ. δολάρια Αυστραλίας (περίπου 60,6 εκατ. ευρώ) ετησίως σε λειτουργικές δαπάνες.

Να σημειωθεί ότι οι νέες περικοπές θέσεων εργασίας έρχονται να προστεθούν στη μείωση του εργατικού της δυναμικού κατά κατά 6.000 άτομα, η οποία είχε ανακοινωθεί στις αρχές του καλοκαιριού. Με τις νέες περικοπές η εταιρεία θα έχει μειώσει συνολικά κατά 30% το προσωπικό που απασχολούσε πριν από την πανδημία του κορονοϊού.

Ήδη οι περισσότεροι από τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες εδάφους της εταιρείας έχουν τεθεί σε αναστολή εργασίας για μήνες και λαμβάνουν κυβερνητική βοήθεια λόγω της μείωσης στη ζήτηση αεροπορικών ταξιδίων.

Αντιστοίχως και η Finnair σχεδιάζει να περικόψει έως και 1.000 θέσεις εργασίας, σχεδόν το 15% του εργατικού της δυναμικού, ενώ συνεχίζει τις αναστολές εργασίας για χιλιάδες εργαζόμενους στην Φινλανδία, σύμφωνα με ανακοίνωσή της.

Ο λόγος όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της είναι να αντισταθμίσει τη ζημιά που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός στην ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια . Στόχος της όπως διευκρίνισε είναι η εξοικονόμηση 100 εκατ. ευρώ ετησίως από 80 εκατ. ευρώ που υπολόγιζε στην αρχή της κρίσης.

Στη λύση της άδειας άνευ αποδοχών για το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος θαλάμου επιβατών προχωρά από πλευράς της η Etihad Airways. Η αεροπορική εταιρεία ζήτησε από τους υπαλλήλους να απουσιάσουν άνευ αποδοχών για έως και έξι μήνες αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο σε μια προσπάθεια να μετριάσει τον αντίκτυπο του κορονοϊού στα έσοδά της.

Σε εσωτερικό υπόμνημα μάλιστα που έλαβε το προσωπικό αναφέρεται ότι η αεροπορική εταιρεία διαθέτει περισσότερο προσωπικό καμπίνας από αυτό που χρειάζεται και ότι μεγάλο μέρος του δεν βρίσκεται στον κατάλογο πτήσεων, κάτι το οποίο δεν είναι βιώσιμο για την επιχείρηση.

Να σημειωθεί ότι ο κρατικός αερομεταφορέας του Αμπού Ντάμπι, κατέγραψε απώλειες ύψους 758 εκατ. δολαρίων (περίπου 640,6 εκατ. ευρώ) το πρώτο εξάμηνο του έτους, και από τον Ιούνιο έχει ξεκινήσει δειλά την επανεκίνηση μικρού μέρους του πτητικού του προγράμματος.

Περί τους 9.000 υπαλλήλους από τις 60.000 που απασχολεί σχεδιάζει να περικόψει και η Emirates, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Tim Clark, ο οποίος μίλησε στο BBC. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει ήδη μειώσει κατά 10% το προσωπικό της, ποσοστό που αναμένεται να φτάσει το 15% το προσεχές διάστημα.

Και η λίστα δεν σταματά εδώ. Ήδη από τις αρχές του Ιουλίου, όπου η εξάπλωση του ιού έδειχνε να έχει μερικώς ανακοπεί σε διάφορες χώρες του κόσμου, η γαλλική AirFrance είχε ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να μειώσει το προσωπικό της κατά 6.500 άτομα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια παρόλο που η γαλλική κυβέρνηση ενέκρινε πακέτο οικονομικής στήριξης της ύψους 7,5 δισ. ευρώ.

Λίγο αργότερα και η βρετανική British Airways ανακοίνωσε ότι θα αναγκαστεί να απολύσει περί τους 12.000 εργαζόμενους.

Ακόμα μεγαλύτερο βέβαια αναμένεται να είναι το πλήγμα για τις low cost αεροπορικές οι οποίες βάσιζαν τα έσοδά τους στον όγκο των επιβατών που μετέφεραν τις περισσότερες φορές με εξαιρετικά χαμηλούς ναύλους. Ενδεικτικές της κατάστασης είναι οι ανακοινώσεις των Ryanair και EasyJet οι οποίες αναμένεται να απολύσουν περί τους 3.500 και 1.900 εργαζόμενους αντίστοιχα.

Συγκεκριμένα η ιρλανδική Ryanair είχε ανακοινώσει ότι θα περικόψει 3,500 θέσεις εργασίας εάν δεν καταφέρει να πείσει τους εργαζόμενους να δεχθούν μειώσεις στους ήδη χαμηλούς σε σχέση με την αγορά μισθούς τους. Συνομιλίες με τα συνδικάτα για περικοπή έως και 1.900 θέσεων εργασίας είχε και η Easyjet, η οποία αποφάσισε να κλείσει και τρεις βάσεις της σε αεροδρόμια της Μεγάλης Βρετανίας.

Την καταστροφική διάσταση που έχει η συγκεκριμένη υγειονομική κρίση στις αεροπορικές εταιρείες υπογραμμίζει η ελεύθερη πτώση της συνδυασμένης κεφαλαιοποίησης των πέντε μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Συγκεκριμένα η συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση των πέντε μεγαλύτερων αεροπορικών παγκοσμίως από τον Ιανουάριο έως το τέλος της 3ης εβδομάδας του Ιουλίου, υποχώρησε κατά 40,9 δισ. φτάνοντας στα 36,9 δισ. δολάρια, μία συρρίκνωση κατά 52,57%, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ιστοσελίδα buyshares.co.uk.

Τον Ιανουάριο, η συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία των Delta Air Lines, American Airlines, Lufthansa Group, United Airlines και Air France, έφθανε τα 77,8 δισ. δολάρια.

Απαισιόδοξες είναι μάλιστα και οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον αφού σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Αερομεταφορών (IΑTA) οι αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίζουν να είναι οικονομικά εύθραυστες κατά το 2021.

Κάθε μέρα του τρέχοντος έτους, χάνονται 230 εκατομμύρια δολάρια» τονίζει ο Γενικός Διευθυντής του οργανισμού IATA, Alexandre de Juniac συμπληρώνοντας ότι οι απώλειες θα συνεχιστούν και το 2021 φτάνοντας τα 13,4 δισεκατομμύρια ευρώ.

insider.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση