HomeΟΙΚΟΝΟΜΙΑΗ πανδημία βυθίζει την αγορά καυσίμων

Η πανδημία βυθίζει την αγορά καυσίμων

Mείωση ως 30% προβλέπουν τα ΕΛΠΕ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τα καύσιμα κίνησης έχουν υποχωρήσει έως και 50% κατά την διάρκεια του προηγούμενου τριμήνου, πτώση που όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταρείας Ανδρέας Σιάμισιης συνεχίζεται και μετά την άρση των μέτρων και θα μεγαλώνει λόγω της εξάρτησης από τον τουρισμό

Το ισχυρό σοκ που έφερε η πανδημία στην αγορά των υγρών καυσίμων δεν αναμένεται να περιοριστεί καθώς η ραγδαία υποχώρηση της τουριστικής κίνησης αναμένεται να καθηλώσει τις πωλήσεις του κλάδου στο σύνολο της χρονιάς.

Την πορεία της αγοράς κλήθηκε να σχολιάσει χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ κ. Ανδρέας Σιάμισιης στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο οποίος προέβλεψε ότι η πτώση θα είναι διψήφια φέτος και ότι με βάση το αισιόδοξο σενάριο θα κυμανθεί μεταξύ 20% και 30%.

Όπως σημείωσε, τα καύσιμα κίνησης έχουν υποχωρήσει έως και 50% κατά την διάρκεια του προηγούμενου τριμήνου, πτώση που όπως αναφέρθηκε συνεχίζεται και μετά την άρση των μέτρων και θα μεγαλώνει λόγω της εξάρτησης από τον τουρισμό.

«Μην ξεχνάμε ότι πέρσι είχαμε 30 εκατομμύρια τουρίστες, οι οποίοι μπήκαν και βγήκαν στη χώρα, ζητούσαν καύσιμα για να κινηθούν και τους οποίους δεν θα τα έχουμε φέτος” ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος των ΕΛΠΕ.

Η μεγάλη υποχώρηση των καυσίμων ως αποτέλεσμα του lockdown οδήγησε σε ακραία φαινόμενα, με αποτέλεσμα στα αεροπορικά καύσιμα, η μείωση να φτάσει έως το 95% ενώ στα αυτοκίνητα το 40% με 50% κυρίως σε ότι αφορά την κατανάλωση βενζίνης και λιγότερο το πετρέλαιο. Ειδικά για το πετρέλαιο, αναφέρθηκε ότι υπήρξε ζήτηση, η οποία προήλθε από την κίνηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και του e-delivery που ήταν πολύ μεγάλη κατά την διάρκεια του δίμηνης καραντίνας.

Πτωτικά ήταν επίσης τα καύσιμα ναυτιλίας καθώς τα δρομολόγια των καραβιών που στην Ελλάδα αντιπροσωπεύουν η ακτοπλοΐα και η ποντοπόρος περιορίστηκαν δραστικά.

“Τώρα, μετά την άρση των περιορισμών είδαμε μια ουσιαστική ανάκαμψη, η οποία εάν συγκρίνουμε τις περιοχές του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης, κάποιος θα έλεγε ότι επανερχόμαστε κοντά στα ιστορικά μας μεγέθη” δήλωσε χθες ο κ. Σιάμισιης. Σε νησιά όμως όπως η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, οι Κυκλάδες και το Ιόνιο, που είναι πιο τουριστικές περιοχές, η πτώση είναι μεγαλύτερη.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις των τιμών του αργού στην εταιρεία, η διοίκηση των ΕΛΠΕ, τόνισε χθες ότι προσβλέπει σε ανάκαμψη τιμών. “θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι μια διεθνής οικονομία με τιμές 30 ή 40 δολάρια το βαρέλι, είναι πιθανό να ανταποκριθεί λίγο πιο εύκολα και πιο δυναμικά σε μια ανάπτυξη, σε σχέση με μια οικονομία, η οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυξημένο κόστος ενέργειας, όταν οι τιμές είναι στα 80 και 90 δολάρια το βαρέλι” εξήγησε ο κ. Σιάμισιης.

Όπως σημείωσε, αυτό μεταφράζεται από τη μια στην βούληση να ανέβει η τιμή για να μπορέσουν οι εταιρείες, να πάρουν πίσω τα λογιστικά κέρδη που αναγκάστηκαν να εγγράψουν στην υποτίμηση αλλά από την άλλη αν παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα οι τιμές του αργού, πιθανό να βοηθήσουν στην ουσιαστική ζήτηση την αγορά.

newmoney.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση