HomePost ItΝ.Ηγουμενίδης: Βασική επιδίωξη της Κυβέρνησης να εισαχθούν ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια στην Παιδεία

Ν.Ηγουμενίδης: Βασική επιδίωξη της Κυβέρνησης να εισαχθούν ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια στην Παιδεία

"Η Κυβέρνηση επιχειρεί με συνοπτικές διαδικασίες να επιτύχει ό,τι δεν πέτυχε με την Αναθεώρηση του Συντάγματος"

Διαφήμιση
Διαφήμιση

 

«Η έννοια της Κυβέρνησης είναι η σταδιακή συρρίκνωση των δημόσιων χρημάτων που θα διοχετεύει το κράτος στη δημόσια Παιδεία» τονίζει με άρθρο του στον κρητικό Τύπο ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και για το οποίο -έπειτα από αίτημα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ- έχει ζητηθεί σήμερα ονομαστική ψηφοφορία στη Βουλή.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης τονίζει στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη» ότι «η Κυβέρνηση επιχειρεί με συνοπτικές διαδικασίες να επιτύχει ό,τι δεν πέτυχε με την Αναθεώρηση του Συντάγματος, δηλαδή τον διακαή της πόθο για αλλαγή του άρθρου 16», ενώ για τις επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου σημειώνει:

Για την εισαγωγή ξενόγλωσσων Τμημάτων στα ΑΕΙ: Η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής (που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 5/6) τόνισε εκείνο που δεν έλεγε η Υπουργός σε όλες τις συνεδριάσεις των Επιτροπών, δηλαδή ότι -αυτή είναι η φράση των επιστημόνων- «το ζήτημα εμπλέκει και πτυχές του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης» και εμμέσως εγείρει ζήτημα και για τους Έλληνες πολίτες –πρακτικά δημιουργώντας ένα παράλληλο ιδιωτικό σύστημα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης με δίδακτρα μέσα στα ίδια τα δημόσια ΑΕΙ.

Για την υποβάθμιση της Κοινωνιολογίας: Όσα διαδραματίζονται απέναντι στο μάθημα της Κοινωνιολογίας είναι πρωτίστως μια ιδεολογική εμμονή της Κυβέρνησης να υποβαθμιστεί ένα μάθημα που παρέχει τα εργαλεία της κριτικής σκέψης και της κατανόησης της κοινωνικής πραγματικότητας. Δαιμονοποιεί ένα μάθημα που στρέφεται ενάντια στην αποστήθιση και που βάζει θεμελιώδη ερωτήματα σε μια ευαίσθητη ηλικία. Βάζει σκόπιμα το δίλημμα «ή Λατινικά ή Κοινωνιολογία» για να απαξιώσει μια ολόκληρη επιστήμη.

Για την αδράνεια απέναντι στις πραγματικές ανάγκες των ΕΠΑΛ: Όχι τυχαία από τις πρώτες νομοθετικές ενέργειες της Κυβέρνησης υπήρξε η αναστολή των διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ για αποφοίτους ΕΠΑΛ. Έπειτα από αυτό ακολούθησαν 1.217 σχόλια – ως επί το πλείστον όλα αρνητικά» – που συγκέντρωσε η διάταξη κατά τη δημόσια διαβούλευση-εξπρές, και τη κοινωνική κραυγή, για να πάρει πίσω ευτυχώς μια επιπόλαιη διάταξη για τα ημερήσια ΕΠΑΛ και με την οποία για πρώτη φορά σχεδίαζε να επιβάλλει ηλικιακό όριο -τα 17 έτη- για την εγγραφή. Ωστόσο, τα δημόσια ΕΠΑΛ σήμερα θέλουν σήμερα στήριξη, ειδικότητες που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, υποδομές και ισχυρά κίνητρα που να αφορούν τους ενδιαφερόμενους σε όλη την επικράτεια.

Για τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο κόντρα στις συστάσεις: Το υπόμνημα της Ένωσης Νηπιαγωγών για τα άρθρα που αφορούν στην προσχολική εκπαίδευση είναι άκρως ενδεικτικό. Η Υπουργός Παιδείας επιχειρεί, με ψευδεπίγραφο τρόπο, να δώσει την εντύπωση στους γονείς για δήθεν «εμπλουτισμό» του προγράμματος του Νηπιαγωγείου με την προσθήκη εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας. Το «εγχείρημα» αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον βασικό στόχο της διετούς φοίτησης στην Προσχολική Εκπαίδευση που είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αναδυόμενου γραμματισμού, ο οποίος θέτει τις βάσεις για τη μετέπειτα συστηματική διδασκαλία της γλώσσας (και της δεύτερης/ξένης γλώσσας) στο Δημοτικό Σχολείο.

Για την αναχρονιστική αναγραφή της διαγωγής: Και εδώ η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής «ξεσκεπάζει» τις προθέσεις της Κυβέρνησης. Σχετικά με την υποχρέωση αναγραφής της διαγωγής η έκθεση λέει επί λέξει: «Θα αποκαλύπτει στο διηνεκές στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν σε δυσμενή αξιολόγηση, στιγματισμό ή ακόμη και σε δυσμενή διακριτική μεταχείριση ιδίως σε διαδικασίες προσλήψεων». Αντιθέτως, ο ΣΥΡΙΖΑ το λέει καθαρά: Είναι επικίνδυνη παλινδρόμηση στις πιο σκοτεινές περιόδους της σχολικής και της εθνικής μας ζωής.

Όπως τονίζει ο βουλευτής Ηρακλείου συνολικά για το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο της Κυβέρνησης, «σε αντίθεση με τον σχεδιασμό και τις ενέργειες όλης της προηγούμενης περιόδου, το νομοσχέδιο το διατρέχει σήμερα μια πρόθεση εισαγωγής ιδιωτικο-οικονομικών κριτηρίων και οπισθοδρόμησης. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνοι φορείς που τάχθηκαν υπέρ είναι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Όπως δεν είναι τυχαίο, ότι όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος που σήμερα «βράζει» απέναντι στο αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο γνωρίζει καλά την αλήθεια. Ότι ο αγώνας για ένα δημόσιο και δωρεάν Νηπιαγωγείο, Σχολείο και Πανεπιστήμιο είναι μακρύς και δύσκολος, αλλά θα είναι και νικηφόρος».

Διαφήμιση
Διαφήμιση