HomeΚΡΗΤΗΚρητικό λάδι, κρασί, μέλι και ελιές… στην Ταϊβάν

Κρητικό λάδι, κρασί, μέλι και ελιές… στην Ταϊβάν

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η προώθηση των κρητικών πιστοποιημένων προϊόντων αλλά και του τουρισμού βρέθηκαν στο επίκεντρο της 24ης Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών «International food show Taipei 2014» που πραγματοποιήθηκε από 25 έως 28 Ιουνίου στην πρωτεύουσα της Ταϊβάν, την Ταϊπέι.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, η Ελλάδα συμμετείχε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση μέσω της Περιφέρειας Κρήτης, με αντιπροσωπεία με επικεφαλής την αντιπεριφερειάρχη Κρήτης Θεανώ Βρέντζου, και τον περιφερειακό σύμβουλο Νεκτάριο Παπαβασιλείου. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση Τροφίμων Ποτών της Ασίας, την τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο, και η συμμετοχή της Κρήτης πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του υπουργείου Εξωτερικών της Ταϊβάν. Μάλιστα τα έξοδα για τη λειτουργία του κρητικού περιπτέρου κάλυψε η Ταϊβάν, η οποία όπως αποδείχτηκε στην πράξη ενδιαφέρεται για την εισαγωγή κρητικών προϊόντων, όπως το λάδι, το κρασί, το μέλι, τις ελιές, τη σταφίδα, τα αρωματικά φυτά, κ.ά.

Στην τετραήμερη έκθεση που έγινε στο εντυπωσιακό διαστάσεων Παγκόσμιο Εμπορικό Κέντρο της Ταϊπέι συμμετείχαν 5.000 εκθέτες από 100 χώρες, και υπολογίζεται ότι κλείστηκαν εμπορικές συμφωνίες πάνω από 1 δισ. δολάρια. Τις τρεις πρώτες ημέρες επισκέφτηκαν την έκθεση περισσότερα από 400.000 άτομα, ενώ από το περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης καθημερινά περνούσαν εκατοντάδες έμποροι, επιχειρηματίες και καταναλωτές, τους οποίους υποδέχονταν, ενημέρωναν και κερνούσαν με παραδοσιακά προϊόντα της Κρήτης τα στελέχη της Περιφέρειας Βασιλική Μαδούλκα και Χαράλαμπος Πίτερης.

Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου, ο περιφερειακός σύμβουλος Νεκτάριος Παπαβασιλείου και τα στελέχη της Περιφέρειας παρουσίαζαν στους επισκέπτες τα παραγόμενα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα του νησιού μας. Παράλληλα μοιράζονταν ενημερωτικά φυλλάδια προβολής του κρητικού τουρισμού, και των προϊόντων μας, ενώ προβαλλόταν σε τηλεόραση προωθητικό υλικό για το τουριστικό προϊόν της Κρήτης και τον πρωτογενή της τομέα.

Στη διάρκεια της έκθεσης έγιναν από την κ. Βρέντζου σημαντικά επιχειρηματικά ραντεβού με μεγάλους εισαγωγείς τροφίμων που ενδιαφέρονται να εισάγουν στην Ταϊβάν κυρίως πιστοποιημένο ελαιόλαδο, μέλι, κρασί αρωματικά φυτά και σταφίδα.

Όπως ανέφερε η κ. Βρέντζου, η Περιφέρεια Κρήτης θα αναλάβει να φέρει σε επαφή τους συγκεκριμένους εισαγωγείς με συνεταιρισμούς και επιχειρήσεις στη Κρήτη προκειμένου να προχωρήσουν τα επόμενα βήματα και να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα με την εξαγωγή κρητικών προϊόντων στη Ταϊβάν που αριθμεί περί τα 23 εκατ. καταναλωτές.

«Το πρώτο βήμα έγινε. Με τη στήριξη της κυβέρνησης της Ταϊβάν, άνοιξε μια μεγάλη εμπορική «πύλη» με τη συμμετοχή μας για πρώτη φορά σε αυτή την παγκόσμια έκθεση τροφίμων και ποτών στη Ταϊπέι, και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι. Εντοπίσαμε μάλιστα λάδι κρητικό που διατίθεται και πωλείται από εισαγωγική εταιρεία καθώς επίσης κρασί από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το κρητικό περίπτερο καθημερινά ήταν γεμάτο από κόσμο, επιχειρηματίες και καταναλωτές, που ζητούσαν να μάθουν πληροφορίες για τα προϊόντα που παράγουμε, ενώ είχαμε την ευκαιρία να προωθήσουμε παράλληλα και τον τουρισμό μας», δήλωσε η κ. Βρέντζου, η οποία στο πλαίσιο της έκθεσης έδωσε συνέντευξη σε δημοσιογράφο της εφημερίδας – μεγάλης κυκλοφορίας – «Taiwan Today», μέρος της οποίας «ανέβηκε» και στην ηλεκτρονική έκδοση της: http://taiwantoday.tw/ct.asp?xItem=218946&CtNode=419

Όπως τόνισε η κ. Βρέντζου για το τουριστικό ρεύμα από την Ταϊβάν στην Ελλάδα και στην Κρήτη υπάρχουν προοπτικές και μπορούν να ενισχυθούν. Υπολογίζεται μάλιστα ότι, από τα 11 περίπου εκατ. Ταϊβανέζους που κάνουν κάθε χρόνο τις διακοπές τους στο εξωτερικό, τουλάχιστον οι 400.000 επιλέγουν χώρες της Ευρώπης.

Ομιλία σε οικονομικό-επιχειρηματικό φόρουμ

Στις παράλληλες εκδηλώσεις της διεθνούς έκθεσης, τα εγκαίνια της οποίας έκαναν υπουργοί της κυβέρνησης και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης της Ταϊπέι, η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει ομιλία σε μεγάλο οικονομικό-επιχειρηματικό φόρουμ για το άνοιγμα της Ταϊβάν στη Βαλκανική Χερσόνησο, και την Κεντρική Ευρώπη, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι μεγάλων επιχειρήσεων και πολυεθνικών εταιρειών.

Η κ. Βρέντζου, αφού μετέφερε σύντομο μήνυμα του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη για την πολιτική εξωστρέφειας που ακολουθεί η Περιφέρεια, παρουσίασε το μοντέλο ανάπτυξης του νησιού που στηρίζεται στη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα, με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, αλλά και στη συνεργασία με τα ερευνητικά και επιστημονικά μας ιδρύματα που παράγουν καινοτόμες δράσεις με διεθνή αναγνώριση. Η κ. Βρέντζου στην ομιλία της στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της πιστοποίησης των αγροτικών προϊόντων με την ενιαία ονομασία (brand name) «ΚΡΗΤΗ», γεγονός που ενισχύει την αναγνωρισιμότητά τους, κάτι που φαίνεται να ενδιαφέρει πάρα πολύ τους Ταϊβανέζους εισαγωγείς τροφίμων.

Διαφήμιση
Διαφήμιση