HomeΚΡΗΤΗ«Παίρνουν πίσω» την επιδότηση για ταμπλετ και υπολογιστές σε μαθητές – Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

«Παίρνουν πίσω» την επιδότηση για ταμπλετ και υπολογιστές σε μαθητές – Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

Κάνουν λόγο για εμπαιγμό της κοινωνίας

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Για εμπαιγμό του Υπουργείου παιδείας και για επικοινωνιακές τακτικές στις πλάτες μαθητών και εκπαιδευτικών κάνουν λόγο τα μέλη του Συλλόγου Εκπ/κών Α βάθμιας Εκπ/σης Ηρακλείου «Δομ. Θεοτοκόπουλος».

΄Όπως καταγγέλλουν με ανακοίνωση τους αρχικά εστάλη εγκύκλιος απο το υπουργείο Παιδείας στα σχολεία για την καταγραφή των οικογενειών που δεν μπορούν να αγοράσουν στα παιδιά τους τον απαραίτητο εξοπλισμό για στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Την Πέμπτη το υπουργείο βγάζει νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο που κάνει λόγο για εξοπλισμό αποκλειστικά και μόνο για ελλείψεις της σχολικής μονάδας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Σε κρεσέντο υποκρισίας, εμπαιγμού και επικοινωνιακής τακτικής έχει επιδοθεί το Υπουργείο Παιδείας τις τελευταίες 3 μέρες για το ζήτημα της αγοράς και διάθεσης laptop και tablet σε όλες τις σχολικές μονάδες, για να καλυφθούν οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών. Αφού κίνησαν «θεούς και δαίμονες», έστειλαν αλλεπάλληλες εγκυκλίους στα σχολεία και στους γονείς των μαθητών για δήθεν προμήθεια εξοπλισμού που θα χρησιμοποιηθεί στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση και απαίτησαν σε λιγότερο από μια ημέρα να δοθούν στοιχεία από τους διευθυντές των σχολείων, έρχονται τώρα, με την τελευταία εγκύκλιο (Φ478.6/75/44420/Α2/7-4-2020) να αναιρέσουν όλα τα προηγούμενα! Απίστευτη ταλαιπωρία και αναστάτωση, απίστευτος πανικός τελικά για το τίποτα.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας στις 7/4/2020 έστειλε εγκύκλιο στα σχολεία ζητώντας την καταγραφή των αναγκών αυτών ανά σχολική μονάδα με στόχο: «α) να υποστηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, τόσο κατά την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών… β)να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης) είτε σε περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, είτε σε απομακρυσμένες περιοχές, είτε λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας μας δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση …

Και ενώ η διαδικασία της καταγραφής πραγματοποιήθηκε και στάλθηκαν τα στοιχεία όλων των αναγκών, που υπάρχουν, στο Υπουργείο Παιδείας, αντί αυτό να αναλάβει την ευθύνη και να αποδεχθεί τις τεράστιες ανάγκες τις οποίες είχαμε επισημάνει ως εκπαιδευτική κοινότητα από την πρώτη στιγμή με στόχο να τις καλύψει, βγάζει νέα “διευκρινιστική” εγκύκλιο σήμερα 9/4/2020. Συγκεκριμένα κάνοντας στροφή 180ο αναφέρει: «…διευκρινίζουμε ότι η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».

Η οργή και αγανάκτησή μας, καθώς και των μαθητών και των γονέων, ξεχειλίζει. Το Υπουργείο και η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για την αναστάτωση και την ξεδιάντροπη κοροϊδία προς όλη την κοινωνία. Τους ενδιαφέρει μόνο το επικοινωνιακό παιχνίδι και όχι η ισότιμη συμμετοχή των παιδιών σε όλη αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία που ζούμε τον τελευταίο μήνα.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση της ΝΔ «κατάφερε» να βρει τρόπους, ακόμα και σε μια νύχτα με ΠνΠ, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των εργοδοτών, να χαρίσει εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλοκαναλάρχες. Την ίδια ώρα που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν διστάζει να διαθέσει 72.000 ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κατασκευή ιστοσελίδας «Μένουμε Σπίτι» και 24.000 κάθε μήνα για προβολή και αναρτήσεις στα social media, προφανώς ενδιαφερόμενη μόνο για την εικόνα και όχι για την ουσία.

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» καταγγέλλει την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις μεθοδεύσεις αλλοίωσης των πραγματικών αναγκών σε τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιηθούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υλοποιείται σε όλη τη χώρα. Μιας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που βασίζεται στο φιλότιμο και στην επίμονη προσπάθεια όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας κάτω από αντίξοες συνθήκες. Οι διευθυντές των σχολείων έχουν ήδη αποστείλει στις Δ/νσεις Π.Ε τις τεράστιες πραγματικές ανάγκες των σχολικών τους μονάδων και σε αυτή τη φάση η οποιαδήποτε τροποποίησή τους θα οδηγήσει τόσο τους διευθυντές όσο και τους εκπαιδευτικούς σε κρίση εμπιστοσύνης με τους γονείς και τους μαθητές τους. Η υπουργός Παιδείας, φαίνεται να επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης και όχι την επιλογή στήριξης μαθητών που αυτή τη στιγμή «αποκλείονται» στην πράξη από την εκπαιδευτική διαδικασία εξαιτίας κοινωνικό-οικονομικών λόγων. Η επιλογή της εκπαιδευτικής κοινότητας δεν μπορεί να είναι άλλη από το να επιμείνει στις καταγραφές, που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί, ως ανάγκες των σχολικών μονάδων για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις σημερινές συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης τόσο το σύνολο των μαθητών μας όσο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων μας.

Καλούμε επομένως το Υπουργείο Παιδείας, αρχικά, να ανακοινώσει τον συνολικό αριθμό των αναγκών, όπως αποτυπώθηκε από τα στοιχεία που έστειλαν οι διευθυντές των σχολείων, να αποσύρει την τελευταία «διευκρινιστική» εγκύκλιο που προσπαθεί να συσκοτίσει τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος και αμέσως μετά να καλύψει όλες τις ανάγκες με laptop ή tablet για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό που αποκλείεται στην πράξη από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ευθύνη της Κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση των πόρων και η κάλυψη των αναγκών ενισχύοντας οικονομικά το Υπουργείο Παιδείας προς αυτήν την κατεύθυνση. Οτιδήποτε άλλο από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης θα αποτελεί φιάσκο και εμπαιγμό της κοινωνίας σε ένα τόσο κρίσιμο για την εκπαίδευση και την κοινωνία ζήτημα.

Διαφήμιση
Διαφήμιση