HomeΚΡΗΤΗΗγουμενίδης : Η Κυβέρνηση δεν θα διστάσει να προχωρήσει στην πλήρη παραχώρηση του Λιμανιού του Ηρακλείου

Ηγουμενίδης : Η Κυβέρνηση δεν θα διστάσει να προχωρήσει στην πλήρη παραχώρηση του Λιμανιού του Ηρακλείου

Παρέμβαση στον Γενικό Γραμματέα Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας

Διαφήμιση
Διαφήμιση

 

Με συνεχείς αναφορές στο Λιμάνι του Ηρακλείου παρενέβη στην συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης τονίζοντας – ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και αρμόδιων φορέων – ότι η Κυβέρνηση σκοπεύει και δεν θα διστάσει να προχωρήσει το επόμενο διάστημα στην πλήρη πώληση και παραχώρηση των 10 λιμανιών της χώρας, μεταξύ αυτών και του Λιμένα Ηρακλείου.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε επίσης ότι σε αντιδιαστολή με το μοντέλο της υποπαραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική και την αξιοποίηση του μοντέλου των ΣΔΙΤ, η κυβέρνηση θα προχωρήσει όπως έχει δηλώσει στην πλήρη παραχώρηση και πώληση των μετοχών των δέκα λιμανιών».

Ειδικά για το Λιμάνι του Ηρακλείου, ο βουλευτής του Ηρακλείου και μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής έφερε το θέμα του επανακαθορισμού των χρήσεων χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης, ζητώντας από την Κυβέρνηση δια των αρμοδίων να λάβουν επίσημη θέση: «Ακόμα και σήμερα δεν έχει ξεκαθαρίσει ο επανακαθορισμός της χρήσης χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης», σημείωσε ο ίδιος. «Δύο υπηρεσίες του ίδιου υπουργείου, με έγγραφο δηλαδή της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών ενημερώνεται η Κτηματική Υπηρεσία του Ηρακλείου, ενδοϋπηρεσιακά όπως σας είπα, ότι αρνείται να προχωρήσει στον επανακαθορισμό της χερσαίας και της θαλάσσιας ζώνης του λιμανιού. Δεν πρέπει να πάρει σε αυτό μια θέση η Κυβέρνηση;»

Σχετικά με το ζήτημα των αιτημάτων των φορέων του Λιμένος Ηρακλείου, ο Νίκος Ηγουμενίδης μετέφερε την αγωνία των εργαζομένων μετά και τις πρόσφατες συναντήσεις μαζί τους: «Ο Σύνδεσμος των Μονίμων Εργατών και ο ιστορικός Σύνδεσμος των Λεμβούχων επισημαίνουν, σε συναντήσεις που έκανα μαζί τους για το λιμάνι του Ηρακλείου, ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές στο λιμάνι, να μη μείνει έξω το προσωπικό, ενώ έχουν ανάγκη και άλλο προσωπικό. Αναπάντητες οι αιτιάσεις τους από την κυβέρνηση ακόμα. Και δεν ξέρω αν θα τους ακούσει κανείς».

Ο Νίκος Ηγουμενίδης έθεσε επιπλέον και την παράμετρο των προγραμμάτων για τον ΟΛΗ για τα οποία έχουν εκφραστεί ανησυχίες: «Μια άλλη παράμετρος. Το πρόγραμμα Poseidon Med II, που τρέχει από το 2015 στο Ηράκλειο, δεν προχωράει. Είναι η παροχή υγροποιημένου φυσικού αερίου στα πλοία», προσθέτοντας ότι «από το αρμόδιο υπουργείο, ακόμα περιμένω να δω την τοποθέτηση του».

Αναφορικά με την εισήγηση της συνεδρίασης για τα «έξυπνα λιμάνια», ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε ότι «δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια στις κατακτήσεις του ανθρώπινου μυαλού, στην πρόοδο της τεχνολογίας και στα επιτεύγματα της επιστήμης. Πιστεύω, είναι εντυπωσιακή η ταχύτητα με την οποία αναπτύσσεται, η έξυπνη τεχνολογία σε όλες τις κλίμακες ανάπτυξης, συμπεριλαμβάνοντας ακόμη και βασικές πτυχές της λειτουργίας των λιμανιών της χώρας».

Παράλληλα, εξέφρασε όλο τον προβληματισμό που έχει αναπτυχθεί τελευταία. «Η έξυπνη τεχνολογία απαιτεί μεγάλες επενδύσεις. Το Ρότερνταμ, δηλαδή, που αναφέρθηκε και που είναι το ‘εξυπνότερο’ λιμάνι του κόσμου, επένδυσε πολλά εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να συνεργαστεί με την ΙΒΜ και να γίνει το εξυπνότερο λιμάνι του κόσμου. Εδώ, με τί χρήματα θα γίνουν αυτές οι επενδύσεις; Είναι τυχαίο δηλαδή, ότι ο ΤΑΙΠΕΔ πρόσφατα αποφάσισε να αποσύρει τα αποθεματικά των λιμανιών, να πάρει τα αδιάθετα των προηγούμενων χρόνων, ποσά που προορίζονταν για επενδύσεις;», ρώτησε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Νίκος Ηγουμενίδης.

Ο βουλευτής του Νομού Ηρακλείου κατέθεσε την άποψη του για το θέμα των «έξυπνων λιμανιών», τασσόμενος ευθέως υπέρ της νέας τεχνολογίας, με την εξής όμως επιφύλαξη: «Αν τα έξυπνα λιμάνια είναι το τυράκι στο βάθος της φάκας, είναι το καρότο, για τις επενδύσεις ορισμένων επιχειρηματικών κύκλων και εφοπλιστών στις έξυπνες τεχνολογίες, πρέπει να είναι σαφές απολύτως, ότι μια τέτοια πολιτική στρατηγική μας βρίσκει πλήρως αντίθετους. Γιατί, μια τέτοια πολιτική επιλογή, βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον. Με αυτή την έννοια δεν μπορεί να γίνει ανεκτή».

Διαφήμιση
Διαφήμιση