«Τσουνάμι» διαμαρτυριών και καταγγελιών σήκωσε η έναρξη των αιτήσεων για το Κοινωνικό Μέρισμα 2019.

Χιλιάδες δικαιούχοι που ορίζει η κοινή υπουργική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, απορρίπτονται από το koinonikomerisma.gr και την χορήγηση του έκτακτου επιδόματος χωρίς καμία εξήγηση και αιτιολογία

Αμέτρητα είναι τα μηνύματα των πολιτών που διαμαρτύρονται ότι ενώ καλύπτουν όλα τα κριτήρια για το κοινωνικό μέρισμα 2019, όπως καθορίστηκαν από την κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών και η πλατφόρμα koinonikomerisma.gr τους απορρίπτει χωρίς καν να τους αναφέρει τον λόγο της απόρριψης, βυθίζοντας τους ενδιαφερόμενους στο σκοτάδι.

Η ΗΔΙΚΑ ενώ άνοιξε την πλατφόρμα για αιτήσεις, δεν φρόντισε καν να δώσει οδηγίες για την υποβολή, αλλά ούτε και είχε κάνει πρόβλεψη στο σύστημα με την υποβολή της αίτησης, να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους απορρίπτεται ένας μη δικαιούχος.

Το μεγάλο πρόβλημα όμως εντοπίζεται ότι απορρίπτονται δικαιούχοι ΑμεΑ που η κοινή υπουργική απόφαση τους εντάσσει ανεξαιρέτως, με μοναδική προϋπόθεση να λαμβάνουν το προνοιακό επίδομα του ΟΠΕΚΑ.

Να υπενθυμίσουμε ότι δικαιούχοι δεν είναι όσοι λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη από τον ΕΦΚΑ αλλά μόνο αυτοί που λαμβάνουν το παραπάνω προνοιακό επίδομα του ΟΠΕΚΑ.

Το πρόβλημα όμως εντοπίζεται και στην κατηγορία των ανέργων, βραχυχρόνια και μακροχρόνια, με πολλούς από τους δικαιούχους που ορίζει πάντα η ΚΥΑ να τίθενται εκτός χορήγησης.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα απόρριψης αναγνωστών του Dikaiologitika News:

aporripsi5aporripsi3

aporripsi2

aporripsi1
Τα παραπάνω αποτελούν ένα πολύ μικρό δείγμα των καταγγελιών και των διαμαρτυριών που γίνονται τις τελευταίες ώρες.

Επίσης μόνο κατάφωρη αδικία μπορεί να χαρακτηριστεί, το ότι όσοι απέκτησαν παιδί εντός του 2019 δεν μπορούν να το προσθέσουν στο νοικοκυριό τους και την οικογένεια τους αφού η ΗΔΙΚΑ αντλεί στοιχεία από τις φορολογικές δηλώσεις του 2019 που αφορούν τα εισοδήματα του 2018 με αποτέλεσμα να μην συμπεριλαμβάνονται τα νεογνά στον αριθμό των μελών στις οικογένειες.

Μια ακόμη φετινή πρωτοτυπία είναι, ότι κανείς δεν δηλώνει αρμόδιος να δώσει εξηγήσεις. Σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες των αναγνωστών στην προσπάθεια τους να βρουν άκρη και αιτία για την απόρριψη τους επικοινωνούν με κάθε πρόσφορο μέσο με την ΗΔΙΚΑ και την ΑΑΔΕ αλλά και οι δύο φορείς δηλώνουν αναρμόδιοι.

Αρμόδιες αρχές επισημαίνουν ότι θα γίνει μια προσπάθεια να βελτιωθεί η πλατφόρμα ώστε να ενημερώνεται ο πολίτης για τους λόγους απόρριψης του αιτήματός του.

Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά καθώς η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 26 Δεκεμβρίου.

Ανοίγει την Πέμπτη σελίδα για ενστάσεις και 2 τηλεφωνικά κέντρα

Νέα συμπληρωματική σελίδα για ενστάσεις ανοίγει την Πέμπτη (19/12) για το κοινωνικό μέρισμα στο διαδικτυακό τόπο της ΗΔΙΚΑ, o oποίος αντιμετωπίζει προβλήματα λειτουργίας λόγω του πλήθους των ενδιαφερομένων που τον επισκέπτονταν. Όσοι καλύπτονται από τα κριτήρια που έχουν ανακοινωθεί, αλλά απορρίφθηκε η αίτηση, θα λάβουν το επίδομα στις αρχές του 2020. Παράλληλα, έχουν τεθεί ήδη σε λειτουργία ήδη δυο τηλεφωνικά κέντρα της ΗΔΙΚΑ και ΑΑΔΕ στα οποία μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες για ενημέρωση.

Όσοι καλύπτονται από τα κριτήρια που έχουν ανακοινωθεί, αλλά για κάποιο λόγο δεν μπόρεσαν να ολοκληρώσουν με επιτυχία την αίτησή τους, στο πλαίσιο του δημοσιονομικού χώρου που τις τελευταίες ημέρες δημιουργείται, θα λάβουν το επίδομα αυτό το αργότερο στις αρχές του επόμενου έτους.

 

 

 

Διαφήμιση
Διαφήμιση