HomeΕΛΛΑΔΑΓιάννης Πλακιωτάκης«Με ρεαλισμό και βιώσιμο σχέδιο η ανάπτυξη των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της Ελλάδος»

Γιάννης Πλακιωτάκης«Με ρεαλισμό και βιώσιμο σχέδιο η ανάπτυξη των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της Ελλάδος»

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Στις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα Πάτρας, ως πύλης εισόδου και εξόδου της Δυτικής Ελλάδας αναφέρθηκε εκτενώς ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης στην διάρκεια ομιλίας του σε ημερίδα που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ στην Πάτρα, στην οποία συμμετείχε ως κεντρικός ομιλήτης.
Tις εργασίες της ημερίδας άνοιξε ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ κ. Παύλος Μαρινάκης ο οποίος αφού καλωσόρισε τον κ. Πλακιωτάκη στην Πάτρα αναφέρθηκε στις προσπάθειες της ΟΝΝΕΔ να είναι παρόν στις εξελίξεις συμβάλλοντας στον διάλογο μεταξύ της κυβέρνησης και των τοπικών κοινωνικών και παραγωγικών τάξεων.
Ο κ. Πλακιωτάκης από την πλευρά του αφού ευχαρίστησε τον κ. Μαρινάκη για την πρόσκληση του να είναι συμμετέχει στην ημερίδα υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα τον σπουδαίο ρόλο που παίζει η ΟΝΝΕΔ διαχρονικά στην προώθηση του μηνύματος της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας στην Ελληνική νεολαία.
Όσον αφορά τις προοπτικές ανάπτυξης του λιμένα της Πάτρας ο κ. Πλακιωτάκης επανέλαβε την δέσμευση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ενίσχυσης της Εθνικής οικονομίας του τόπου μέσο της ενδυνάμωσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Όπως είπε, τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και η Πάτρα, μπορούν να αποτελέσουν ένα ισχυρό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο ικανό να λειτουργήσει ως ατμομηχανή ανάπτυξης τόσο σε περιφερειακό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Επίσης αναφέρθηκε και στις μελέτες βιωσιμότητας των δέκα λιμένων που βρίσκονται σε εξέλιξη, υπογραμμίζοντας ότι μέσω των μελετών αυτών επιδιώκεται να έχουμε μια σαφή και ξεκάθαρη εικόνα για τους στρατηγικούς τομείς στους οποίους πρέπει να αναπτυχθεί το κάθε λιμάνι αν θέλει να κερδίσει το στοίχημα της μετεξέλιξης του σε ένα εργαλείο ανάπτυξης και ευημερίας.
«Η γεωστρατηγική θέση των λιμανιών μας», είπε, «είναι τέτοια που τους δίνει ένα σαφές προβάδισμα για επενδύσεις καθώς αποτελούν τις πύλες της Μεσογείου προς την Ευρώπη και την Μαύρη Θάλασσα. Και μπορούμε να πετύχουμε πολλά αν το σχέδιο μας είναι ρεαλιστικά και βιώσιμα.
Επι σειρά ετών», συνέχισε, «έχω δει σχέδια επι σχεδίων για την ανάπτυξη των λιμανιών από τα οποία όμως απουσίαζε ο ρεαλισμός. Για τον λόγο αυτό άλλωστε κανένα από αυτά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Αυτός ο φαύλος κύκλος», επισήμανε, «πρέπει να σπάσει. Και ο μόνος τρόπος να σπάσει για να πάμε μπροστά είναι να είμαστε όλοι μας ρεαλιστές για αυτά που μπορούμε να κάνουμε με το κάθε λιμάνι ξεχωριστά.
Ο ρεαλισμός αυτός θα μας βοηθήσει να σχεδιάσουμε βιώσιμα πλάνα ανάπτυξης προσφέροντας πραγματικές προστιθέμενες αξίες στις τοπικές οικονομικές και κοινωνίες».
Απαντώντας σε ερωτήσεις για τον σιδηρόδρομο και για την προοπτική σύνδεσης του με το λιμάνι της Πάτρας ο κ. Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να συνδεθεί με το λιμάνι και κάλεσε τις τοπικές αρχές της αχαϊκής πρωτεύουσας να αναλάβουν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή.
Εξάλλου, απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις για την βάση LNGπου έχει εγκριθεί να κατασκευαστεί στο λιμάνι της Πάτρας ανέφερε ότι αφενός οι αλλαγές που έρχονται από την
1η Ιανουαρίου 2019 στην χρήση των ναυτιλιακών καυσίμων δημιουργούν μια νέα κατάσταση που ευνοεί την χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αφετέρου αν τα αναγκαία βήματα γίνουν με σεβασμό στο περιβάλλον και με ολοκληρωμένο σχέδιο δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα.
Διαφήμιση
Διαφήμιση