HomeHL-9Προχωρούν απρόσκοπτα οι πρόδρομες εργασίες για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προχωρούν απρόσκοπτα οι πρόδρομες εργασίες για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι

Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας για το αεροδρόμιο Καστελλίου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Δεν δημιουργεί ανησυχία η προσφυγή στο ΣτΕ που κατατέθηκε στις 25 Ιουλίου από την «Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος» και την «Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλείου» αλλά και από πολίτες της περιοχής για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι.

Όπως αναφέρουν πηγές από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com, το έργο προχωρά απρόσκοπτα με τις πρόδρομες εργασίες. Μάλιστα όπως σημειώνουν έχουν ήδη απορριφθεί τρεις προσφυγές στο ΣτΕ που έχουν γίνει στο παρελθόν εναντίον του έργου και κινείται αενεξάρτητα από αυτή την προσφυγή.

Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Η παρούσα προσφυγή στρέφεται κατά του νόμου 4612/19, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο Καστελίου. Πιο συγκεκριμένα στο θέμα της αδειοδότησης που κατά τους προσφυγέντες δεν πραγματοποιήθηκε εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, διαδικασία αναγκαία και απαιτητή σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/92/Ε.Ε.

Όπως υποστηρίζουν το έργο αδειοδοτήθηκε μόνο με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και δεν λήφθηκε υπόψη η η Οδηγία 92/43/ΕΟΚ για την Προστασία Ειδών και Οικοτόπων.

Επίσης, στην αίτηση ακύρωσης, γίνεται λόγος πως από το αδειοδοτημένο έργο λείπει παντελώς η απαιτούμενη καταγραφή των φυσικών οικοτόπων, των ζωικών και των φυτικών ειδών αλλά και η αξιολόγηση των επιπτώσεων στις προστατευόμενες περιοχές και στα είδη πανίδας και χλωρίδας χάριν των οποίων ορίστηκαν οι περιοχές αυτές ως προστατευόμενες και εντάχθηκαν στο οικολογικό δίκτυο Natura 2000.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Στο ίδιο μήκος κύματος με το Υπουργείο Υποδομών κινείται και η Κ/Ξ «Αριάδνη» (ΤΕΡΝΑ-GMR) και όπως σημειώνουν στο ypodomes.com, είναι δικαίωμα του κάθε πολίτη να προσφεύγει.»Εμείς από την πλευρά μας είμαστε προσηλωμένοι στις πρόδρομες εργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει, και να περάσουμε στην περίοδο των κατακευών» λένε χαρακτηριστικά. Αυτές περιλαμβάνουν μελέτες, εργασίες και διευρενητικές τομές για τυχόν εντοπισμό αρχαιοτήτων. Σύμφωνα με τους ιδίους, ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν μέσα στο 2020 και να αρχίσει το κύριο κατασκευαστικό μέρος του έργου.

Μία εκκρεμότητα που αφορά το Υπουργείο ΥΠΟΜΕ είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης της συμβολής του Δημοσίου που σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης είναι 180εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για το 100% του ποσού βρίσκονται «σε καλό δρόμο» και αναμένεται να κλείσουν σύντομα. Υποχρέωση του Δημοσίου είναι να καταβάλλει το παραπάνω ποσό σε διάστημα έως και 12 μήνες από την έναρξη της περιόδου κατασκευών (Τ1).

Σύμφωνα με την νόμο της παραχώρησης, οι μετοχές θα αντιστοιχούν κατά 45,90% στο Ελληνικό Δημόσιο και κατά 54,1% στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR Airports. Η εταιρεία Παραχώρησης έχει τίτλο «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε». Πρόσφατα η ΤΕΡΝΑ μεταβίβασε το 30% των μετοχών της στην Ινδική GMR (που συμμετείχε με 10%) και έτσι πλέον η ΤΕΡΝΑ κατέχει το 60% και η GMR το 40%.

Η ολοκλήρωση των έργων σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει σε 5 χρόνια από τον χρόνο έναρξης της περιόδου κατασκευής. Κατά τη διάρκεια των έργων εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν συνολικά 1.500 άτομα.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Οι κατασκευαστικές εργασίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση:
– του νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου (στον ΒΟΑΚ)
– οδος σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ. Θα αφορά κλειστό αυτοκινητόδρομο 18χλμ
– εργασίες αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι
– οδός σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.
– νέα περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και
– εξωτερικός περιμετρικός δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.

Το αεροδρόμιο θα διαθέτει:
– 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
– 1 παράλληλο τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
– 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
– 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
– χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων
– 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
– 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
– 11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
– χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων
– εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και
– χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων

Ο μεγάλος στόχος είναι να συντμηθεί ο κατασκευαστικός χρόνος και το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου να λειτουργήσει για πρώτη φορά τη θερινή περίοδο του 2024. Τότε θα σταματήσει και η λειτουργία του σημερινού κορεσμένου αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκης που βρίσκεται μέσα στον οικιστικό ιστό της πόλης.

Διαφήμιση
Διαφήμιση