HomeHL-GreeceΤσίπρας – Μητσοτάκης: Ποιος προηγείται στη μάχη της τηλεθέασης

Τσίπρας – Μητσοτάκης: Ποιος προηγείται στη μάχη της τηλεθέασης

Τι δείχνουν τα στοιχεία

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τηλεοπτική «µονοµαχία» µέχρι στιγµής δεν έχουµε δει, αφού πρωθυπουργός και αρχηγός αξιωµατικής αντιπολίτευσης επέλεξαν τις κατά µόνας συνεντεύξεις, κυρίως στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των ιδιωτικών καναλιών. Είχε προηγηθεί απόρριψη της πρότασης του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για ντιµπέιτ από τον πρόεδρο της Ν∆ και αρχηγό της αξιωµατικής αντιπολίτευσης, Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο Αλέξης Τσίπρας έχει δώσει συνολικά τρεις συνεντεύξεις -όλες σε δελτία ειδήσεων (Open TV, Alpha, AΝΤ1)- και ο Κυριάκος Μητσοτάκης πέντε: δύο σε δελτία ειδήσεων (AΝΤ1, Alpha), µία στην εκποµπή «Open Mind» της Ελλης Στάη (Open TV), µία στην εκποµπή «Καληµέρα Ελλάδα» του Γιώργου Παπαδάκη και µία διακαναλική (καλύφθηκε από την ΕΡΤ -ήτοι ΕΡΤ1 και ΕΡΤ3- που µοίρασε εικόνα σε Open TV, Alpha, AΝΤ1, Star, ΣΚΑΪ).

Ο κύκλος των συνεντεύξεων άνοιξε στις αρχές του χρόνου, µε πρώτη εκείνη που έδωσε ο Αλέξης Τσίπρας στην Ελλη Στάη, στο πλαίσιο του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Open TV. Πέντε ηµέρες αργότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης φιλοξενήθηκε στο κεντρικό δελτίο του ANT1 – η πρώτη του αρχηγού της Ν∆ στο 2019. Η συνέντευξη Μητσοτάκη είχε καλύτερη τηλεθέαση από εκείνη του Τσίπρα, ωστόσο από τη συγκριτική παρατήρηση των δεδοµένων (πλήθος τηλεθεατών) οι τηλεοπτικές συνεντεύξεις του πρωθυπουργού είχαν καλύτερη απόδοση από εκείνες του αρχηγού της Ν∆. Η τηλεοπτική συνέντευξη µε την καλύτερη µέχρι στιγµής απόδοση ήταν εκείνη του Αλέξη Τσίπρα στον AΝΤ1 (10,4% τηλεθέαση, που µεταφράζεται σε 1.081.000 τηλεθεατές) στις 15 Απριλίου, σύµφωνα µε τα δεδοµένα της Nielsen. Η καλύτερη του Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν εκείνη στο δελτίο του AΝΤ1 (8,3% τηλεθέαση, που µεταφράζεται σε 862.000 τηλεθεατές) στις 14 Ιανουαρίου.

tiletheasi

Η «κατάταξη»

Έχει σηµασία να ληφθεί υπόψη στην ανάγνωση των στοιχείων το περιβάλλον µέσα στο οποίο πραγµατοποιήθηκαν οι τηλεοπτικές συνεντεύξεις αλλά και η χρονική στιγµή µετάδοσης. Για την απόδοσή τους, δηλαδή, πρέπει να συνεκτιµηθούν ο ανταγωνισµός -τι προγράµµατα είχαν «απέναντί» τους οι δύο πολιτικοί όταν έδιναν τις συνεντεύξεις-, η ώρα µετάδοσης αλλά και το τηλεοπτικό ίχνος κάθε σταθµού. Για παράδειγµα, σχεδόν µηδενική ήταν η τηλεθέαση της συνέντευξης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκποµπή «Καληµέρα Ελλάδα» (AΝΤ1) στους τηλεθεατές 18-34 ετών, ανεξαρτήτως φύλου. Η στάση αυτή θεωρείται λογική από έµπειρους τηλεοπτικούς παρατηρητές.

Ο πρόεδρος της Ν∆ ήταν στον «αέρα» στις 08:48 (η συνέντευξη διήρκεσε 64 λεπτά) και µάλλον η ώρα ήταν… ακατάλληλη για τη συγκεκριµένη ηλικιακή οµάδα. Είχε πενταπλάσια τηλεθέαση, όµως, στους άνω των 55 ετών και αυτό είναι αναµενόµενο, διότι λογικά τηλεθεατές σε αυτή την ηλικιακή περιοχή είναι συνηθισµένοι στην πολύ πρωινή έγερση και επιπλέον η εκποµπή απευθύνεται σε µεγάλης ηλικίας τηλεθεατές. Στο κεντρικό δελτίο του Alpha, εξάλλου, φιλοξενήθηκαν µε διαφορά περίπου ενός µήνα πρώτα ο πρόεδρος της Ν∆ (22/4) και στη συνέχεια (13/5) ο πρωθυπουργός. Τη συνέντευξη Μητσοτάκη είδαν 545.000 τηλεθεατές, ενώ εκείνη του Τσίπρα 908.000 τηλεθεατές, σύµφωνα µε τη Nielsen. Στη διακαναλική του αρχηγού της Ν∆ είναι πρόδηλη η αυτοµατική συµπεριφορά των τηλεθεατών. Την είδαν από το κανάλι που αποτελεί συνήθειά τους. Ο κύριος όγκος τηλεθεατών µοιράστηκε ανάµεσα σε ΣΚΑΪ και Αlpha (από 335.000 τηλεθεατές).

Εκείνο που πρέπει να λάβουν υπόψη οι πολιτικοί και τα επικοινωνιακά επιτελεία τους -και από κοντά τα αρµόδια τηλεοπτικά στελέχη- είναι η χαµηλή τηλεθέαση σε άνδρες και σε γυναίκες τηλεθεατές 18-34 ετών, ανεξαρτήτως εκποµπής και σταθµού. Η στάση αυτή είναι πιο έντονη στους 18-24 ετών επειδή έχουν αποµακρυνθεί από την παραδοσιακή τηλεόραση, όπως αναφέρει ερευνητικός παρατηρητής («έχουν διαρρήξει τη σχέση τους µε το µέσον» είπε επί λέξει ο ειδικός), έχουν έντονο το στοιχείο της αµφισβήτησης και αναζητούν πληροφόρηση µέσα από άλλες πηγές.

ethnos.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση