HomeCity GuideΤελευταίες παραστάσεις στο Ηράκλειο

Τελευταίες παραστάσεις στο Ηράκλειο

Διπλή… αυλαία από την ομάδα «προΤΑΣΗ»

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ ρίχνει διπλή αυλαία στις φετινές παραγωγές της, στις 7 και 10 Απριλίου, στο Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου.

Αποχαιρετώντας -μετά από μια μεγάλη θεατρική διαδρομή που ξεκίνησε από το καλοκαίρι- το κρητικό κοινό με μικρασιατικό παραμύθι την Κυριακή 7 Απριλίου στις 12 το πρωί και με το κονδυλάκειο κύκνειο άσμα την Τετάρτη 10 Απριλίου στις 9 το βράδυ.

Το γιασεμί, η ροδιά και η χαρουπιά

Τελευταία παράσταση για το έργο «Το γιασεμί, η ροδιά και η χαρουπιά» την Κυριακή 7 Απριλίου στις 12 το μεσημέρι στο Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου με γενική είσοδο 7 ευρώ.

«Το γιασεμί, η ροδιά και η χαρουπιά», στοιχεία της ανόθευτης φύσης, συνδιαλέγονται για τελευταία φορά με τη λαϊκή μας παράδοση, τα ήθη και τις συνήθειες μιας άλλης εποχής, επικεντρώνοντας την ενέργειά τους στην επικράτηση του καλού έναντι του σκοτεινού και του χθόνιου με γεωγραφικό προσδιορισμό τη Μικρά Ασία και δη την ευρύτερη περιοχή της Αλικαρνασσού∙ ιδιαίτερο τόπο καταγωγής του λεκτικού υλικού.

Οι πρόσφυγες του 1922, με την εγκατάστασή τους στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο σημείο που ονομάστηκε Νέα Αλικαρνασσός, μετέφεραν στις καρδιές τους και διέδωσαν μέσω της προφορικής αφήγησης τις δοκιμασίες της Καλής Κόρης ως την κατάκτηση της ευτυχίας με την καρτερία και τα αγαθά συναισθήματα που διατήρησε άσβεστα ως την τελική δικαίωση. Μια άλλη Σταχτοπούτα που παρά τις μεθοδευμένες κινήσεις του κακού, η άδολη καρδιά της θα βρει απάγκιο στην αγκαλιά του πριγκιπόπουλου από το γειτονικό βασίλειο στα παράλια της Ιωνίας.

Ένας αβίαστος παραλληλισμός με τα δεινά και τις περιπέτειες των ίδιων των Μικρασιατών -από τον φρικτό ξεριζωμό μέχρι την εγκατάσταση στη νέα πατρίδα, τη συμπόρευση με τους Κρήτες, την πρόοδο και τη βαθιά πίστη σε ένα καλύτερο αύριο.

Μια χειροποίητη παράσταση συνόλου που συνδυάζει το θέατρο του δημιουργού με το θέατρο σκιών, την πρωτότυπη μουσική με τον ανατολίτικο ήχο –γραμμένη ειδικά για τη θεατρική εκδοχή του λαϊκού παραμυθιού, τα περίτεχνα κοστούμια που εντυπωσιάζουν με την αισθητική τους και τις εμπνευσμένες φιγούρες που μαγεύουν το βλέμμα, επιτρέποντας στη φαντασία του παιδιού να ενεργοποιηθεί και να ξαναβρεί –έστω πρόσκαιρα-τη θέση που της αρμόζει στη φρενήρη εποχή των εικόνων με την ψηφιακή τεχνολογία.

Το παραμύθι «Το γιασεμί, η ροδιά και η χαρουπιά» ανεβαίνει για πρώτη φορά από επαγγελματικό θίασο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία – θεατρική προσαρμογή – αφήγηση: Δημήτρης Φοινίτσης

Πρωτότυπη μουσική: Κωστής Μακάκης

Φιγούρες θεάτρου σκιών: Αντώνης Κοσμαδάκης

Προσωπεία – κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη

Επιμέλεια κίνησης: Μικαέλα Κεφαλογιάννη

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Καλιακάκη, Μικαέλα Κεφαλογιάννη, Αλεξάνδρα

Τζουανάκη

Ηχογραφημένη πρωτότυπη μουσική από τους οργανοπαίκτες: Κωστή Μακάκη

(βιολί), Βαγγέλη Συλιγάρδο (κιθάρα), Μανώλη Τζανάκη (ούτι)

«Πρώτη αγάπη»

Τελευταία παράσταση για την «Πρώτη Αγάπη» θα δοθεί την Τετάρτη 10 Απριλίου στις 9 το βράδυ στον Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου με τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ (κανονικό) και 7 ευρώ (μειωμένο).

H αριστουργηματική νουβέλα του κρητικού διηγηματογράφου Ιωάννη Κονδυλάκη για το πρόωρο ξύπνημα του έρωτα με ένα «αταίριαστο» –ηλικιακά- ζευγάρι σε ένα ορεινό χωριό της Κρήτης στα τέλη του 19ου αιώνα, για τελευταία φορά επί σκηνής από την «Ομάδα Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ», σε μια μινιμαλιστική ανάγνωση καθαρής χειροτεχνίας με κεντρικό σκηνοθετικό άξονα: τη διεκδίκηση ενός ανήλικου αγοριού από τη μητρική εξουσία και το γυναικείο φύλο.

Επικεντρωμένη στο θηλυκό ζεύγος της διεκδίκησης του αγοριού, στο δίπολο ΜΑΝΑ-ΕΡΩΜΕΝΗ, η σκηνοθεσία αναδεικνύει και τα πέντε κεφάλαια του έργου ειδικά διασκευασμένα για τη Σκηνή. Η φωνή του πρωταγωνιστή, σε ώριμη ηλικία πλέον, παραθέτει την αλληλουχία των γεγονότων που σημάδεψαν τη ζωή του και καταγράφει το νεανικό βίωμα υπό το καθοριστικό φίλτρο της μνήμης. Η voice over αφήγηση ενεργοποιεί μηχανικά τα σώματα των γυναικών, καταδεικνύοντας συνάμα τη θέση της γυναίκας στην ορεινή Κρήτη του Κονδυλάκη, μέσω μιας σειράς εργασιών αυστηρά οικιακού χαρακτήρα. Παράλληλα, τα έντονα συναισθήματα διατρέχουν τα σώματα των ηθοποιών αναδημιουργώντας ισχυρά τοπία του τότε ως θολή ανάμνηση. Μια λιτή, μινιμαλιστική ανάγνωση του έργου, μια παράσταση χειροτεχνίας που εξετάζει τον αντίκτυπο της γραφής (ηχητικό πλαίσιο) στην ψυχολογία των γυναικών (οπτικό πλαίσιο), καταγγέλλοντας –σκηνικά- μια απαράδεκτη ηθική που διαιωνίζεται. Η σπανίως παρουσιαζόμενη κρητική μουσική της εποχής εκείνης, a capella, διαχωρίζει τις πράξεις και σχολιάζει τη δράση που προηγήθηκε ή ακολουθεί, ενώ η χορωδιακή εκδοχή της σύνθεσης του Νικολάου Μάντζαρου επάνω στη «Φαρμακωμένη» του εθνικού μας ποιητή απελευθερώνει τα γενετήσια ένστικτα στη σκηνή του ονείρου, προδίδοντας την επικράτηση του Θανάτου στον Έρωτα.

Η εν λόγω νουβέλα του Ιωάννη Κονδυλάκη ανεβαίνει για πρώτη φορά από επαγγελματικό θίασο.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το περασμένο καλοκαίρι, στην ιδιαίτερη πατρίδα του Ιωάννη Κονδυλάκη, τη Βιάννο και στο Πνευματικό Κέντρο Άνω Βιάννου «Περικλής Βλαχάκης». Αμέσως μετά παίχτηκε στο Μικρό Κηποθέατρο «Μάνος Χατζιδάκις», στο Ηράκλειο. Την τρέχουσα χειμερινή περίοδο παρουσιάστηκε σε καλλιτεχνικούς χώρους της Κρήτης αλλά και στην Αθήνα, στο κεντρικό Θέατρο Άλμα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία – διασκευή: Δημήτρης Φοινίτσης

Όψη – ανδρείκελο: Κωστής Μακάκης

Μουσική επιμέλεια: Κάτια Ηγουμενάκη

Επιμέλεια κίνησης: Μικαέλα Κεφαλογιάννη

Παίζουν:        

Βαγγελιώ: Ανάστα Αργυροπούλου

Μάνα: Ελένη Σφακιανάκη

Αφήγηση: Δημήτρης Φοινίτσης

Διαφήμιση
Διαφήμιση