HomeΚΡΗΤΗΕξορθολογισμό των ορίων ταχύτητας στον ΒΟΑΚ ζητά ο Λ. Αυγενάκης

Εξορθολογισμό των ορίων ταχύτητας στον ΒΟΑΚ ζητά ο Λ. Αυγενάκης

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Να επαναπροσδιοριστούν και να εξορθολογιστούν τα όρια ταχύτητας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, τα οποία δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και να αντικατασταθεί η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, ζητά με κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, σε συνέχεια παλαιότερων παρεμβάσεων του για την βελτίωση της εικόνας, αλλά κυρίως της ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα και τις αναγκαίες βελτιωτικές παρεμβάσεις σε 53 επικίνδυνα σημεία του εθνικού, επαρχιακού και αγροτικού οδικού δικτύου.

Πρόσφατα τέθηκαν σε λειτουργία 40 κάμερες στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, με στόχο να φωτογραφίζουν και να καταγράφουν τους παραβάτες οδηγούς βάσει των ορίων ταχύτητας. Η τοποθέτηση των καμερών ασφαλείας επιβάλλεται για τον έλεγχο των παρανομούντων, μόνο εκεί όπου έχουν εξασφαλιστεί οι σωστές υποδομές. Ωστόσο, τα όρια ταχύτητας κατά μήκος του ΒΟΑΚ εκτός του ότι δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου δρόμου διότι έχουν τεθεί πριν από πολλά χρόνια, είναι κυρίως επικίνδυνα για την ασφάλεια των οδηγών.

Όπως τονίζει ο Λευτέρης Αυγενάκης στο έγγραφό του: «η αλλαγή των ορίων ταχύτητας και γενικότερα της σήμανσης όπου υπάρχει σε όλο το μήκος του ΒΟΑΚ πριν την έναρξη και λειτουργία των καμερών θα πρέπει να είναι το πρώτο βήμα από την πολιτεία για να αποφευχθούν τόσο τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται, οι ουρές που πιθανόν θα προκύπτουν από την τήρηση των ορίων ταχύτητας τα οποία είναι παρωχημένα, αλλά πιθανά ατυχήματα από απότομα φρεναρίσματα για την αποφυγή

προστίμων.»

Ο Ηρακλειώτης Βουλευτής επισημαίνει μάλιστα ότι, «κατά μήκος του ΒΟΑΚ το όριο που έχει οριστεί (κατά μέσο όρο) είναι τα 90 χλμ. Για παράδειγμα, σε περίπτωση όμως που μπροστά από ένα ΙΧ υπάρχει ένα λεωφορείο, ο οδηγός του δεν μπορεί να υπερβεί τα 85 χιλιόμετρα για να μην παραβεί τον ΚΟΚ. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει είτε ο οδηγός του οχήματος που ακολουθεί να αναπτύξει ταχύτητα για να προσπεράσει, περνώντας όμως τα 90 χλμ, άρα ταυτόχρονα είναι παράνομος, είτε θα πρέπει να ακολουθεί ευλαβικά το λεωφορείο. Στην πρώτη περίπτωση, αυτή δηλαδή της προσπέρασης ο οδηγός που θα «τρέξει» με 91 χλμ, θα θεωρείται παραβάτης και θα κληθεί να πληρώσει το πρόστιμο. Στη δεύτερη περίπτωση όμως οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα δημιουργούνται μεγάλες ουρές χιλιομέτρων από οδηγούς που θα κινούνται με τα αυτοκίνητά τους πίσω από ένα «βαρύ» όχημα.»

Όπως υπογραμμίζει ο Λ. Αυγενάκης, «καθίσταται άμεσα αναγκαίο να γίνουν έργα συντήρησης όπως και να επαναπροσδιοριστούν και να εξορθολογιστούν τα σωστά όρια ταχύτητας σύμφωνα με τη νέα κατάσταση, καθώς και να αντικατασταθεί η οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση.»

Ο Λευτέρης Αυγενάκης επισημαίνει διαρκώς τα θέματα ασφαλείας και «εικόνας», που καθιστούν αναγκαίες βελτιωτικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, όπως τα 53 άκρως επικίνδυνα σημεία, καθώς επίσης έχει υποβάλλει και μια σειρά από προτάσεις βελτίωσης της εικόνας, της ασφάλειας και της λειτουργίας του ΒΟΑΚ.

Στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Ηρακλειώτης Βουλευτής, τονίζει την ανάγκη για άμεση τοποθέτηση οδοδεικτικών πινακίδων και πινακίδων του ΚΟΚ, στον επαναχρωματισμό και την διόρθωση της οριζόντιας σήμανσης, καθώς τίθεται πλέον θέμα ασφαλείας με πινακίδες που χρειάζονται αντικατάσταση, αφού είναι τοποθετημένες σε επικίνδυνα σημεία ή σε σημεία που δεν είναι ορατές από τους οδηγούς, λόγω εμποδίων ή φθοράς.

Απομάκρυνση παράνομων διαφημιστικών πινακίδων. Όπως αναφέρει ο Λ. Αυγενάκης «κατά μήκος του ΒΟΑΚ υπάρχουν διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες πέραν του γεγονότος ότι είναι παράνομες αποτελούν και κίνδυνο για τους οδηγούς.  Κατά τις διατάξεις των άρθρων 9, παρ.8 και 4, παρ.2 του ν.2946/2001, απομακρύνονται άμεσα, χωρίς να απαιτείται η έκδοση της προαναφερόμενης απόφασης, πλαίσια και διαφημίσεις που χαρακτηρίζονται «ρύποι».»

Ιδιαίτερα σημαντική για την βελτίωση του ΒΟΑΚ, θα αποτελούσε η λειτουργία γραμμής επικοινωνίας πολιτών, οι οποίοι με τις παρεμβάσεις τους θα καταθέτουν τα προβλήματα, τις παρατηρήσεις τους, τις ιδέες και τα παράπονά τους για τα κυκλοφοριακά ζητήματα του νησιού.

Στα πολλά προβλήματα που παρατηρούνται στον ΒΟΑΚ, θα μπορούσαν να συμβάλουν τα μέγιστα, δύο τουλάχιστον ειδικά οχήματα επιτήρησης και παρέμβασης, κατάλληλα εξοπλισμένα, με δύο άτομα προσωπικό έκαστο, που σε μόνιμη βάση θα επιτηρούν και θα παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται στο ΒΟΑΚ με ακτίνα δράσης από Κολυμβάρι μέχρι Φόδελε και από Φόδελε μέχρι Σητεία.

Έλεγχος και αποκατάσταση της φωτεινότητας διαχωριστικών στηθαίων. «Πέραν της εικόνας του ΒΟΑΚ, τίθεται πλέον και θέμα ασφαλείας με αναγκαία την αποκατάσταση της φωτεινότητας διαχωριστικών στηθαίων, με ανακλαστικά στοιχεία, καθώς και χρωματισμό της βάσης τους, αλλά και της οριογραμμής του οδοστρώματος δίπλα στο στηθαίο» σημειώνει ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες εργολαβίες στο ΒΟΑΚ οι οποίες είτε προχωρούν με αργούς ρυθμούς, είτε η ποιότητα εκτέλεσής τους είναι χαμηλή με πιθανό αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στο μέλλον τα ίδια ή και μεγαλύτερα προβλήματα. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο του Βουλευτή προς τους αρμόδιους Υπουργούς είναι αναγκαίος ο διαρκής έλεγχος της προόδου των εργασιών και της ποιότητας των εργολαβιών που εκτελούνται στον ΒΟΑΚ.

Καθαρισμός πρανών και σχαρών απορροής όμβριων. Όπως αναφέρει στο έγγραφό του ο Λ. Αυγενάκης είναι αναγκαίες οι εργασίες καθαρισμού τάφρων και  πρανών, κατά μήκος του επαρχιακού δικτύου στα πλαίσια της εξασφάλισης ορατότητας  και ασφαλούς διέλευσης οχημάτων, σχαρών απορροής όμβριων αλλά και των παρόδιων χώρων από τους θάμνους και τα υπόλοιπα φερτά και άλλα υλικά.

Επιπλέον, η εικόνα που εμφανίζει ο ΒΟΑΚ με μπάζα, σκουπίδια, και απορρίμματα κάθε λογής, είναι πολύ χειρότερη κατά την καλοκαιρινή περίοδο κατά την οποία αυξάνεται η κίνηση λόγω και της αύξησης των οχημάτων και των τουριστών με τις ανάλογες επιπτώσεις στην καθαριότητα του δρόμου. Ο Λ. Αυγενάκης επισημαίνει την αναγκαιότητα για συχνά επαναλαμβανόμενο καθαρισμό κυρίως κατά τους θερινούς μήνες, αλλά και την συχνή αποψίλωση θάμνων και δέντρων εκατέρωθεν του δρόμου

Σήμανση κατά την εκτέλεση έργων. Συχνά βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες εργολαβίες στο ΒΟΑΚ οι οποίες δεν διαθέτουν την απαραίτητη σήμανση για την αποφυγή ατυχημάτων. Ωστόσο, η Περιφέρεια Κρήτης η οποία έχει την αρμοδιότητα να αποκτήσει και να επιβάλει στους εργολάβους τον αναγκαίο εξοπλισμό σήμανσης, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του εκάστοτε εκτελούμενου έργου, φέτος δεν έχει εισπράξει ούτε ένα ευρώ προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης και καθαρισμού του ΒΟΑΚ.

Τέλος, ο Λευτέρης Αυγενάκης αναφέρεται και στον σωστό, πλήρη και ασφαλή έλεγχο σύμφωνα με τα απαιτούμενα, των τούνελ Ηρακλείου και Λασιθίου. Επιπλέον. λόγω επικινδυνότητας του δρόμου στο σημείο από Τοπόλια προς Έλος στη περιοχή της σήραγγας Τοπολίων και λόγω πιθανής πτώσης βράχων στο οδόστρωμα, είναι αναγκαίο να δοθεί οριστική λύση, καθότι οι οδηγοί αποφεύγουν την συγκεκριμένη διαδρομή και ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές προς ασφάλειά τους.

Διαφήμιση
Διαφήμιση