HomeHL-EconomyΗ Κομισιόν αφήνει μετεξεταστέα την Ελλάδα

Η Κομισιόν αφήνει μετεξεταστέα την Ελλάδα

Κινδυνεύει να χάσει το τρένο της περιόδου 2021/2027!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Την ώρα που η κυβέρνηση «διαφημίζει» το σχεδιασμό της για την επόμενη ημέρα και το Αναπτυξιακό πλάνο, που υποτίθεται θα ωθήσει την ελληνική οικονομία στη νέα εποχή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφήνει την Ελλάδα μετεξεταστέα σε 5 πεδία πρώτης γραμμής, προειδοποιώντας ότι κινδυνεύουμε να χάσουμε το τρένο!

«Κρυμμένο» μέσα στην Έκθεση Μακροοικονομικών Ανισορροπιών, βρίσκεται ένα πολυσέλιδο παράρτημα, το οποίο αποτυπώνει τις καθυστερήσεις και τις αστοχίες της Ελλάδας, σε επενδυτικά πεδία πρώτης γραμμής, που χαρακτηρίζονται ως απολύτως αναγκαία για να επιτευχθούν οι στόχοι Σύγκλισης της περιόδου 2021- 2027, όταν δηλαδή η ελληνική οικονομία θα παίζει τα ρέστα της.

Πεδίο 1: Η Ελλάδα «ενοχοποιείται» για πολύ χαμηλές δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις στο πεδίο της Καινοτομίας, με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει την τελευταία (!) θέση από τις ευρωπαϊκές χώρες, στους Διεθνείς Δείκτες Ανταγωνιστικότητας! Ποιες θεωρεί η Κομισιόν ως υψηλής προτεραιότητας επενδυτικές ανάγκες; Για έρευνα και νεωτερισμούς ειδικά στους τομείς υψηλής τεχνολογίας, με συμπράξεις δημόσιου- ιδιωτικού τομέα, με διευκόλυνση των start ups και της πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ψηφιακή αγορά κ.λ.π. Στόχος να κλείσει το «κενό» με την υπόλοιπη Ευρώπη, όσον αφορά στην Ψηφιακή Ατζέντα, έτσι ώστε να μη χάσει η Ελλάδα την 4η Βιομηχανική Επανάσταση.

Πεδίο2: Η Ελλάδα μένει πίσω στα θέματα της «πράσινης» οικονομίας. Όπως τονίζει η Κομισιόν, το stock των κτιρίων στην Ελλάδα είναι γερασμένο, καθώς τα περισσότερα είναι χτισμένα πριν από το 1980, με αποτέλεσμα να θεωρούνται επιβεβλημένες οι επενδύσεις για την ενίσχυση της ενεργειακής επάρκειας, ειδικά στα δημόσια κτίρια. Αιχμηρά είναι τα «καρφιά» για τα χαμηλά ποσοστά χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ υπάρχει ειδικό κεφάλαιο για την πρακτική των χωματερών που εξακολουθεί να ακολουθεί η Ελλάδα, αλλά και για τα προβλήματα ύδρευσης σε περιοχές της χώρας. Αίσθηση προκαλεί η παρατήρηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι η Ελλάδα, αν και αντιμετωπίζει κινδύνους πυρκαγιών και πλημμυρών, στερείται στρατηγικής διαχείρισης αυτών των καταστάσεων.

Πεδίο 3: Παρά τα δισεκατομμύρια ευρώ, που έχουν «πέσει» στις υποδομές από τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, η Κομισιόν διαπιστώνει ότι παραμένουν ανολοκλήρωτα έργα σιδηροδρομικών δικτύων, ότι τα λιμάνια και τα περιφερειακά αεροδρόμια κυρίως της Βόρειας Ελλάδας ακόμα και σε τουριστικές περιοχές, παραμένουν «φτωχά» και αναξιόπιστα. Ειδική αναφορά γίνεται στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, στους άξονες Ηγουμενίτσας- Βόλου και Καρπενησίου- Κύμης. Σε ξεχωριστό κεφάλαιο, αναδεικνύεται η ανυπαρξία δικτύων ίντερνετ υπερυψηλής ταχύτητας για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις, όταν ο πανευρωπαϊκός στόχος για το 2025 είναι ταχύτητες τουλάχιστον 100 Mbps!

Πεδίο 4: Παρά τα εκρηκτικά ποσοστά ανεργίας και της μεγάλης αύξησης των μακροχρόνια ανέργων, η Κομισιόν θεωρεί ότι η Ελλάδα δεν έχει πράξει τα δέοντα, προκειμένου να βελτιώσει την πρόσβαση στην απασχόληση, ειδικά για τους νέους και όσους βρίσκονται στο περιθώριο της αγοράς εργασίας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι τα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι ανεπαρκή, ότι δεν υπάρχει σύνδεση τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας ενώ αναδεικνύει και την έλλειψη υποδομών για την εκπαίδευση και φροντίδα των νηπίων. Αίσθηση προκαλεί, δε, η επισήμανση της Κομισιόν ότι το Κράτος Πρόνοιας είναι αναποτελεσματικό κι ότι παραμένει η πρόκληση της κάλυψης των φαρμακευτικών αναγκών για τα φτωχότερα στρώματα, την ώρα που η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τις υψηλές της επιδόσεις.

Πεδίο 5: Η Κομισιόν διαπιστώνει ότι παρά τα συγκεκριμένα μορφολογικά στοιχεία της Ελλάδας (ορεινοί όγκοι, νησιά), λίγα πράγματα έχουν γίνει για την κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική, ενεργειακή σύγκλιση ειδικά με τις πιο «αδύναμες» περιοχές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει συστάσεις για επενδυτικές δράσεις π.χ. στις υποβαθμισμένες περιοχές της Αθήνας, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, στα λιμάνια των μικρών νησιών έτσι ώστε να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα τους με τα κοντινά μεγαλύτερα ή την Ηπειρωτική χώρα.

iefimerida.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση