HomeΚΡΗΤΗΠαρουσία Σπίρτζη η υπογραφή της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου

Παρουσία Σπίρτζη η υπογραφή της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου

Προβλέπονται ανταποδοτικά οφέλη για την αυτοδιοίκηση

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο Καστέλι υπογράφεται στις 12 το μεσημέρι η σύμβαση παραχώρησης για το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου.

Για τον λόγο αυτό στην Κρήτη βρίσκονται ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εκπρόσωποι της επενδυτικής κοινιπραξίας ΤΕΡΝΑ αλλά και εκπρόσωποι της ινδικής GMR Airports Limited.

Η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει παρουσία του δημάρχου Μινώα Πεδιάδας Ζαχαρία Καλογεράκη, και εκπροσώπων των τοπικών αρχών και φορέων.

Το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου, θα ανέλθει σε 480 εκατομμύρια ευρώ, δίχως να υπολογίζεται ο εξοπλισμός αεροναυτιλίας που εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η κατασκευή του νέου αερολιμένα αναμένεται βάσει του χρονοδιαγράμματος να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 60 μήνες από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης.

Έως το καλοκαίρι αναμένεται να έχει εγκριθεί επισήμως η επένδυση και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.

Ποια θα είναι τα έργα του νέου αερολιμένα

Σύμφωνα με το economistas.gr, o διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου θα έχει μήκος 3,2 χιλιόμετρα και θα είναι διεθνών προδιαγραφών, ίδιου επιπέδου με τους διαδρόμους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (κατηγορία ICAO 4E). Προβλέπεται η κατασκευή ενός παράλληλου τροχόδρομου κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους, ο οποίος θα συνδέεται με τον κύριο διάδρομο με 8 τροχόδρομους.

Το νέο, διεθνές αεροδρόμιο της Κρήτης θα διαθέτει χώρο στάθμευσης 400 στρεμμάτων, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί περίπου 30 αεροσκάφη.

Το κτήριο του αεροσταθμού θα έχει 5 επίπεδα με συνολική επιφάνεια 72.000 τμ, από τα οποία τα 13.000 τμ προορίζονται για εμπορικές χρήσεις και 1.100 τμ για μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι.

Εκτός από την κατασκευή του αεροδρομίου, προβλέπεται να υλοποιηθούν και σημαντικά έργα για την κατασκευή νέων δρόμων και την αναβάθμιση των τοπικών οδών.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η κατασκευή αυτοκινητόδρομου μήκους 18 χιλιομέτρων, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ο οποίος θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου. Κατά την περίοδο κατασκευής, θα δημιουργηθούν 1.500 θέσεις εργασίας.

Τα έργα θα αναλάβει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η οποία μαζί με την ινδική GMR Airports Limited, θα διατηρεί ποσοστό 54,1% στην εταιρεία που θα συσταθεί για τη λειτουργία και διαχείριση του αερολιμένα για 35 έτη, με το ποσοστό του Δημοσίου να ανέρχεται σε 45,9%. Η συμμετοχή του Δημοσίου στο κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε περίπου 180 εκατομμύρια ευρώ.

Όταν ξεκινήσει η λειτουργία του αεροδρομίου τα τέλη θα ανέλθουν σε περίπου 19 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη και θα περιοριστούν σταδιακά στα 17 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το όριο χωρητικότητας του νέου αεροδρομίου αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως 2% από τα έσοδα του αεροδρομίου θα αποδίδονται στο δήμο Μίνωα Πεδιάδος και στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης της περιφερειακής ενότητας Ηρακλείου.

Διαφήμιση
Διαφήμιση