HomeHL-HealthΤέχνασμα δύο λεπτών σταματά τη λαχτάρα για λιπαρά τρόφιμα

Τέχνασμα δύο λεπτών σταματά τη λαχτάρα για λιπαρά τρόφιμα

Τι έδειξε επιστημονική έρευνα

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Όποιος θέλει να περιορίσει τις κακές συνήθειες κατανάλωσης ανθυγιεινών σνακ έχει τώρα μια νέα τεχνική στη διάθεσή του. Μια μελέτη δείχνει ότι η μυρωδιά των τροφίμων για περισσότερο από δύο λεπτά φτάνει για να σταματήσει την επιθυμία τους.

Ενώ η πρώτη μυρωδιά ενός λιπαρού σνακ είναι πιθανό να προκαλέσει την όρεξή σας, η έρευνα δείχνει ότι η παρατεταμένη έκθεση στη μυρωδιά λειτουργεί αποτρεπτικά – και θα μπορούσε να προσφέρει μια νέα μέθοδο για να διατηρήσετε εσείς ή τα παιδιά σας μια πιο υγιεινή διατροφή.

Η ερευνητική ομάδα έδειξε ότι η έκθεση στις αρχικά ελκυστικές μυρωδιές είναι αρκετή για να προκαλέσει μια ανταμοιβή στον εγκέφαλο που μας αφήνει ικανοποιημένους.

«Η μυρωδιά μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για να αντισταθείτε στην επιθυμία για λιπαρά τρόφιμα», λέει ο Dipayan Biswas από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα. «Στην πραγματικότητα, τα λεπτά αισθητήρια ερεθίσματα όπως οι μυρωδιές μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικά να επηρεάσουν τις επιλογές των παιδιών και των ενηλίκων από τις περιοριστικές πολιτικές».

Φανταστείτε πώς αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει σε μια σχολική καντίνα ή ένα σούπερ μάρκετ. Τα παιδιά ή οι πελάτες θα μπορούσαν να κατευθυνθούν προς το τμήμα φρέσκων φρούτων μετά από 2 λεπτά λήψης γλυκού αρώματος ψημένων μπισκότων.

Χρησιμοποιώντας σε ένα σχολικό κυλικείο και ένα σούπερ μάρκετ – διαδίδοντας διακριτικά τις μυρωδιές όπως τα μήλα, τις φράουλες, τις πίτσες και τα μπισκότα – οι ερευνητές βρήκαν ότι οι μυρωδιές από τα πιο ανθυγιεινά τρόφιμα (πίτσες και μπισκότα) μπορούσαν να κατευθύνουν κάποιον στα υγιεινά τρόφιμα.

Ο ρόλος της μυρωδιάς

Στη σχολική καντίνα στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, όπου περίπου 900 παιδιά έφτασαν για μεσημεριανό γεύμα, ο αριθμός των ανθυγιεινών τροφών έπεσε στο 21,4% με τη μυρωδιά της πίτσας σε σύγκριση με το 37% με μια μυρωδιά του μήλου και 36,5% με καμία μυρωδιά.

Ένας τρόπος με τον οποίο οι συγγραφείς της μελέτης υποδεικνύουν ότι η εργασία τους θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είναι για να κάνουν τα παιδιά καλύτερες επιλογές κατά τη διάρκεια των γευμάτων στο σχολείο – λίγα λεπτά μυρωδιά πίτσας ή μπισκότων στην ουρά θα μπορούσαν να έχουν πιο θετικά αποτελέσματα από μια μακρά σειρά αφισών που τους λένε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Journal of Marketing Research.

zougla.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση