HomeHL-9Κανένας ντελιβεράς στους δρόμους με έντονα καιρικά φαινόμενα

Κανένας ντελιβεράς στους δρόμους με έντονα καιρικά φαινόμενα

Ανακοίνωση του Σωματείου

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Χανιά με θύμα ένα 27χρονο ντιλιβερά πατέρα δύο παιδιών αλλά και το τροχαίο στην Λ.Κνωσού που μάλιστα εγκαταλείφθηκε από τον οδηγό, η Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Ηρακλείου επισημαίνει με επιστολή της τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον συγκεκριμένο κλάδο και ζητά μέτρα για την προστασία τους.

Η ανακοίνωση της Ένωσης έχει ως εξής:

«Συνάδελφοι- συναδέλφισσες,
άλλος ένας εργαζόμενος στο νομό μας, αυτή τη φορά διανομέας, είναι το νέο θύμα της άγριας εντατικοποίησης, σε όλους τους κλάδους.

Ο συνάδελφος παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα την περασμένη Πέμπτη, στο ύψος της Λ. Κνωσού, εγκαταλείφτηκε από τον οδηγό και νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Το περιστατικό δεν είναι τυχαίο, ούτε μοναδικό, δεν οφείλεται στην ’’κακιά ώρα’’ .

Έρχεται λίγες μέρες μετά το θάνατο του συναδέλφου διανομέα στα Χανιά, του συναδέλφου διανομέα που εργαζόταν στη Γλυφάδα, το θάνατο του συναδέλφου διανομέα στη Λάρισα το Μάη και τόσα ακόμα σοβαρά, αλλά και μικροατυχήματα, που έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο στον κλάδο.

Η επικινδυνότητα του επαγγέλματος δεν πρέπει να γίνεται άλλοθι για την εργοδοσία, ώστε να ξεφεύγει από τις βαριές ευθύνες που φέρει για τις συνθήκες που κυριαρχούν στον κλάδο.

Η ΕΙΥΗ καταγγέλλει το συγκεκριμένο γεγονός, το οποίο επιβεβαιώνει την επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται στον κλάδο, την εντατικοποίηση της δουλειάς σε όλους τους κλάδους συνολικά. Χαρακτηριστικά, η πλειοψηφία των εργαζομένων delivery δουλεύει κάτω από μεγάλη πίεση για να «βγει η δουλειά», πολλές φορές 10ωρα, χωρίς ρεπό μέσα στην εβδομάδα, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που καταφεύγουν στο να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ σε διαφορετικά μαγαζιά. Την ίδια ώρα, το ωρομίσθιο της τάξης των 3 ευρώ και η ανασφάλιστη εργασία έχουν γίνει καθεστώς.

Η ειρωνεία είναι ότι για να μπορέσει κάποιος να εργαστεί, ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, θα πρέπει πολλές φορές, ο ίδιος να αγοράσει μηχανάκι, εξοπλισμό και αντίστοιχα επιβαρύνεται ο ίδιος για τη συντήρηση, τα καύσιμα, κ.ά.
Ως εδώ !!!

Τα ψέματα της κυβέρνησης και η εγκύκλιος για την ‘’πάταξη της παραβατικότητας’’ είναι κενό γράμμα!
Τα στοιχεία για του ΣΕΠΕ για τη υγιεινή και ασφάλεια, το επιβεβαιώνουν.

Το 2016 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΣΕΠΕ) κάθε εργάσιμη μέρα, 22 εργάτες τραυματίζονταν ή και σακατεύονταν, ενώ κάθε 4 εργάσιμες ένας συνάδελφός μας έπεφτε νεκρός!

Τα εργατικά ατυχήματα από 5203 το 2011, εκτοξεύτηκαν στα 6515 το 2016 με αύξηση πάνω από 24%!
Αντιστρόφως ανάλογα είναι οι έλεγχοι – επανέλεγχοι από την επιθεώρηση ασφάλειας και υγείας, που από 28150 το 2011, το 2016 μειώνονται στους 24422 μείωση περίπου 14%!

Καλούμε τους συναδέλφους εργαζόμενους διανομείς οργανωμένα και συλλογικά να παλέψουν στον κλάδο, ενώνοντας τη φωνή τους με τις ταξικές δυνάμεις σε όλες τις βαθμίδες του συνδικαλιστικού κινήματος.

Να απαιτήσουμε τώρα:

• Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους. Μειωμένο ωράριο με αποδοχές 8ώρου.
• Κλαδικές ΣΣΕ με ανάκτηση όλων των απωλειών. Κανένας εργαζόμενος κάτω από τα 751€.
• Μηχανάκια, εξοπλισμός, συντήρηση και έξοδα μετακίνησης να παρέχονται από την επιχείρηση.
• Επαναφορά και διεύρυνση των ΒΑΕ και για την ειδικότητα των διανομέων.
• Κανένας ντελιβεράς στους δρόμους με έντονα καιρικά φαινόμενα.»

Διαφήμιση
Διαφήμιση