HomeΚΡΗΤΗΗ ΕΛΜΕ για τις σχολικές εξετάσεις και το νέο λύκειο

Η ΕΛΜΕ για τις σχολικές εξετάσεις και το νέο λύκειο

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Η εξεταστική περίοδος, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, ξεκινά 28 Μαΐου και ολοκληρώνεται στις 4 Ιουλίου. Περιλαμβάνει προαγωγικές, απολυτήριες και πανελλαδικές εξετάσεις. Κατά την πάγια τακτική του Υπουργού μας, πλέον – όχι μόνο δε λαμβάνονται υπόψη οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις των εκπαιδευτικών, αλλά ‘εφορμά’ με ένα εντέλλεσθε κατόπιν άλλου, δημιουργώντας προβλήματα αντί να τα επιλύει.

Το θέμα, βεβαίως, δεν είναι ότι με τον προγραμματισμό αυτόν αποφάσισε παράταση της σχολικής χρονιάς κατά 4 ημέρες! Μένει και επιμένει, το ενδεικτικό διοικητικής νοοτροπίας και ‘κουλτούρας’, που διακατέχει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αλλά και των στελεχών εκπαίδευσης. Και ούτε, ασφαλώς, αποτελεί πρόβλημα για την πολιτική ηγεσία και την κυβέρνηση, το γεγονός πως διάγουμε εξεταστική περίοδο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για πάνω από ένα μήνα – καταδεικνύοντας με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τις παθογένειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος: παθογένειες, οι οποίες αποτελούν απόρροια των εκπαιδευτικών πολιτικών που εφαρμόζονται εδώ και χρόνια στην εκπαίδευσή μας. Και που, συνεχόμενα, εντείνονται , με την ψήφιση κάθε ακραίας νεοφιλελεύθερης τακτικής εφαρμογής – σε σημείο ο ΟΟΣΑ να φαντάζει νηπιαγωγείο μπροστά στις εκπαιδευτικές πολιτικές του Υπουργείου και της Κυβέρνησης.

Η εξεταστική περίοδος, φέτος, έχει να παρουσιάσει διπλές Πανελλήνιες Εξετάσεις: πανελλήνιες εξετάσεις για την Γ’ Λυκείου και πανελλαδικού τύπου για την Α’ Λυκείου…από τράπεζα θεμάτων, για να είμαστε ακριβείς. Το Υπουργείο προχωρά στην πλήρη εφαρμογή του ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών. Δεν αποδέχθηκε καν την πρόταση για πιλοτική εφαρμογή των εξετάσεων της Α’ λυκείου φέτος!

Ας δούμε ένα – ένα τα προβλήματα και τις επιπτώσεις:

1. Διεξαγωγή εξετάσεων της Α΄ Λυκείου

Για πρώτη φορά θα γίνουν, όπως προβλέπεται στον ν.4186/13, όπου απροκάλυπτα και με τη μέθοδο του σοκ δρομολογείται από το Υπουργείο και την κυβέρνηση η έξοδος από τη λυκειακή βαθμίδα (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ) χιλιάδων μαθητών και η, εν αγέλη, καθ-οδήγηση τους προς τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση.

Η πολιτική συρρίκνωσης της Δημόσιας Εκπαίδευσης – 30.000 λιγότεροι καθηγητές, 1.500 συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολείων (έπονται και άλλες!), το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα – δε θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει και διωγμό μαθητών, καθώς πώς θα λειτουργήσει με το ίδιο μαθητικό δυναμικό!

– Οι μαθητές μας, καλούνται σε 11 μέρες να εξεταστούν σε 13 μαθήματα. Αυτό απλώς σημαίνει ότι σε 2 μέρες θα εξετασθούν σε 4 μαθήματα.

-Ο βαθμός της Α’ Λυκείου υπολογίζεται στον βαθμό πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που σημαίνει ότι θα εγκαταλείψουν πρόωρα την προσπάθεια.

– Τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις το Υπουργείο ανοίγει την περίφημη Τράπεζα Θεμάτων για  να εξοικειωθούν, δήθεν, με τις εξετάσεις! Φρόντισε, εντέχνως μάλιστα, να δοθεί στη δημοσιότητα τις ημέρες που τα σχολεία είχαν τελειώσει το διδακτικό έτος, ώστε να μην μπορούν οι καθηγητές να δώσουν την παραμικρή βοήθεια, οδηγία στους μαθητές τους, αναγκάζοντάς τους να τρέχουν αλλόφρονες στα φροντιστήρια μαζί με τους γονείς τους. Δε θα μπορούσαν να λείπουν, βεβαίως- βεβαίως, τα δημοσιεύματα στον τύπο και οι εκτιμήσεις μεγάλων φροντιστηριακών οίκων για την τράπεζα θεμάτων – αποδίδοντας από τώρα την ανάθεση των εξετάσεων της Α λυκείου!

– Υπάρχουν περιπτώσεις, ουκ ολίγες, όπου αναγκάστηκαν εκπαιδευτικοί να διδάξουν την ύλη άρον-άρον λόγο έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού. Ακόμη, πρόβλημα συνιστά (από μόνος του) και ο μεγάλος αριθμός θεμάτων, έτσι που η δυνατότητα, δήθεν, εξοικείωσης των μαθητών με αυτά μέσα σε λίγες ημέρες να καταντά ανέκδοτο.  Η αναγνώριση, και από την ίδια την κυβέρνηση, ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα, ‘ήρθε’ με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, που δίνει -μόνο για φέτος- και τη δυνατότητα κλήρωσης δεύτερου θέματος, αν το πρώτο πρακτικά είναι εκτός ύλης.

– Σαφώς, δε θα μπορούσε να μην καταγγελθεί το γεγονός ότι οι «αξιολογητές θεμάτων» προς ανάρτηση στην Τράπεζα, οι επιτροπές, η Κεντρική Επιστημονική Επιτροπή του ΙΕΠ και κάθε λογής ωφελούμενοι (που, συνήθως, είναι πάντα ίδιοι) στοιχίζουν 1.570.000 ευρώ που δίνει το ΕΣΠΑ για το στήσιμο της Τράπεζας Θεμάτων.  Ωστόσο, νίπτουν τας χείρας τους σαν Πόντιοι Πιλάτοι…

-Είναι προφανές ότι το Υπουργείο με το Νέο Λύκειο εισάγει τη λογιστική αντίληψη ότι τα σχολεία πρέπει να «ξεσκαρτάρουν τους προβληματικούς πελάτες – μαθητές» και το αντίστοιχο προσωπικό. Η μόρφωση είναι επικίνδυνη πολυτέλεια! Γι’ αυτό δημιουργεί έναν ακόμα μηχανισμό, μάλιστα στην ηλικία των 15 ετών (!!!) που θα αυξάνει τη σχολική αποτυχία – με την ευθύνη βέβαια  του μαθητή: δεν παίρνει τα γράμματα!

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν τεράστιο άγχος στους μαθητές μας, δικαιολογημένη ανασφάλεια, απογοήτευση και τελικά αποστροφή προς το Σχολείο – πολύ περισσότερο δε προς τον όποιο στόχο εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση..

Χαρακτηριστικό (;) το γεγονός ότι όλα αυτά εφαρμόζονται σε μια εποχή όπου η ελληνική οικογένεια και ο εργαζόμενος βιώνουν καθημερινά στο πετσί τους την οικονομική κρίση, δημιούργημα των ίδιων «μεταρρυθμιστών», την ανεργία και βέβαια κάθε τέτοιου είδους απορρύθμιση.

Με κάθε τρόπο θα (να) στηρίξουμε τους μαθητές μας!

Συστράτευση όλων μας!

2.         Διαδικασία εξετάσεων ΕΠΑΛ

Με τον τρόπο που έχει οργανωθεί για τους μαθητές της Γ΄ τάξης των ΕΠΑΛ και τις απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, απομένει χρονικό διάστημα 10 ημερών (από 20 έως 30 Ιούνη) να δώσουν όλα τα ενδοσχολικά μαθήματα. Αν δεν λάβουμε υπόψη και όλες τις άλλες προγραμματισμένες εξεταστικές διαδικασίες, οι συνολικές καθαρές μέρες για τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ΄ ΕΠΑΛ είναι μόλις 5!

Την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών της Γ΄ ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) έχει ένα τεράστιο κενό (από τις 4 έως τις 12/6) χωρίς πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Οι δε μαθητές που δεν παίρνουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, θα κληθούν μετά από ένα τεράστιο κενό ενός μήνα, να δώσουν όλα τα μαθήματα σε ελάχιστες ημέρες.

Ταυτόχρονα, πρέπει να σημειωθεί, ότι οι συνθήκες είναι εξοντωτικές και για τους καθηγητές με την παραβίαση του ωραρίου δουλειάς και το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο για την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Ασχετοσύνη ή σκοπιμότητα;   Σίγουρα σκοπιμότητα –

με οδηγό την Τράπεζα Θεμάτων «κλείνει» η  νομιμοποίηση της αποπομπής από το Λύκειο!

Εκτός από τη μετατροπή του Λυκείου σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο μεγάλης διάρκειας με εντελώς αντιπαιδαγωγικό τρόπο, είναι φανερό, ότι θα δημιουργηθούν πάρα πολλά οργανωτικά προβλήματα, που θα δίνουν ‘εικόνα’ διάλυσης του δημόσιου σχολείου (ένα τεράστιο κομφούζιο με τις αλλεπάλληλες κληρώσεις σε ανομοιόμορφη εξεταστέα ύλη, με την εμπλοκή όλης της ιεραρχίας (περιφ. Δ/νσεις και Δ/νσεις εκπ/σης, ΙΕΠ, Διόφαντος, κ.λπ.) για να επιλεγούν θέματα ενός μόνο μαθήματος…)

Σκεφτείτε τι θα γίνει αν δημιουργηθεί και κάποιο επιπλέον πρόβλημα σε περισσότερα μαθήματα – και με τις ευθύνες βέβαια των μαθητών που δεν θα έχουν επιδόσεις ικανοποιητικές και θα χρειάζονται φροντιστηριακή στήριξη (βαθειά το χέρι στην τσέπη οι γονείς!) και των καθηγητών που «αξιολογούνται» για την σχολική αποτυχία.

Άμεσα, έστω και την ύστατη στιγμή:

1. να μην γίνουν οι εξετάσεις της Α’ Λυκείου με βάση το ν.4186/13 και να μην υπολογιστεί ο βαθμός προαγωγής έτσι όπως προβλέπεται σε αυτόν. Να καταργηθεί συνολικά ο ν. 4186/13. Οι διαδικασίες εξετάσεων και προαγωγής των μαθητών της Α΄ Λυκείου να γίνουν με τα έως τώρα ισχύοντα.

2. ο προγραμματισμός των ενδοσχολικών εξετάσεων να καθορίζεται από τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολικών μονάδων που είναι οι άμεσα υπεύθυνοι, ώστε να εξελιχθεί και να ολοκληρωθεί ομαλά εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών.

Αυτό που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο είναι η έγκαιρη κάλυψη όλων των αναγκών σε διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό, εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων και υποδομών, ώστε να εξελίσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς σύμφωνα με τον προγραμματισμό και με βάση τις ανάγκες των μαθητών μας μέσα σε δημιουργικό παιδαγωγικό κλίμα και άλλο εκπαιδευτικό σύστημα.

Τη στιγμή που η κοινωνία διαλύεται, η εκπαιδευτική καθημερινότητα μετατρέπεται σε αφόρητη πίεση, που ασκείται αδιακρίτως σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για επιδόσεις και βαθμούς χωρίς κανένα μορφωτικό ή κοινωνικό αντίκρισμα.

Ξανά και πάλι, καθώς τότε στη δεκαετία του ’60!!! – τότε που τα πανό στις διαδηλώσεις των διαδηλωτών έγραφαν «Να σπουδάζουν κι οι Φτωχοί!»

Φτάνει πια! Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πειραματίζεται με τη ζωή και το μέλλον των παιδιών!

Πέρυσι τέτοια εποχή ο υπουργός παιδείας επικαλούμενος την ψυχική υγεία των μαθητών, επιστράτευσε τους καθηγητές…

Τώρα, προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει τους μαθητές να εγκαταλείψουν το σχολείο, και έχει ξεκινήσει ψυχολογικό πόλεμο στους μαθητές της Α Λυκείου!

Το υπουργείο παιδείας, αναλαμβάνοντας έστω και την τελευταία στιγμή τις παιδαγωγικές ευθύνες που θα όφειλε να έχει, πρέπει να αποσύρει την Τράπεζα Θεμάτων και τον συγκεκριμένο τρόπο προαγωγής των μαθητών.

Διαφήμιση
Διαφήμιση