HomeΚΡΗΤΗΤο θέμα του Καπετανακείου στην… Βουλή

Το θέμα του Καπετανακείου στην… Βουλή

Μετά από παρέμβαση του Λ. Αυγενάκη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τα όσα βιώνουν τα τελευταία 10 χρόνια οι εκατοντάδες μαθητές του 1ου Ενιαίου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου εξαιτίας του ότι το «Καπετανάκειο» ακόμα δεν έχει παραδοθεί γίνεται θέμα και στην… Βουλή μετά από παρεμβάσεις του γραμματέα ΠΕ της ΝΔ και βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη  και του γραμματέα της ΚΟ Δημοκρατικής Συμπαράταξης και βουλευτή Ηρακλείου, Βασίλη Κεγκέρογλου.

Παρέμβαση Λευτέρη Αυγενάκη

Στις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες κάνουν μάθημα μαθητές και εκπαιδευτικοί στο «Καπετανάκειο» σχολείο Ηρακλείου λόγω των καθυστερήσεων στο έργο αναβάθμισης του κτιρίου αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και Εσωτερικών κ. Αλέξανδρο Χαρίτση.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Άλλη μια ακόμη χρονιά θα μείνουν στις λυόμενες αίθουσες, κάνοντας μάθημα κάτω από αντίξοες συνθήκες, οι μαθητές/μαθήτριες του «Καπετανάκειου» σχολείου στο Ηράκλειο Κρήτης. Παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου ότι θα είχε παραδοθεί το κτίριο στις αρχές Σεπτεμβρίου, αυτό όχι μόνο δεν έχει γίνει πράξη, αλλά εκπαιδευτικοί και μαθητές ενημερώθηκαν ότι το νέο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του κτιρίου του «Καπετανάκειου» Σχολείου είναι τον Ιούλιο του 2019.

Υπενθυμίζεται ότι το «Καπετανάκειο» είναι το κτιριακό συγκρότημα στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου, που στεγάζει το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο Λύκειο Ηρακλείου και -μεταξύ άλλων- αποτελεί και σύμβολο της πνευματικής ζωής του τόπου για πολλές δεκαετίες. Το 2008 διαπιστώθηκε ότι το κτίριο έχρηζε στατικής ενισχύσεως, προκειμένου να ανταποκρίνεται στους ισχύοντες κανονισμούς αντισεισμικής προστασίας για εκπαιδευτήρια. Έπειτα από την εκπόνηση στατικής μελέτης και τη διεξαγωγή δημόσιου διαγωνισμού, ξεκίνησαν, το 2010, οι εργασίες για την εκτέλεση του έργου «Αναβάθμιση – Ανακατασκευή και στατική ενίσχυση στο Καπετανάκειο».

Ωστόσο, οι σημαντικές καθυστερήσεις στις εργασίες αποκατάστασης του ιστορικού αυτού κτιρίου έχουν οδηγήσει εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς στην απόγνωση. Περαιτέρω, το προαύλιο του σχολείου παρουσιάζει περισσότερο εικόνα εργοταξίου, παρά αυτή της αυλής σχολείου, ενώ οι παγίδες για τους μαθητές είναι πολλές και ορατός ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων. Οι απαράδεκτες συνθήκες κάτω από τις οποίες αναγκάζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί να κάνουν τα μαθήματα είχε ως αποτέλεσμα την έντονη διαμαρτυρία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, η οποία έλαβε και τη μορφή κατάληψης, καθώς και τη σημερινή πορεία (18.10.2018) από το «Καπετανάκειο» προς τη Λότζια.

Μάλιστα, από το 2016 είχα επισημάνει με κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις (7831/31-08-16 και  118/05-10-16) ότι η εφαρμογή του ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών» (ΦΕΚ Α’ 147/08-08-2016), άλλο ένα δείγμα γραφής της προχειρότητας και της απουσίας προγραμματισμού με την οποία νομοθετεί και ασκεί διοίκηση η Κυβέρνηση, καθίσταται αδύνατη, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προχωρήσει η προκήρυξη ή δημοπράτηση οποιουδήποτε έργου κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα προβλήματα ολοκλήρωσης του έργου αναβάθμισης του «Καπετανάκειου».

Είναι άμεση ανάγκη να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν  οι εργασίες αναβάθμισης του «Καπετανάκειου» και να δοθεί άμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, προκειμένου να κάνουν μάθημα σε ένα υγιές και αξιοπρεπές μαθητικό περιβάλλον».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Που οφείλεται η σημαντική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης του «Καπετανάκειου»;

2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την άμεση ολοκλήρωση των εργασιών και τη μεταφορά εκπαιδευτικών και μαθητών στις κανονικές αίθουσες;».

Παρέμβαση Βασίλη Κεγκέρογλου

Με ερώτηση του προς τα Υπουργεία Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομίας και Ανάπτυξης, ο γραμματέας της Κ.Ο. Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ζητά να υλοποιηθούν και να αποπερατωθούν άμεσα όλες οι εργασίες για το Καπετανάκειο και να έχουν επιτέλους οι μαθητές ένα σχολείο που δικαιούνται.

Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:

«Το κτιριακό συγκρότημα του «Καπετανάκειου» που στεγάζει Γυμνάσιο και Λύκειο Ηρακλείου -ανάμεσα στα άλλα- αποτελεί και σύμβολο της πνευματικής ζωής της ευρύτερης περιοχής του Ηρακλείου, άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία και την παράδοση του τόπου για πολλές δεκαετίες.

Σε μαθητική πορεία διαμαρτυρίας  προχώρησαν χθες καθηγητές, μαθητές και γονείς ενώ από την Τρίτη το σχολείο τελεί υπό συμβολική κατάληψη.

Tο πρόβλημα των κτιριακών εγκαταστάσεων του σχολείου παραμένει άλυτο, αφού λόγω γραφειοκρατικών και άλλων εμπλοκών, οι εργασίες έχουν σταματήσει.

Γονείς και μαθητές δηλώνουν αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί, αφού η δέσμευση ήταν το σχολείο να παραδοθεί στα μέσα Οκτωβρίου.

Ωστόσο, αν και πέρασαν τα μέσα Οκτωβρίου, παραμένει ακόμα άγνωστο το χρονοδιάγραμμα παράδοσης ενός μεγάλου έργου, που ταλαιπώρησε εκατοντάδες μαθητές τα τελευταία χρόνια.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με μαρτυρίες γονέων, ακόμα κι αν το κτήριο ήταν έτοιμο να παραδοθεί, δεν υπάρχει πυρασφάλεια, ούτε μελέτες πυρασφάλειας στο κτήριο, και κάνουν λόγο «για μια ουσιαστικά χαμένη χρονιά».

Επειδή η κατάσταση που επικρατεί δημιουργεί δυσκολίες στους μαθητές και ιδιαίτερα σε αυτούς της Γ’ Λυκείου που έχουν φέτος της πανελλήνιες εξετάσεις.

Επειδή με τη συνεχιζόμενη εμπλοκή του θέματος, η αγωνία και ανησυχία της εκπαιδευτικής κοινότητας (γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές) αλλά και ολόκληρης της τοπικής κοινωνίας είναι έντονη και ο προβληματισμός μεγάλος.

Επειδή συμμεριζόμαστε την ανησυχία τους και συμπαραστεκόμαστε στο δίκαιο αγώνα τους

Ερωτάσθε κ.κ Υπουργοί:

–           Αν προτίθεστε και με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα να υλοποιήσετε και να αποπερατώσετε άμεσα όλες τις εργασίες και να έχουν επιτέλους οι μαθητές ένα σχολείο που δικαιούνται;

–           Έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες κτηριακές μελέτες, όπως λ.χ. μελέτη πυρασφάλειας, αντισεισμική κ.ο.κ. που θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των μαθητών και των καθηγητών από τυχόν κινδύνους;».

Διαφήμιση
Διαφήμιση