HomeHL-9Ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι και τα κενά στα σχολεία παραμένουν

Ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι και τα κενά στα σχολεία παραμένουν

Ξεπερνούν τις 300 οι ελλείψεις εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ένας μήνας συμπληρώνεται αύριο από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, ωστόσο το διδακτικό πρόγραμμα Γυμνασίων, Λυκείων και Επαγγελματικών Λυκείων δεν έχει πλήρως διαμορφωθεί σε όλα τα σχολεία του νησιού και κυρίως του νομού Ηρακλείου, λόγω των συνεχιζόμενων ελλείψεων καθηγητών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο αιρετός στο Ανώτατο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης Γιάννης Αστρινάκης, τα κενά αυτά υπολογίζονται σε περίπου 300, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων καταγράφεται στα σχολεία του νομού Ηρακλείου και κυρίως της περιφέρειας.

Οι ελλείψεις αφορούν το σύνολο των ειδικοτήτων καθηγητών και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και σε καθηγητές που διδάσκουν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Η κατάσταση αυτή εντείνει την αγωνία των μαθητών και των γονέων τους, καθώς η φετινή γενιά στα Λύκεια θα είναι η πρώτη που θα δει να εφαρμόζονται οι ειλημμένες αποφάσεις για τις αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Αστρινάκης σε ενημερωτικό του σημείωμα αναφέρει:

«Παρά τις δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, οι ελλείψεις ανέρχονται σε 300 περίπου καθηγητές, σε όλο το φάσμα των ειδικοτήτων (και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα). Τα περισσότερα κενά εντοπίζονται στο Ν. Ηρακλείου (τουλάχιστον 160), αρκετά δε σε σχολεία της περιφέρειας σε όλο το νησί. Όλα αυτά μάλιστα έρχονται να προστεθούν σε μία ήδη επιβαρυμένη κατάσταση καθώς έχουν καταργηθεί πολλά ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ, δεν λειτουργούν ειδικότητες για τις οποίες υπάρχει έντονο ενδιαφέρον, ενώ πολλά τμήματα συγκροτούνται με το μέγιστο αριθμό μαθητών!

Οι υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (ενισχυτική διδασκαλία, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΕΣΥΠ, κ.λπ.) είτε δεν υφίστανται, είτε λειτουργούν χάρις στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται… και το Υπουργείο «αντιμετωπίζει» τα προβλήματα με τα γνωστά ημίμετρα. Είναι απαραίτητη η άμεση λήψη ρηξικέλευθων αποφάσεων. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει συγκεκριμένες, ρεαλιστικές προτάσεις οι οποίες δίνουν τέλος στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση που χρόνια ταλαιπωρεί την εκπαιδευτική κοινότητα και απαξιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία».

Διαφήμιση
Διαφήμιση