HomeΚΡΗΤΗΑρχίζουν αυστηροί έλεγχοι στα διασκευασμένα αγροτικά

Αρχίζουν αυστηροί έλεγχοι στα διασκευασμένα αγροτικά

Διαφήμιση
Διαφήμιση

HAμαλία Γραβάνη – Γιακουμάκη ανέλαβε προϊσταμένη του Τελωνείου Αγίου Νικολάου τον περασμένο Φεβρουάριο. Σε συνάντηση που είχαμε με τη νέα Τελώνη, αναφέρθηκε σε ένα ζήτημα που αφορά πολύ κόσμο και μας ζήτησε να ενημερώσουμε μέσω της εφημερίδας το κοινό, πριν προχωρήσει στην εφαρμογή της αυστηρής νομοθεσίας που υπάρχει.

Το ζήτημα αφορά τα «διπλοκάμπινα» ΙΧ φορτηγά αγροτικά αυτοκίνητα, τα οποία μετά τον εκτελωνισμό τους ως αγροτικά, οι κάτοχοί τους τα μετασκεύασαν κλείνοντας την καρότσα και μετατρέποντάς τα σε τύπου «τζιπ»… Το τέλος ταξινόμησης ως ανοιχτού αγροτικού οχήματος είναι πολύ χαμηλότερο απ’ ότι ενός κλειστού.

Όπως εξήγησε η Τελώνης, οποιοδήποτε όχημα κλείνεται με άκαμπτο υλικό, παραβαίνει το νόμο. Πρόσφατα αποσαφηνίστηκε το νομικό πλαίσιο, βάζοντας τέλος στις ασάφειες που περιέπλεκαν την κατάσταση για τους κατόχους τέτοιων μετασκευασμένων οχημάτων. Μάλιστα, οι τελωνειακές αρχές επέβαλαν πρόστιμα, αλλά ο κάτοχος του οχήματος δεν είχε δικαίωμα να το επαναφέρει στην αρχική κατάσταση (ανοιχτό) και επιπλέον έπρεπε να το εκτελωνίσει ξανά πληρώνοντας τη χρηματική διαφορά , αφού αντί 7% έπρεπε να πληρώσει τη διαφορά μέχρι το 43% φόρο!

Με το νέο νόμο, ο κάτοχος τέτοιου οχήματος που θα συλληφθεί από τους Τελωνειακούς ελεγκτές να οδηγεί τέτοιο μετασκευασμένο όχημα, θα υποστεί το πρόστιμο, αλλά ο νόμος τον υποχρεώνει να το επαναφέρει στην αρχική του μορφή, αποφεύγοντας τον εκ νέου εκτελωνισμό και την καταβολή μεγάλου χρηματικού ποσού που είναι η διαφορά. Το πρόστιμο που θα του επιβληθεί είναι μέχρι 2.000 ευρώ.

Η κ. Γραβάνη δήλωσε ότι πριν βγει στο δρόμο με τους υπαλλήλους του Τελωνείου και κάνει σχετικούς ελέγχους, θεώρησε σωστό να ενημερώσει σχετικά το κοινό, επειδή τα μετασκευασμένα αυτοκίνητα του τύπου αυτού είναι πολλά. Αυτό, όπως τόνισε, υπαγορεύει η χρηστή διοίκηση ώστε οι παραβάτες να μην επικαλεστούν ότι δεν ενημερώθηκαν, γιατί οι έλεγχοι δίωξης που θα ακολουθήσουν θα είναι αυστηροί.

Το Τελωνείο έχει λάβει οδηγίες για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων, τους οποίους είναι υποχρεωμένοι ως Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών, να διεκπεραιώσουν, τόνισε η κ. Γραβάνη.

Ο σχετικός νόμος 4254/2014 αφορά το παραπάνω θέμα και αναφέρει συγκεκριμένα, για τις «κυρώσεις παράνομων διασκευών αυτοκινήτων οχημάτων» και τη «φορολογική μεταχείριση οχημάτων που προέρχονται από διασκευή διπλοκάμπινων οχημάτων»:

Αφορά τα διπλοκάμπινα οχήματα ανεξαρτήτως κυβισμού, στα οποία υπάρχει προσθήκη στον ανοιχτό χώρο φόρτωσης καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά και διασκευάζονται σε οχήματα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα. «Εφόσον αυτές οι διασκευές των αυτοκινήτων έχουν γίνει χωρίς την έγκριση της Τελωνειακής Αρχής επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 1/5 του αναλογούντος σε αυτά τέλους ταξινόμησης με ανώτατο όριο το ποσό των 2.000 ευρώ. Παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς των αυτοκινήτων οχημάτων που διασκευάστηκαν παράτυπα στην αρχική τους μορφή, χωρίς να καταβάλουν άλλη επιβάρυνση εκτός από το οφειλόμενο πρόστιμο». Εάν δεν συμμορφωθεί ένας κάτοχος τέτοιου διασκευασμένου οχήματος και συλληφθεί και δεύτερη φορά από τους Τελωνειακούς να το κυκλοφορεί, το πρόστιμο που θα του επιβληθεί θα είναι το διπλάσιο του πρώτου, δηλαδή έως και 4.000 ευρώ.
anatolh.com, ΝΙΚΟΣ ΤΡΑΝΤΑΣ

Διαφήμιση
Διαφήμιση