HomeΚΡΗΤΗΟι ελλείψεις και τα κενά σε σχολεία της Μεσαράς στην… Βουλή

Οι ελλείψεις και τα κενά σε σχολεία της Μεσαράς στην… Βουλή

Παρέμβαση Αυγενάκη

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στα μεγάλα κενά και τις σημαντικές ελλείψεις σε δασκάλους και νηπιαγωγούς στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Μεσαράς, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Κι ενώ, σήμερα είναι η επίσημη έναρξη του νέου σχολικού έτους 2018-2019, τα σχολεία της χώρας μας (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση), αντιμετωπίζουν πάλι ένα σοβαρότατο πρόβλημα αναφορικά με τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών και τα σημαντικά κενά στα σχολεία. Ειδικότερα, όσον αφορά το νομό Ηρακλείου, πάνω από 700 είναι τα κενά σε εκπαιδευτικούς στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, ενώ τα περισσότερα εξ αυτών των κενών είναι στα σχολεία της Μεσαράς.

Πιο συγκεκριμένα, στην περιοχή της Μεσαράς τεράστια είναι τα κενά που υπάρχουν στα  σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τις επίσημα στοιχεία και τα κενά, τα οποία θα πρέπει να καλυφθούν με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς αφορούν σε 115 εκπαιδευτικούς στα δημοτικά σχολεία της Μεσαράς, 57 εκπαιδευτικούς στα νηπιαγωγεία, καθώς και 11 κενά σε τμήματα ένταξης στα σχολεία της Μεσαράς. Παράλληλα, κενά εκπαιδευτικών υπάρχουν και στο Ειδικό σχολείο της Πόμπιας, ενώ σημαντικές είναι και οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, αγγλικής γλώσσας, εικαστικών και θεατρικής αγωγής.

Έντονη είναι η ανησυχία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών για την κάλυψη των σημαντικών αυτών κενών στα σχολεία του Ηρακλείου. Οι δηλώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ότι η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς ελλείψεις και προβλήματα είναι, κάθε άλλο, παρά καθησυχαστικές. Κι αυτό γιατί αφενός δείχνουν άγνοια των σημαντικών κενών που έχουν καταγραφεί στα σχολεία μέχρι σήμερα και αφετέρου διότι η εμπειρία των δύο προηγούμενων ετών, με την ολιγωρία και την ανικανότητα του Υπουργείου, ήταν εξαιρετικά δύσκολη. Να θυμίσουμε ότι την περσινή σχολική χρονιά, παρά τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού για κάλυψη των κενών, στα σχολεία του Ηρακλείου υπήρξαν κενά σε εκπαιδευτικούς που δεν καλύφθηκαν μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Αποτέλεσμα της ολιγωρίας του Υπουργείου να επιλύσει το πρόβλημα των μεγάλων κενών σε εκπαιδευτικούς έγκαιρα και αποτελεσματικά, είναι ότι με την έναρξη του νέου διδακτικού έτους, σήμερα, ορισμένα σχολεία ενδέχεται να μη μπορούν να λειτουργήσουν, ενώ πολλά σχολεία θα υπολειτουργήσουν.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί άλλο να εθελοτυφλεί μπροστά στα κρίσιμα προβλήματα που συσσωρεύονται στα σχολεία. Η παροχή παιδείας αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας και όλα αυτά τα προβλήματα κάθε άλλο παρά διασφαλίζουν την ισότητα στην εκπαίδευση και την ισότιμη συμμετοχή όλων στη μάθηση και τη διεκδίκηση της αριστείας. Παράλληλα, δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα στους γονείς, ιδίως δε σε αυτούς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

Η προβληματική αυτή κατάσταση χρήζει άμεσης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης, ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα όλα τα σχολεία. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εξακολουθεί να μην ενεργεί τα δέοντα για να αντιμετωπίσει τα τεράστια προβλήματα που η αβλεψία της έχει δημιουργήσει με αποτέλεσμα το πρωτοφανές αυτό αδιέξοδο. Δυστυχώς, η Κυβέρνηση επιλέγει να προτάξει τους διορισμούς άλλων κατηγοριών προσώπων, και όχι εκπαιδευτικών, εξαντλώντας τις σχετικές πιστώσεις με στόχο την εξυπηρέτηση της μικροκομματικής της πολιτικής. Έτσι, επικαλείται τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, που όμως δεν δίνουν μόνιμη λύση στο πρόβλημα, ασθμαίνοντας να δώσει ακόμα μια πρόχειρη λύση στη έναρξη του σχολικού έτους.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η χώρα χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να έχει στον πυρήνα του μια βασική αρχή:  ισότητα  ευκαιριών. Η δημόσια Παιδεία πρέπει να είναι ο βασικός μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας.  Οι βασικές έννοιες που βρίσκονται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της ΝΔ και κάθε σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής είναι: Ευκαιρίες, Προσπάθεια, Αριστεία. Ειδικότερα, η Αριστεία είναι στάση ζωής, που ενεργοποιεί τις αρετές που υπάρχουν σε κάθε άνθρωπο με σκοπό τη συνεχή πρόοδό του.  Άριστος δεν είναι μόνο ο καλύτερος μαθητής, είναι κάθε νέος που προσπαθεί να βελτιώνεται συνεχώς και να μαθαίνει διαρκώς».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την άμεση επίλυση του προβλήματος της σημαντικής έλλειψης εκπαιδευτικών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ειδικότερα σε αυτά της Μεσαράς;

  1. Ποιες οι ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών στα σχολεία και την αποφυγή επανάληψης της κακιάς εμπειρίας των δύο προηγούμενων ετών, όπου υπήρχαν κενά ως το τέλος του σχολικού έτους;».
Διαφήμιση
Διαφήμιση