HomeΚΡΗΤΗΝυκτερινή θεία λειτουργία και μνημόσυνο για τα θύματα των πυρκαγιών

Νυκτερινή θεία λειτουργία και μνημόσυνο για τα θύματα των πυρκαγιών

Την 1η Σεπτεμβρίου, ημέρα προστασίας του περιβάλλοντος

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Μια από τις 10 πληγές του πλανήτη μας είναι και η αποψίλωση μεγάλων εκτάσεων γης από πυρκαγιές», επισημαίνεται σε ανακοίνωση του πατέρα Νικολάου Κοκολάκη, πρωτοπρεσβύτερου του Οικουμενικού Θρόνου. «Δυστυχώς στην πατρίδα μας εφέτος» επισημαίνεται ακόμη στην ίδια ανακοίνωση «και ιδίως αυτή την περίοδο έχει παραγίνει το κακό και μάλιστα με πολλές δεκάδες ανθρώπινα θύματα. Η εκκλησία εύχεται και προσεύχεται να δώσει ο θεός παρηγοριά και υπομονή στους συγγενείς των θυμάτων και όλων των πληγέντων από αυτή την λαίλαπα της φωτιάς και είναι δίπλα τους ηθικά και υλικά.

Με εντολή της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου Κρήτης τελούνται τρισάγια σε όλες τις ενορίες της Κρήτης για την ανάπαυση των ψυχών των θυμάτων της πυρκαγιάς. Ο δε Ιερός Σύνδεσμος κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Αρκαλοχωρίου Καστελλίου και Βιάννου θα τελέσει νυχτερινή θεία λειτουργία για την προστασία του περιβάλλοντος την Παρασκευή 31/8/2018  και ώρα 8 μ.μ στο εξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής στην ενορία Καραβάδω (κόμβος δρόμου Σχοινιά -Μάρθας). Επίσης θα τελέσει τεσσαρακονθήμερο μνημόσυνο για τα θύματα της πυρκαγιάς της Ανατολικής Αττικής.

Η 1η Σεπτεμβρίου δεν είναι μόνο η αρχή της Ινδίκτου (της ενάρξεως του εκκλησιαστικού έτους).

Από το 1989 το Οικουμενικό Πατριαρχείο όρισε όπως η 1η Σεπτεμβρίου εκάστου έτους είναι αφιερωμένη ως ημέρα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Καλούμεθα λοιπόν οι απανταχού της οικουμένης Ορθόδοξοί Χριστιανοί ομού μετά της μητρός Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας να αναπέμπομε κατ’ έτος κατά την ημέρα ταύτην δεήσεις και ικεσίας προς τον Δημιουργό Θεό. Ευχαριστηρίους μεν δια το μέγα δώρο της Δημιουργίας, Ικετηρίους δε δια την προστασία και σωτηρία αυτής από παντός κακού και τα κακά είναι πολλά, αναφέρω ενδεικτικά:

Η ανεξέλεγκτη Βιομηχανική ,τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη με την ραγδαία αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα.

Οι κλιματικές αλλαγές.

Η υπερεκμετάλκευση των πηγών του φυσικού πλούτου.

Η αποψίλωση των δασών. Το όζον.

Η εξαφάνιση ορισμένων ειδών ζώων. Η διάβρωση των εδαφών.

Η εξάντληση του θαλάσσιου πλούτου κ.λ.π.

Αναντίρρητα το ποιο μεγάλο και οξύτερο πανανθρώπινο πρόβλημα της εποχής μας είναι η μόλυνση του φυσικού περιβάλλοντος που απειλή με αφανισμό τη δημιουργία και κάθε μορφή ζωής στον πλανήτη μας.

Αιτία όλων των κακών ο άνθρωπος και τούτο γιατί αγνόησε τον ίδιο τον Δημιουργό του και ενεργεί ως αυθαίρετός εξουσιαστής ως βάναυσος καταπατητής της δημιουργίας, ώστε η κτίσις συστενάζει και συνωδίνει άχρι του νυν (Ρωμαίους 8,22).Το τίμημα της αλαζονείας του θα είναι η αυτοκαταστροφή του εάν συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση.

Το οικολογικό πρόβλημα συνδέεται άμεσα με την θρησκευτική αλλοτρίωση και εκκοσμίκευση της εποχής μας και εδώ έχει θέση το χωρίο του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου. «Νους αποστάς του θεού η κτηνώδης γίνεται η δαιμονιώδης. Και των όρων αποστάς ούκ οίδα που υπάγει και των αλλοτρίων επιθυμεί» Αν δεν συναισθανθούμε πως ότι κακό γίνεται μας αφορά όλους προσωπικά, τότε η ευθύνη της συμμετοχής του λόγου και των έργων μας βαραίνει και η όποια παθητική στάση και σιωπή μας καθιστά συννενόχους. Καλούμεθα τον 21ο αιώνα να επιδείξουμε προσωπική ευθύνη ,τόλμη και αντίσταση. Αυτό μας προστάζει ο Χριστός (πραξ.Απ.Α’,8)».

Διαφήμιση
Διαφήμιση