HomeΚΡΗΤΗΠαρέμβαση Λ. Αυγενάκη: «Κίνδυνος «μπλοκαρίσματος» του έργου του δρόμου Γούρνες – Χερσόνησος»

Παρέμβαση Λ. Αυγενάκη: «Κίνδυνος «μπλοκαρίσματος» του έργου του δρόμου Γούρνες – Χερσόνησος»

Παρέμβαση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στις νέες καθυστερήσεις στο έργο του δρόμου Γούρνες – Χερσόνησος, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και Πολιτισμού και Αθλητισμού κα. Μυρσίνη Ζορμπά.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Το έργο του δρόμου «Γούρνες-Χερσόνησος», το οποίο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, είναι ένα κορυφαίας σημασίας έργο αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που αναπτύσσεται σε μήκος 9,084 χλμ. Το εν λόγω έργο θα πρέπει, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, να ολοκληρωθεί άμεσα, καθώς το χρονοδιάγραμμα παράδοσής του λήγει τον Οκτώβριο του 2018, σε ένα μήνα σχεδόν.
Ωστόσο, υπάρχει έντονη ανησυχία για επιπλέον καθυστερήσεις. Νέα προβλήματα έρχονται να «μπλοκάρουν», εκ νέου, το έργο του δρόμου. Αυτή τη φορά, κι ενώ αναμένονταν το έργο της γέφυρας να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε διάστημα δύο μηνών, κάποια νέα ευρήματα σε πρανές που βρίσκονται 200 μέτρα από αυτή, έρχονται να σταματήσουν τις εργασίες. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων, τα ευρήματα στην περιοχή είναι μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, οπότε και απαιτείται εξειδικευμένη εκσκαφή για να διαπιστωθεί η σπουδαιότητά τους.
Υπό το πρίσμα των νέων ευρημάτων, η αρμόδια υπηρεσία του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης έχει ζητήσει από την αρμόδια υπηρεσία της Εφορείας Αρχαιοτήτων εκτίμηση του μεγέθους της εμπλοκής και του χρονικού διαστήματος που απαιτείται να σταματήσει η εξέλιξη του έργου, προκειμένου να διερευνηθούν ανασκαφικά τα ευρήματα.
Μετά και από την πρόσφατη αυτή εξέλιξη, η οποία δημιουργεί επιπλέον καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα του έργου, γεννάται πλήθος ερωτηματικών, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ούτε το μέγεθος των καθυστερήσεων, ούτε το νέο χρονοδιάγραμμα, αλλά ούτε και το πόσο θα μπλοκάρει συνολικά η εξέλιξη του Βόρειου Οδικού Άξονα, σε ένα σημείο μάλιστα που οι εργασίες προχωρούσαν.
Παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις και δεσμεύσεις ότι θα εποπτεύει προσωπικά τα έργα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και παρά τις υποσχέσεις του για άμεση υλοποίηση του έργου, ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζης τηρεί σιγή ασυρμάτου για τις νέες καθυστερήσεις στο εν λόγω έργο.
Η δημιουργία ενός δημόσιου ασφαλούς και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ουσιαστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων στο εθνικό οδικό δίκτυο της Κρήτης. Η άμεση εξεύρεση λύσης προκειμένου αφενός να μην υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στο έργο και αφετέρου να ερευνηθούν και να προστατευθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι απαραίτητη. Περαιτέρω, υπάρχει κίνδυνος το δημόσιο ταμείο να απολέσει σημαντικά ποσά από την μη έγκαιρη εκτέλεση των εργασιών, σύμφωνα με το ως τώρα χρονοδιάγραμμα του εν λόγω έργου».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθεται το ακόλουθο ερώτημα: «Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα προκειμένου το συγκεκριμένο έργο να ολοκληρωθεί έγκαιρα;».

Διαφήμιση
Διαφήμιση