Ποιοι κέρδισαν από την «κατάργηση» της πλαστικής σακούλας
Πάνω από 25% σε αξία και 38,8% σε όγκο αυξήθηκαν το πρώτο πεντάμηνο του έτους οι πωλήσεις στις σακούλες απορριμμάτων, περίοδο η οποία συνέπεσε με την εφαρμογή της νομοθεσίας για την κατάργηση της δωρεάν διάθεσης λεπτής πλαστικής σακούλας από τα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης από την Nielsen (σ.σ. αφορά πωλήσεις στα οργανωμένα δίκτυα) το πρώτο πεντάμηνο του έτους, οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων ξεπέρασαν τα 10,572 εκατ. ευρώ από 8,46 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο πεντάμηνο του 2017.
Στους μεγάλους κερδισμένους της κατηγορίας με βάση την αξία των πωλήσεών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας νούμερο 1 παίκτης της κατηγορίας, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 21,2% σε αξία, η εταιρεία Γρ. Σαράντης με άνοδο πωλήσεων 32,7%, η εταιρεία Rolopack με αύξηση 56,2% και οι εταιρείες FHP και Θράκη με αύξηση 23,7% και 11,6% αντίστοιχα. Αντιθέτως σημαντική υποχώρηση σημείωσαν οι πωλήσεις των εταιρειών Μπρισιμτζή, 3Μ, Ψαράκης και οι εισαγωγές με πτώση πωλήσεων 22,8%, 21,2%, 12,2% και 13,9% αντίστοιχα.
Η σημαντική αύξηση στις πωλήσεις στις σακούλες απορριμμάτων ήρθε ως απόρροια της επιβολής από την 1η Ιανουαρίου περιβαλλοντικού τέλους στις πλαστικής σακούλες μιας χρήσης που παραχωρούνταν δωρεάν από τα σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος της περασμένης χρονιάς και τις οποίες οι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν και για τα απορρίμματά τους.
Όπως εκτιμούν τα στελέχη του ΙΕΛΚΑ αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός κατανάλωσης τότε το 2018 θα διατεθούν περίπου 1,5 δισεκατομμύριο λιγότερες σακούλες σε σχέση με το 2017.