HomeHL-9Χρίστος Σπίρτζης: Αυτά είναι τα χρονοδιαγράμματα για τον ΒΟΑΚ

Χρίστος Σπίρτζης: Αυτά είναι τα χρονοδιαγράμματα για τον ΒΟΑΚ

Στόχος να ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια VIDEO

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το σχέδιο υλοποίησης του ΒΟΑΚ μαζί με τα χρονοδιαγράμματα ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης από το Ηράκλειο όπου βρίσκεται.

Ο κ. Σπίρτζης έδωσε νωρίς το μεσημέρι συνέντευξη Τύπου σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου και παρόντες ήταν πολλοί δήμαρχοι, αρμόδιοι αντιδήμαρχοι, μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης και υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας και των δήμων.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε πως ο ΒΟΑΚ θα γίνει χωρίς να καταβάλλονται διόδια από τους Κρητικούς ενώ θα έχει δύο λωρίδες η κάθε κατεύθυνση και θα υπάρχει διαχωριστική νησίδα.

spirtzhs

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στη χώρα το οποίο θα γίνει κυρίως με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Πιο συγκεκριμένα, από την Χερσόνησος έως και τη Νεάπολη θα γίνει με σύμπραξη ιδιωτικών και δημοσίων κεφαλαίων ενώ μέχρι τον Άγιο Νικόλαο με δημόσια χρήματα», επεσήμανε σχετικά ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζοντας παράλληλα πως το συγκεκριμένο έργο θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Κρήτης ενώ θα μειωθούν και τόσο τα ατυχήματα όσο και ο χρόνος ταξιδιού.

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως «ο διαγωνισμός θα γίνει τέλος Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου ενώ στόχος είναι ο χρόνος κατασκευής να φτάσει τα τέσσερα χρόνια».

Παράλληλα ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στον κόμβο της Αγίας Πελαγίας λέγοντας πως μέχρι την Πέμπτη αναμένεται να γίνει ο σχετικός διαγωνισμός.

spirtzhs1

Στην Κρήτη ξανά την… Πέμπτη

Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης αναμένεται να ξαναβρεθεί στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο την προσεχή Πέμπτη 22 Ιουνίου.

Τότε θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια του νέου επιβατικού σταθμού του υπεραστικού ΚΤΕΛ.

Τι ανέφερε ο Σταύρος Αρναουτάκης

Να υπάρξουν σαφή χρονοδιαγράμματα για τα έργα του ΒΟΑΚ που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αλλά και για την μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που αφορά τα τμήματα Καστέλι Κισσάμου -Χανιά και Άγιος Νικόλαος-Σητεία, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον Γ.Γ. Υποδομών Γιώργο Δέδε στην παρέμβασή του κατά τη σημερινή ενημερωτική συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών στο Ηράκλειο με Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες, Δημάρχους, τον ΟΑΚ και φορείς. “Είναι ενταγμένη η μελέτη στο ΕΣΠΑ, έχει χρηματοδότηση και πρέπει να προχωρήσει μέχρι το φθινόπωρο. Εμείς θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε μέχρι να υλοποιηθούν όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα στο νησί”, τόνισε ο κ. Αρναουτάκης, σημειώνοντας πως θα πρέπει “μόλις δημοπρατηθούν τα έργα που ανακοινώθηκαν να προχωρήσουν οι μελέτες για τα τα τμήματα Χανιά – Κίσσαμος και Άγιος Νικόλαος -Σητεία”.

Σχετικά με τη σημασία των εξαγγελιών που έκανε ο Υπουργός Υποδομών για τις προκηρύξεις τριών τμημάτων από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο, ο Περιφερειάρχης επεσήμανε πως “είναι μια θετική εξέλιξη, το γεγονός πως επιτέλους ξεκινά μια διαγωνιστική διαδικασία”, αναφερόμενος στους διαγωνισμούς που θα γίνουν για τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος, Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.

image-1

Σε ότι αφορά το δεδομένο πως το έργο θα προχωρήσει με τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς για το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως δεν είναι κυρίαρχο θέμα, αφού το ζητούμενο της Περιφέρειας και των πολιτών είναι να υλοποιηθεί το έργο. “Η Περιφέρεια Κρήτης δεν υποδεικνύει τον τρόπο που θα επιλέξει το Υπουργείο Υποδομών για να υλοποιήσει το έργο του ΒΟΑΚ, αλλά ενδιαφέρεται να γίνει ο Βόρειος Οδικός άξονας από τη Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία”, τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως για το λόγο αυτό ζητά να δημοπρατηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, “να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες που υπάρχουν μέχρι σήμερα και να διατυπωθούν οι προτάσεις για τον τρόπο που θα γίνουν τα έργα από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο κι από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να δούμε και τους κάθετους άξονες, πέρα από τα έργα που προκηρύσσονται τώρα και αποτελούν πολύ θετική εξέλιξη”.

image

Παράλληλα ο κ. Αρναουτάκης ξεκαθάρισε πως δεν μπορεί να υπάρξει νέα χάραξη σε ποσοστό μεγαλύτερο από εκείνο που έχουν ζητήσει από κοινού η Περιφέρεια Κρήτης και ο ΟΑΚ, με δεδομένο το χωροταξικό σχεδιασμό του νησιού και τον κίνδυνο να υπάρξει ένα τεράστιο κόστος που θα είναι απαγορευτικό. “Δεν επιθυμούμε δηλαδή μια νέα χάραξη που θα κάνει το έργο να κοστίζει, για παράδειγμα, 5 δις ευρώ και να είναι μη υλοποιήσιμο”, διευκρίνισε.

Ο κ. Αρναουτάκης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα θετικό στοιχείο το γεγονός ότι έγινε αποδεκτή η πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης τόσο για την ρήτρα διαθεσιμότητας όσο και για να μην πληρώνουν οι κρητικοί διόδια, όπως είχε ζητήσει τον Ιούνιο του 2016, τονίζοντας πως υιοθετήθηκαν από το Υπουργείο.

image-2

Να σημειωθεί τέλος πως ο Περιφερειάρχης ζήτησε από τον Υπουργό να προχωρήσει το σημαντικό έργο της οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ, ύψους 25 εκ. ευρώ που θα βελτιώσει το δρόμο μέχρι την εξέλιξη των νέων εργολαβιών, υπενθυμίζοντας πως τα χρήματα είναι διαθέσιμα στο ΕΣΠΑ. “Να μην υπάρξει καθυστέρηση και να δημοπρατηθούν τα έργα μέχρι τέλος του έτους, έτσι ώστε από τυχόν εκπτώσεις να γίνουν κι άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ που θα αναβαθμίσουν τον υπάρχοντα δρόμο μέχρι να υλοποιηθεί ο ΒΟΑΚ όπως προγραμματίζεται”, σημείωσε.

Διαφήμιση
Διαφήμιση