HomeHL-9Κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία «έπεσε» στις Πανελλήνιες

Κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία «έπεσε» στις Πανελλήνιες

Δείτε τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και τις απαντήσεις τους

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Σε ένα κείμενο του καθηγητή Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία και την εκπαίδευση διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιο των Γενικών Λυκείων στις φετινές Πανελλαδικές.

Δείτε το θέμα της Γλώσσας για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων

Δείτε τις προτεινόμενες απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Το κείμενο με τις δύο αυτές θεματικές δημοσιεύθηκε το 2009 στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».

Η εξεταστική διαδικασία θα ολοκληρωθεί για τα Γενικά Λύκεια στις 19 Ιουνίου προκειμένου μετά να εξετασθούν τα ειδικά μαθήματα μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Την Πέμπτη στην «πρεμιέρα» των Πανελλαδικών οι μαθητές των ΕΠΑΛ κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήματα για το κείμενο του καθηγητή Ιστορίας Yuval Noah Harari. Ο τίτλος του κειμένου ήταν «Το ζώο που έγινε Θεός» και είναι ο επίλογος του βιβλίου «Sapiens: Μια σύντομη ιστορία του Ανθρώπου», με τους υποψηφίους να καλούνται να αναπτύξουν τις θέσεις τους σχετικά με την ανθρώπινη δραστηριότητα σε σχέση με το οικοσύστημα.

Επίσης εξετάστηκαν σε κείμενο του Κωστή Παπαγιώργη για τα απορρίμματα στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας, με το οποίο έγινε η πρεμιέρα των Πανελλαδικών για τους υποψηφίουςτων Επαγγελματικών Λυκείων. Πρόκειται για απόσπασμα από το βιβλίο «Υπεραστικά» από το 2014. Οι υποψήφιοι έκριναν τα θέματα ως κατανοητά, δημοφιλή και από τα αποκαλούμενα ως «sοs», ωστόσο κάποιες ερωτήσεις ήταν απαιτητικές, όπως είπαν χαρακτηριστικά κάποιοι υποψήφιοι.

Διαχρονικό το θέμα, δεν δυσκόλεψε τους υποψηφίους

Κατανοητό και απλό χαρακτηρίζεται από τους καθηγητές των φροντιστηρίων το θέμα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο οποίο εξετάζονται σήμερα οι υποψήφιοι από τα Γενικά Λύκεια. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία και την εκπαίδευση, το οποίο είχε δημοσιευθεί προ δεκαετίας περίπου στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».

Οι εξεταζόμενοι κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και την παιδευτική λειτουργία, ενώ πρότειναν τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού χαρακτήρα του σχολείου.

«Τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τους Υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων χαρακτηρίζονται εξαιρετικά απλά, χωρίς καμία πρωτοτυπία τόσο στο επίπεδο των ερωτήσεων όσο και στο επίπεδο της παραγωγής λόγου, όπου ζητήθηκε από τους Υποψηφίους να συντάξουν ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα αναπτύσσοντας τις απόψεις τους για τον εκπαιδευτικό και παιδευτικό ρόλο του σχολείου και τη συμβολή εκπαιδευτικών και μαθητών / μαθητριών στην αναβάθμιση του δεύτερου ρόλου» επισημαίνει η ΟΕΦΕ σε σχόλιο της.

Protothema.gr, και protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση