HomeΚΡΗΤΗΠαρέμβαση για τον τυφλό μαθητή στα Σφακιά

Παρέμβαση για τον τυφλό μαθητή στα Σφακιά

Ερώτηση Αυγενάκη στη βουλή

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Στο θέμα του τυφλού μαθητή από τα Σφακιά που ετοιμάζεται να δώσει πανελλήνιες χωρίς τη συνδρομή εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής, αναφέρεται με ερώτησή του στον υπουργό Παιδείας ο γραμματέας της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης. Στην ερώτησή του ο κ. Αυγενάκης αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η κυβερνητική αναλγησία και η υποβάθμιση της εκπαίδευσης από τις κυβερνητικές πολιτικές συνεχίζεται, δυστυχώς, με … αμείωτο ρυθμό. Τραγικές ελλείψεις, σημαντικά κενά και απόλυτη αδιαφορία για τα σχολεία της περιφέρειας είναι η  πολιτική της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ο κ. Γαβρόγλου εξέφραζε την ικανοποίησή του πως για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η σχολική χρονιά αρχίζει «χωρίς παραλυτικά προβλήματα».

Ωστόσο, για μια ακόμα φορά η πραγματικότητα τον διαψεύδει πανηγυρικά. Τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης, αποκαλύπτουν ότι οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για τη σχολική χρονιά για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, είναι μια επικοινωνιακή επίφαση, για να καλυφθεί η πολιτική της που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας παιδείας.

Πιο συγκεκριμένα, μαθητής της Γ’ Λυκείου από τα Σφακιά, ο οποίος πάσχει από τύφλωση, προετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις δίχως τη στήριξη καθηγητή ειδικής αγωγής. Η καθηγήτρια ειδικής αγωγής με την οποία έκανε μάθημα, χρειάστηκε να φύγει από τις 12 Ιανουαρίου με άδεια εγκυμοσύνης. Έκτοτε, δεν υπάρχει καθηγητής ειδικής αγωγής για να κάνει μάθημα στον μαθητή, παρά το γεγονός ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς ήταν γνωστό ό,τι η καθηγήτρια θα απουσιάσει από τις αρχές του 2018. Ωστόσο, ουδεμία μέριμνα λήφθηκε για την έγκαιρη κάλυψη του σημαντικού κενού που επρόκειτο να δημιουργηθεί. Τρεις μήνες μετά και το κενό του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής δεν έχει καλυφθεί.

Τρεις μήνες τώρα, και λίγους μήνες πριν τις πανελλαδικές, μια περίοδο δηλαδή εντατικοποίησης των μαθημάτων και του διαβάσματος, ο μαθητής αγωνίζεται να καλύψει το κενό, να προετοιμαστεί για τις πανελλαδικές εξετάσεις μόλις μια ανάσα πριν από αυτές και να αναπληρώσει το κενό διδασκαλίας που αφήνει η απουσία εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής. Δυστυχώς, η αναλγησία της Κυβέρνησης δημιουργεί προσκόμματα στην προσπάθεια του μαθητή να σπουδάσει, αντί να σταθεί σημαντικός αρωγός στην προσπάθεια αυτή του μαθητή.

Παρόλο που έχουμε φθάσει στο τελευταίο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς, δεν έχει ληφθεί μέριμνα για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Δυστυχώς τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα της Κυβέρνησης στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας δείχνουν υποβάθμιση της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δυστυχώς, η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αποτελεί μύθο για τους μαθητές αυτούς και τις οικογένειές τους. Τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης, όμως, δεν λύνονται με θεωρίες και «αριστερά ευχολόγια», αλλά με έργα, σκληρή δουλειά και στοχευμένες δράσεις.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η χώρα χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να έχει στον πυρήνα του μια βασική αρχή:  ισότητα  ευκαιριών. Η δημόσια Παιδεία πρέπει να είναι ο βασικός μηχανισμός ίσων ευκαιριών και κοινωνικής κινητικότητας. Δυστυχώς, το Υπουργείο κρατά «όμηρους» μαθητές, γονείς και καθηγητές σε ένα αναπόδραστο αδιέξοδο. Οι ελλείψεις και τα κενά στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη δημιουργούν σημαντικά προβλήματα καθιστώντας αδύνατο να μπορέσει να ανταποκριθεί στο βασικό της στόχο, που είναι η παροχή ποιοτικής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης και η παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για την κάλυψη του κενού καθηγητή εκπαιδευτικής αγωγής για τις εκπαιδευτικές ανάγκες και την προετοιμασία του μαθητή της Γ’ Λυκείου για τις πανελλαδικές εξετάσεις;»

Διαφήμιση
Διαφήμιση