HomeHL-EconomyΠώς διαμορφώνονται τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ βάσει εισοδημάτων

Πώς διαμορφώνονται τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ βάσει εισοδημάτων

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο που ρυθμίζει θέματα Μεταφορών

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο με το οποίο ρυθμίζονται θέματα Μεταφορών. Υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, κατά η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι και παρών η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων.

Το άρθρο 12, που αφορά την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Επαγγελματικής Δημοσίας Χρήσεως (τύπου TaxiBeat) ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και την ΧΑ. Καταψήφισαν ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΠΟΤΑΜΙ, ενώ η Ένωση Κεντρώων και το ΚΚΕ ψήφισαν παρών.

Κατά την ονομαστική ψηφοφορία ψηφίστηκαν (με 169 θετικές ψήφους, 51 όχι και 4 παρών) και τα άρθρα 13, 20 και 21 που αφορούν αντίστοιχα την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση για την ενοικίαση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, (τύπου Uber) καθώς και τους χρόνους μισθώσεώς τους. Τη διάταξη ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ των ΑΝΕΛ της ΔΗΣΥ του ΚΚΕ, του ΠΟΤΑΜΙΟΥ και της ΧΑ. Καταψήφισε η ΝΔ ενώ παρών ψήφισε η ΕΚ. ΟΙ διατάξεις αυτές ψηφίσθηκαν με 169 θετικές ψήφους, 51 κατά και 4 παρών.

Στο νομοσχέδιο, ενσωματώθηκε επίσης ως άρθρο, η ρύθμιση που αφορά στην επιβολή προστίμων για παραβίαση του ΚΟΚ, μετά τις παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής αυτά να μην ορίζονται με υπουργική απόφαση. Έτσι και τα τρία κλιμάκια προστίμων που επιβάλλονται συμπεριλήφθηκαν στο σώμα του νομοσχεδίου.

Σύμφωνα με τη διάταξη, τα πρόστιμα παραμένουν σταθερά για παραβάτες με εισοδήματα μέχρι τις 50.000 ευρώ, διπλασιάζονται για εισοδήματα μέχρι 100.000 ευρώ και τριπλασιάζονται για παραβάτες με μεγαλύτερα εισοδήματα. Η ίδια πρόβλεψη ισχύει και για τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους Δήμους (αναλόγως με τον πληθυσμό τους) στην περίπτωση που μετά από ένα έτος από την ψήφιση του νομοσχεδίου, δεν έχουν θέσει σε εφαρμογή το μέτρο για τις πιάτσες.

Η Ν.Δ. ωστόσο επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι αντισυνταγματική καθώς επιβάλλει διαφορετικά πρόστιμα για το ίδιο αδίκημα. Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Γ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι η διάταξη θα εκπέσει στα δικαστήρια.

Σπίρτζης: Δεν μπορεί πολίτες να συνδέουν τον ΚΟΚ με τις παραβάσεις

«Φωνάξτε όσο θέλετε. Οφείλουμε να προχωρήσουμε εντατικά το επόμενο διάστημα στη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου, σε όλες τις πτυχές κοινωνικής, οικονομικής και παραγωγικής ζωής του τόπου», τόνισε νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, κλείνοντας τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών και άλλες διατάξεις», στην Ολομέλεια.

«Φωνάξτε όσο θέλετε. Εμείς δεν θα χαριστούμε σε κανένα συμφέρον» είπε ο υπουργός Υποδομών και τόνισε πως «όσα ΜΜΕ κι αν βάλει η ΝΔ να ασκήσουν πιέσεις και εκφοβισμούς, η κυβέρνηση θα κάνει αυτό που πρέπει προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και του ελληνικού λαού».

Αναφερόμενος στις αλλαγές στον ΚΟΚ, ο υπουργός είπε ότι τα πρόστιμα είναι ίδια για όλους και υπάρχει προσαύξηση ανάλογα με το εισόδημα. «Δεν μπορεί πολίτες να συνδέουν τον ΚΟΚ με τις παραβάσεις. Δεν μπορεί ο ΚΟΚ να είναι για τον πολίτη, πρόστιμα και εισπρακτική πολιτική. Εμείς πηγαίνουμε σε μια άλλη αρχή, του ΚΟΚ, όχι ως εισπρακτικό μέσο, αλλά του ΚΟΚ της ασφάλειας, του πολιτισμού, του σεβασμού του διπλανού μας, κυρίως του διπλανού μας με αναπηρία» είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και τόνισε ότι αυτό είναι το νόημα της προβλεπόμενης κατηγοριοποίησης, την οποία θα κάνει η αρμόδια επιτροπή του ΚΟΚ στην οποία μετέχουν όλοι οι ειδικοί.

newsbeast.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση