HomeHL-9Αλλάζουν δασκάλους σαν… τα πουκάμισα οι μαθητές της Μεσαράς

Αλλάζουν δασκάλους σαν… τα πουκάμισα οι μαθητές της Μεσαράς

Ο πρόεδρος του Συλλόγου «Φαιστός» μιλά στο cretapost.gr για τα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, προκειμένου να καλυφθούν οριστικά οι κενές θέσεις στα σχολεία και να τερματιστεί η ταλαιπωρία γονέων, μαθητών αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών που μετακινούνται κάθε χρόνο από το ένα σημείο της Ελλάδας στο άλλο, ήταν ένα από τα βασικά αιτήματα της χθεσινής κινητοποίησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στον νομό Ηρακλείου.

Η περιοχή όπου καταγράφηκαν ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά συμμετοχής στη χθεσινή διπλή στάση εργασίας ήταν η Μεσαρά, όπου όπως επισημαίνει μιλώντας στο cretapost.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Η Φαιστός» Γρηγόρης Γιαμαλάκης, το ποσοστό συμμετοχής έφθασε το 81%.

«Τα περισσότερα σχολεία παρέμειναν κλειστά» τόνισε εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την επιτυχία της κινητοποίησης «ή υπολειτούργησαν. Η συμμετοχή των δασκάλων και των νηπιαγωγών δεν μας εκπλήσσει καθώς το πρόβλημα της αδιοριστίας είναι μεγάλο στην περιοχή».

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Γιαμαλάκης διευκρίνισε ότι οι μισοί εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τους μικρούς μαθητές στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι αναπληρωτές, αποτυπώνοντας σε μεγάλο βαθμό το γενικευμένο πρόβλημα που έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα η προχειρότητα με την οποία καλύπτονται οι κενές θέσεις στα σχολεία μετά το «πάγωμα» των διορισμών.

«Αναλογιστείτε» μας είπε ακόμη «ότι στις τελευταίες εκλογές για τη διοίκηση του Συλλόγου ψήφισαν 216 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων οι 106 ήταν αναπληρωτές. Συνεπώς οι συνάδελφοι βιώνουν την προβληματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που δικαιολογεί το υψηλό ποσοστό συμμετοχής στην απεργία».

sxoleio

Αντιπαιδαγωγική πρακτική

Τι σημαίνει όμως πρακτικά οι ανάγκες της εκπαίδευσης να καλύπτονται από αναπληρωτές; Καταρχήν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί υφίστανται μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς υποχρεώνονται να μετακινούνται κάθε χρόνο από τη μια πόλη στην άλλη, αφήνοντας πίσω τους οικογένειες, ενώ «στήνουν» εκ του μηδενός νέα νοικοκυριά, τα οποία θα εγκαταλείψουν εξ ανάγκης και πάλι το επόμενο σχολικό έτος.

«Τα παιδιά, στα σχολεία της Μεσαράς αλλάζουν συνεχώς δασκάλους» υπογραμμίζει ο κ. Γιαμαλάκης. «Κάθε χρόνο διδάσκονται από άλλους εκπαιδευτικούς και η κατάσταση αυτή επαναλαμβάνεται διαρκώς. Πρόκειται όμως για μια αντιπαιδαγωγική πρακτική, ιδιαίτερα για τα μικρά παιδάκια του νηπιαγωγείου ή για τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου στην Πόμπια. Το 90% των σχολικών μονάδων της Μεσαράς στελεχώνεται με μη μόνιμο προσωπικό, και οι σύλλογοι διδασκόντων αλλάζουν σύνθεση κάθε χρόνο. Είναι μια μόνιμη κατάσταση για όλα τα ολιγοθέσια και μονοθέσια σχολεία της μεσαρίτικης υπαίθρου».

Τάξεις υποδοχής … μόνο στο Τυμπάκι

Κι ενώ βρισκόμαστε λίγο πριν από το Πάσχα, όπως υπογραμμίζει ο κ. Γιαμαλάκης, κενά εξακολουθούν να υπάρχουν στο πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης αλλά και στις Τάξεις Υποδοχής για τους αλλοδαπούς μαθητές, οι οποίες λειτουργούν μόνο στα σχολεία του Τυμπακίου.

«Το ποσοστό των αλλοδαπών μαθητών, των παιδιών δηλαδή των οικονομικών μεταναστών, είναι διαχρονικά αυξημένο στη Μεσαρά» σημειώνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Η Φαιστός».  «Μάλιστα, πριν από την κρίση ο αριθμός των παιδιών ήταν πολύ μεγαλύτερος σε σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα, ωστόσο και πάλι η αναλογία είναι σημαντική. Η πολιτεία δεν μπορεί να τα αγνοεί αυτά τα παιδιά. Έτσι σήμερα λειτουργούν έξι τάξεις υποδοχής και όλες στο Τυμπάκι».

Και στεγαστικά προβλήματα

Ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα της Μεσαράς είναι τα πεπαλαιωμένα σχολεία που χρειάζονται συνεχώς παρεμβάσεις και συντηρήσεις. «Είναι προφανές ότι οι σχολικές επιτροπές κάνουν ό,τι μπορούν, ωστόσο τα κτίρια, ειδικά στα χωριά, είναι παλιά και χρειάζονται συνεχώς συντήρηση. Χρήματα όμως δεν υπάρχουν, με αποτέλεσμα οι κτιριακές υποδομές να μην είναι οι κατάλληλες. Αυτή τη στιγμή, το σοβαρότερο κτιριακό πρόβλημα αντιμετωπίζει το σχολείο της Γαλιάς» καταλήγει ο κ. Γιαμαλάκης.

Διαφήμιση
Διαφήμιση