HomeHL-MarketHuawei: Το success story του κολοσσού που κατέκτησε τους Ελληνες

Huawei: Το success story του κολοσσού που κατέκτησε τους Ελληνες

Διαφήμιση
Διαφήμιση

«Πιστεύουμε στην Ελλάδα και σκοπεύουμε να επενδύσουμε ακόμη περισσότερο στην ελληνική αγορά μέσα στο 2018». Αυτό δηλώνει στο «business stories» o κ. Λιν Μπινγκ, ο οποίος βρίσκεται τα τελευταία δύο χρόνια στο τιμόνι του κλάδου των καταναλωτικών ειδών της Huawei Eλλάδος.

Η τελευταία εκτόξευσε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά κινητών από το 4,6% τον Νοέμβριο του 2015 στο 23,2% τον Νοέμβριο του 2017 και διατηρεί σταθερά τη 2η θέση, έχοντας ως στόχο μάλιστα την κατάκτηση της πρωτιάς.

Ο κ. Μπινγκ έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι «ο Ελληνας καταναλωτής είναι πολύ συνειδητοποιημένος, καθώς γνωρίζει τι θέλει – και αυτός είναι και ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα θεωρείται σημαντική αγορά για τη Huawei στην Ευρώπη.

Το επόμενο -σημαντικό- βήμα για την εταιρεία στον κλάδο των smartphones στην ελληνική αγορά είναι η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας στο κομμάτι των premium συσκευών. Σημειωτέον ότι η εταιρεία είναι ένας εκ των τριών μεγαλύτερων κατασκευαστών smartphones παγκοσμίως (139 εκατομμύρια πωλήσεις το 2016), ενώ κατατάσσεται στην πρώτη και δεύτερη θέση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Η Huawei είναι ηγέτης σε παγκόσμιο επίπεδο στον τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, ενώ κατέχει σημαντική παρουσία στον συγκεκριμένο τομέα και στην Ελλάδα, δεδομένου ότι μεγάλο ποσοστό των υποδομών των τηλεπικοινωνιακών παρόχων καλύπτεται από εξοπλισμό και λύσεις της εταιρείας».

Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Μπινγκ, η εταιρεία έχει παρουσία στη χώρα μας ήδη από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, ωστόσο η μεγάλη επένδυση στο δυναμικό της πραγματοποιήθηκε μέσα στην κρίση, τη διετία 2014-2015, με την πλειονότητα να αποτελείται σήμερα από Ελληνες εργαζομένους.

«Η ελληνική αγορά στον κλάδο των smartphones ήταν από τις δύσκολες, λαμβάνοντας υπόψη ότι πριν από το 2016 ο αριθμός των ανταγωνιστικών εμπορικών σημάτων ήταν άνω των 15, με το καθένα να κατέχει μικρό μερίδιο αγοράς, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές ο αντίστοιχος αριθμός δεν υπερέβαινε τις 7-8 εταιρείες.

Η Huawei είναι πλέον ένας εκ των κύριων παικτών της ελληνικής αγοράς», αναφέρει ο κ. Μπινγκ, δηλώνοντας πολύ αισιόδοξος για τη μελλοντική πορεία στην Ελλάδα και πιστεύοντας ότι θα επιβεβαιωθεί και από τα επικείμενα μερίδια αγοράς.

Η Huawei έχτισε τη σχέση της με τον Ελληνα καταναλωτή το τελευταίο διάστημα με στοχευμένες ενέργειες ενημέρωσης, όπως το Smartphone Festival, αλλά και με ανταγωνιστικές προτάσεις κατά τη διάρκεια τόσο της Black Friday όσο και της περιόδου των Χριστουγέννων.

Η σχέση αυτή ενισχύθηκε περαιτέρω με επιλογές πρεσβευτών για το brand, όπως ο σταρ του NBA Γιάννης Αντετοκούνμπο, το 2016, και η γνωστή παρουσιάστρια και μοντέλο Δούκισσα Νομικού, το 2017, η οποία παρουσίασε τη νέα σειρά Mate της Huawei που «ανοίγει την πόρτα» στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης με τον 1ο Kirin επεξεργαστή τεχνητής νοημοσύνης (Kirin 970) ενσωματωμένο στο Mate 10 Pro.

Η Huawei θέτει έτσι στην υπηρεσία του χρήστη μια σειρά υπηρεσιών, όπως την αναγνώριση σκηνών και αντικειμένων στη φωτογράφηση.

Με δεδομένη την πελατοκεντρική της φιλοσοφία, η εταιρεία επενδύει και στο κομμάτι του after sales service με το πρώτο αποκλειστικό κατάστημα Huawei Exclusive Service Center στην Αθήνα από τον Μάρτιο του 2017, εγκαινιάζοντας παράλληλα καινοτόμες υπηρεσίες, όπως το «pick up and return» για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών πανελλαδικά.

Αυτό, σε συνδυασμό με τις μελλοντικές επενδύσεις στο Customer Service, επιβεβαιώνει τη μακροπρόθεσμη οπτική της εταιρείας για την παρουσία της στην Ελλάδα.

Ποιος είναι ο κολοσσός Huawei

Η ιστορία της Huawei ξεκινά το 1987 στη Σενζέν της Κίνας, όταν ο Ρεν Ζενγκφέι, πρώην μηχανικός του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της χώρας, προχώρησε στην ίδρυσή της, για να φτάσει σήμερα να διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία τεχνολογίας. Η Huawei διαφοροποιήθηκε εξαρχής από τον εγχώριο ανταγωνισμό: με πρωτοβουλία του ιδρυτή της, όραμα του οποίου ήταν να συναγωνιστεί διεθνείς παίκτες, εστίασε στην έρευνα και την ανάπτυξη (R&D) νέων τεχνολογιών.

Το αρχικό κεφάλαιο των μόλις 3.500 δολαρίων ΗΠΑ έχει γίνει σήμερα 74,7 δισ. ευρώ, καθώς η Huawei, κορυφαίος πλέον παγκόσμιος προμηθευτής Τεχνολογικών Λύσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ICT), συνδέει το 1/3 του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από τον τομέα των δικτύων – υποδομών.

Το προσωπικό της ανέρχεται σε 180.000 άτομα, το 54% εκ των οποίων απασχολούνται τοπικά σε 170 χώρες, ενώ οι 80.000 απασχολούνται στο κομμάτι R&D σε 15 εξειδικευμένα κέντρα και 36 κέντρα καινοτομίας σε όλο τον πλανήτη.

Το πρώτο αντικείμενο της Huawei ήταν τα τηλεφωνικά κέντρα, όμως η επέκταση των εργασιών της ήταν καθαρά θέμα χρόνου. Η εταιρεία από τη Σενζέν δεν άργησε να ασχοληθεί με τα δίκτυα τηλεφωνίας, τον επικοινωνιακό εξοπλισμό και βέβαια την ανάπτυξη των δικών της συσκευών smartphone και tablet, έχοντας ως αιχμή του δόρατος το παγκοσμίου φήμης Τμήμα Ερευνας & Ανάπτυξης.

Ορόσημο στη στρατηγική των τελευταίων ετών ήταν η ενίσχυση, στις αρχές της δεκαετίας, του κλάδου των premium προϊόντων, όπου ήδη η Huawei έχει κερδίσει μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Οι επενδύσεις 45 δισ. δολαρίων ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία αποδίδουν καρπούς, με την 9η σε επενδύσεις στον τομέα του R&D για το 2016 παγκοσμίως Huawei να είναι σε θέση να χαρίσει, εκτός από ξεχωριστές συσκευές, και μοναδικές εμπειρίες.

Με συνεργασίες με ηγετικά brands, στους τομείς τους, όπως η Porsche Design και η Leica, είναι σε θέση να προσφέρει προϊόντα με τεχνολογική και σχεδιαστική υπεροχή και καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως η κορυφαία διπλή κάμερα Leica και ο Kirin 970, ο πρώτος επεξεργαστής τεχνητής νοημοσύνης για smartphone.

Ενδεικτική είναι η παρουσία της Huawei σε υψηλές θέσεις σε παγκοσμίου κύρους λίστες με τα κορυφαία brands στον κόσμο [BrandZ (49η), Interbrand (70ή), Brand Finance (40ή), Forbes (88η)]. Στη Γηραιά Ηπειρο χαρακτηριστική είναι η άνοδος τόσο στην αναγνωρισιμότητα του brand για την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Σκανδιναβίας (από 58% το 2014 σε 85% το 2016) όσο και στο μερίδιο αγοράς, όπου από το 3% το πρώτο τρίμηνο του 2015 έφτασε στο 20,2% το 2017.

Διαφήμιση
Διαφήμιση