HomeΚΡΗΤΗΕκδήλωση για τον ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο

Εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο

Η πρόταση της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ηράκλειο η εκδήλωση για τον ΒΟΑΚ που διοργάνωσε η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών (ΔΚΜ) του ΤΕΕ/ΤΑΚ.

Στην εκδήλωση, που είχε θέμα «ΒΟΑΚ: Υπάρχει πραγματικός σχεδιασμός με χρονοδιάγραμμα; Η δική μας πρόταση», αναλύθηκε το σοβαρό θέμα του Βόρειο Οδικού Άξονα της Κρήτης, οι παραλείψεις που σημειώνονται αλλά και το τι πρέπει να γίνει για την ολοκλήρωσή του.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο βουλευτής Ηρακλείου, Λευτέρης Αυγενάκης ανέφερε ότι: «η Κυβέρνηση εμπαίζει τους πολίτες της Κρήτης και κάθε τόσο προτείνει διαφορετική λύση για το ΒΟΑΚ. Ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να βρει μεθόδους για να καλύψει το ανύπαρκτο έργο του! … Η διαδικασία της προ-επιλογής αναδόχων, που προκρίνει ο κ. Σπίρτζης, έχει, μεταξύ άλλων, τα εξής προβλήματα: 1) θα χρειασθεί 1,5 χρόνος περίπου για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων, 2) δεν υπάρχει τεχνική λύση, αλλά θα προταθούν λύσεις από τις επιλεγείσες εταιρείες, μέσω τεχνικού συμβούλου, 3) δεν υπάρχουν όλα τα δεδομένα (οικονομικοί όροι, επικαιροποίηση κυκλοφοριακού φόρτου, χρηματοοικονομικό μοντέλο, κλπ) και 4) η λύση, που συζητείται, να μείνει μέρος του ΒΟΑΚ ως έχει (υφιστάμενο οδικό δίκτυο, στροφές, κλπ), να γίνει δια-πλάτυνση και να μπει μόνο στηθαίο στη διαχωριστική λωρίδα είναι επικίνδυνη και εγκληματική!».

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ, Γεώργιος Στασινός ανέφερε «ότι οι πολίτες της Κρήτης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται «ριγμένοι» καθώς η Μεγαλόνησος έμεινε «αποκλεισμένη» από την «κοσμογονία» οδικών έργων που συνέβη στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι ανάγκη το έργο να υλοποιηθεί γρήγορα και σωστά. Γρήγορα, με σχέδιο, οργάνωση, σχέδιο και αποτελεσματικότητα. Σωστά, με σοβαρή προσπάθεια επίλυσης των εκκρεμοτήτων και όχι με επικοινωνιακές εξαγγελίες και μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα».

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ανέδειξε «την ανάγκη το έργο να σχεδιαστεί με τρόπο που να προσελκύει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ώστε με εργαλείο τη διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορέσει να ολοκληρωθεί σε ορατό ορίζοντα. Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι με το έργο να υπηρετήσουν συγκεκριμένες αρχές: καλό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, έγκαιρη και σωστή ωρίμανση των μελετών, συγκεκριμένο – και αποδεδειγμένα στέρεο – χρηματοδοτικό σχήμα, χρονοδιάγραμμα – δεσμευτικό – που θα τηρείται. … Είμαστε ήδη στο 2018 και δεν υπάρχουν ακόμη χάραξη, μελέτη σκοπιμότητας, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οι απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων, χρηματοδοτικό μοντέλο, συμφωνία επί της χρηματοδότησης». «Και αυτά τα δύο τελευταία είναι που θα καθορίσουν στην πραγματικότητα και το αν και με ποιον τρόπο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος κατασκευής και λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου. Αυτή είναι η αλήθεια…» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στασινός.

Δείτε εδώ τα σημεία της ομιλίας του κ. Αυγενάκη

Δείτε εδώ τα σημεία της ομιλίας του κ. Στασινού

Διαφήμιση
Διαφήμιση