HomeHL-9Μ. Κουμαντάκης: «Με τις πρακτικές αυτές ευτελίζεται η καταναλωτική διάθεση»

Μ. Κουμαντάκης: «Με τις πρακτικές αυτές ευτελίζεται η καταναλωτική διάθεση»

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου μιλά στο cretapost για την Black Friday

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Και ξαφνικά, μεσούσης οικονομικής κρίσης, ο ξενόφερτος θεσμός της Black Friday «χτύπησε» και την Κρήτη, προκαλώντας καταναλωτικό παροξυσμό. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι και σε τοπικό επίπεδο καταγράφηκαν με το ξημέρωμα … ουρές καταναλωτών έξω από τις κλειστές πόρτες καταστημάτων πολυεθνικών εταιρειών.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης μιλά στο cretapost, βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους για το αμερικανόφερτο «έθιμο» και πως προέκυψε η ονομασία του με μια μακάβρια προϊστορία.

«Το έθιμο αυτό» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κουμαντάκης «ξεκίνησε στις ΗΠΑ, παραμονές των γιορτών, από πολυεθνικές εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών που επεδίωκαν να ξεπουλήσουν τα προϊόντα παρελθόντων ετών και περασμένης ενδεχομένως τεχνολογίας που είχαν στις αποθήκες τους. Ο μόνος τρόπος ήταν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών με πολύ χαμηλές τιμές. Αυτό προκάλεσε καταναλωτική μανία σε βαθμό τέτοιο που υπήρξαν και θύματα από τον συνωστισμό. Από εκεί αυτές οι ημερήσιες εκπτώσεις της Παρασκευής πήραν το όνομά τους Back Friday».

Προσοχή στην παραπλάνηση

Η πρακτική αυτή που τείνει μέσα σε ένα μόνο χρόνο να μετατραπεί πολύ εύκολα σε μανία για τους καταναλωτές, διευκρινίζει ο κ. Κουμαντάκης, αφορά σε διάφορες ιδιωτικές εταιρείες ως επί το πλείστον. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να μην παραπλανηθούν, γιατί οι περισσότεροι έχουν την αίσθηση ότι θα βγουν στην αγορά και ότι θα αποκτήσουν αγαθά σε τιμές μειωμένες στο κόστος, δηλαδή με έκπτωση της τάξεως του 70 και 80%. Ωστόσο, η αντίληψη αυτή που πιθανότατα καλλιεργείται σκόπιμα είναι παραπλανητική.

Διότι ναι μεν μπορεί να υπάρχουν δελεαστικές τιμές, ωστόσο σε πολύ συγκεκριμένα προϊόντα, κυρίως ηλεκτρονικά, προηγούμενων ετών.

«Το ζήτημα είναι» λέει ο κ. Κουμαντάκης «πως με τον τρόπο αυτό ευτελίζεται η καταναλωτική διάθεση» αναφερόμενος στις εικόνες που κάθε χρόνο κάνουν τον γύρο του κόσμου με τους εξαγριωμένους καταναλωτές να χτυπιούνται μεταξύ τους πάνω από το αντικείμενο του πόθου ή να ποδοπατούνται μέχρι θανάτου στις εισόδους των πολυκαταστημάτων. «Το εμπόριο» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου «είναι μία πολύ σοβαρή υπόθεση όπως και οι πρακτικές της διαφήμισης και της προώθησης των προϊόντων και δεν γίνεται να αντιμετωπίζεται έτσι».

Εκπτώσεις του 20 – 50%

Ο παροξυσμός των προηγούμενων ημερών ενόψει της σημερινής «γιορτής του καταναλωτισμού» έχει αναγκάσει λόγω του ανταγωνισμού, αρκετούς ντόπιους επιχειρηματίες να προβούν σε μικρές εκπτώσεις στα προϊόντα τους. «Δεν τίθεται θέμα νομιμότητας» διευκρινίζει ο κ. Κουμαντάκης «η αγορά είναι ελεύθερη και ο οποιοσδήποτε μπορεί για μια μέρα να βάλει σε προσφορά κάποια από τα προϊόντά του. Πιστεύω όμως ότι το έθιμο αυτό δεν θα έχει απήχηση σε είδη όπως ο ρουχισμός και η υπόδυση».

Διαφήμιση
Διαφήμιση