HomeΚΡΗΤΗΣ. Βαρδάκης: Δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομείων

Σ. Βαρδάκης: Δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομείων

Ομιλία στο Συνέδριο των Ταχυδρομικών

Διαφήμιση

Τους στόχους της κυβέρνησης για την λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων περιέγραψε στον χαιρετισμό του στο 34ο Πανελλαδικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών, που πραγματοποιείται στο Ηράκλειο, ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Βαρδάκης, ο οποίος εκπροσώπησε τον ΣΥΡΙΖΑ.

Αφού καλωσόρισε τους συμμετέχοντες στο συνέδριο, ευχήθηκε «να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία θα συμβάλουν στην εξυγίανση και την βιωσιμότητα του Οργανισμού» γιατί όπως τόνισε «Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι η αρχαιότερη δημόσια υπηρεσία στη χώρα μας κι εμείς στον ΣΥΡΙΖΑ αισθανόμαστε βαριά την ευθύνη να την κρατήσουμε ζωντανή για να συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στον Ελληνικό λαό.».

Στη συνέχεια ο κ. Βαρδάκης ανέφερε τους στόχους της Ελληνικής Κυβέρνησης για την λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων:

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε έναν υπερχρεωμένο Οργανισμό σε δεινή οικονομική κατάσταση, αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια, που τον συρρίκνωσαν και τον απαξίωσαν με στόχο την εκποίηση του στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Με παλαιότερη κυβερνητική απόφαση τα ΕΛΤΑ απώλεσαν 216 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούσε στο 10% του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου που κατείχαν, τους κούρεψαν ομόλογα ύψους 10 έκτα ευρώ, υπερχρεώθηκαν με δανεισμό από το Παρακαταθηκών & Δανείων που ξεπερνά τα 150 εκατ. Ευρώ. Απένταξαν από το ΕΣΠΑ προγράμματα 52 εκατ. Ευρώ που θα εκσυγχρόνιζαν τον Οργανισμό και δεν κατέβαλαν ποτέ, από το 2013 που θεσπίστηκε, ούτε ένα σεντς για την αποζημίωση της παροχής της καθολικής υπηρεσίας.

Πως λοιπόν να μην αντιμετωπίζουν σήμερα τα ΕΛΤΑ σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

Οι δικοί μας στόχοι για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι:

–           Η εξυγίανση, η σταθεροποίηση και η ανάπτυξη των ΕΛΤΑ ως δημόσια επιχείρηση που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί βασικές υποδομές της χώρας μας και τους Έλληνες πολίτες.

–           Η στήριξη του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού απέναντι στον συνεχώς εντεινόμενο ανταγωνισμό και η δημιουργία ενός δυναμικού επιχειρησιακού ομίλου με ξεκάθαρο κοινωνικό ρόλο και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά στην ποιοτική εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου.

–           Η διατήρηση, αλλά και ο ανορθολογισμός του πανελλαδικού δικτύου του σε κάθε σημείο της πατρίδας μας ανεξάρτητα από γεωγραφικά, οικονομικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά.

–           Η ριζική αναδιοργάνωση της δομής του και των υπηρεσιών που προσφέρει, ώστε να προσαρμοστεί το ταχύτερο στις ραγδαία μεταβαλλόμενες συνθήκες της ταχυδρομικής αγοράς και να υποκαταστήσει τα παραδοσιακά προϊόντα και υπηρεσίες που καθημερινά φθίνουν με νέα που έχει ανάγκη η αγορά.

–           Η εσωτερική λειτουργία του θα στηρίζεται σε πλήρη διαφάνεια και αξιοκρατικές διαδικασίες που δεν θα αμφισβητούνται από κανέναν.

–           Να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, όπου απαιτούνται, προκειμένου να καλυφθούν τα πραγματικά οργανικά κενά, τα οποία θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένα στον σημερινό μειωμένο τζίρο του Οργανισμού.

–           Να καταβάλει η πολιτεία την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας στο φορέα παροχής της, που είναι τα ΕΛΤΑ, καθώς και τα οφειλόμενα από τις διάφορες δημόσιες υπηρεσίες. Γνωρίζω πως το εποπτεύον υπουργείο ψηφιακής πολιτικής και ο υπουργός Νίκος Παππάς καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση και μέχρι τώρα έχουν καταβληθεί ποσά της τάξης των 25 εκατ. Ευρώ, αλλά στην κατάσταση που βρίσκεται ο ΕΛΤΑ θα πρέπει να καταβληθεί το σύνολο των  οφειλομένων ποσών, ώστε να ανασάνει ο Οργανισμός από το μεγάλο πρόβλημα της ρευστότητας που αντιμετωπίζει.

–           Η σημερινή διοίκηση του οργανισμού πρέπει να καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια στροφής του μείγματος των εσόδων του, από τα παραδοσιακά ταχυδρομικά προϊόντα που συνεχώς φθίνουν προς την ταχυμεταφορική αγορά, τα δέματα, την εκμετάλλευση του ηλεκτρονικού εμπορίου που αυξάνεται αλματωδώς, τα χρηματοοικονομικά προϊόντα, τον εκτελωνισμό και την ηλεκτρική ενέργεια. Κινήσεις που βλέπουμε πως έχουν ξεκινήσει, αλλά πρέπει να ενταθούν για να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.»

Το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης των ΕΛ.ΤΑ.

Στην συνέχεια αναφέρθηκε στην θέση της Κυβέρνησης αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ.:

«Σε κάθε περίπτωση βέβαια σας τονίζω πως για τον ΣΥΡΙΖΑ δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Η νεοφιλελεύθερη προσέγγιση περί ιδιωτικοποίησης των πάντων, θα  έχει ως αποτέλεσμα να επαναφέρει την Ελλάδα στο σημείο που βρισκόταν πριν έναν περίπου αιώνα, όταν ξένες πολυεθνικές επιχειρήσεις διαχειρίζονταν με πλήρως ανορθολογικό τρόπο και αποκλειστικά για ίδιο συμφέρον τα δίκτυα ηλεκτρισμού, νερού και τηλεπικοινωνιών. Η ιστορική εμπειρία στην Ευρώπη και στην Ελλάδα μας διδάσκει ότι η ίδρυση των δημοσίων επιχειρήσεων δρομολογήθηκε ακριβώς για να διορθωθούν οι τεράστιες αποτυχίες των αγορών και των ιδιωτικών επιχειρήσεων ως προς την κάλυψη θεμελιωδών κοινωνικών και αναπτυξιακών αναγκών του τόπου. Από τη συγκεκριμένη σκοπιά, αυτές οι πολιτικές όχι μόνο δεν παρουσιάζουν εκσυγχρονιστικό πρόσημο αλλά συνιστούν βαθιά οπισθοδρόμηση, επαναφέροντας την χώρα σε θέση άμεσης εξάρτησης από ξένα οικονομικά συμφέροντα και ξένα κέντρα λήψης αποφάσεων. Οι πολιτικές αυτές  σηματοδοτούν την αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού και Οικονομικού μοντέλου το οποίο χάνει την όποια Κοινωνική του φυσιογνωμία θέτοντας σε αμφισβήτηση το Κράτος Πρόνοιας.

Πρέπει όμως να παραδεχτούμε πως είναι απαραίτητη η ριζική μεταρρύθμιση και ανασυγκρότηση των δημοσίων επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση και του ΕΛΤΑ με κατεύθυνση την αποδοτικότερη λειτουργία τους και αυτό πρέπει να κάνουμε, ώστε να έχουν όλοι οι πολίτες δικαίωμα στο Κοινωνικό αγαθό του Ταχυδρομείου παντού, σήμερα και αύριο.»

Κλείνοντας, την τοποθέτησή του ο κ. Βαρδάκης σημείωσε τον καθοριστικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν οι εργαζόμενοι των ΕΛ.ΤΑ. στην μεταρρύθμιση:

«Σ’ αυτή την κατεύθυνση οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ και η ΠΟΣΤ μπορούν να παίξουν ουσιαστικό και καθοριστικό ρόλο, συμβάλλοντας με τις απόψεις τους στην διαμόρφωση ενός αναπτυξιακού & εκσυγχρονιστικού μοντέλου διάσωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.»

Διαφήμιση