HomeΚΡΗΤΗΑγοράσατε προβληματικό κινητό; Να ποια είναι τα δικαιώματά σας

Αγοράσατε προβληματικό κινητό; Να ποια είναι τα δικαιώματά σας

Οδηγίες και συμβουλές από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Διαφήμιση

Πλήθος καταγγελιών φτάνουν τις τελευταίες ημέρες στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης για προβληματικές συσκευές κινητών τηλεφώνων, οι κάτοχοι των οποίων πέφτουν «θύματα» εμπορικών πρακτικών. Για τον λόγο αυτό, η Ένωση ενημερώνει τους καταναλωτές για τα δικαιώματα που έχουν μετά από την αγορά ενός ελαττωματικού προϊόντος, τα οποία οφείλουν να διεκδικήσουν.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ένωσης, το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνουν είναι να απευθυνθούν στο κατάστημα αγοράς της συσκευής κινητού τηλεφώνου διεκδικώντας τα νόμιμα δικαιώματα τους, και εάν αντιμετωπίσουν αρνητική στάση να  το καταγγείλουν, απευθυνόμενοι είτε στο 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, είτε στην Πιστοποιημένη ΄Ενωση Καταναλωτών της περιοχής τους.

Ποια είναι τα δικαιώματα του καταναλωτή

  1. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο, η οποία θα πρέπει να πραγματοποιηθεί σε εύλογο χρόνο, εκτός αν μια τέτοια ενέργεια είναι αδύνατη ή απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες ή
  2. Να μειώσει το τίμημα ή
  3. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση (δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν και να ζητήσει τα χρήματά του πίσω), εκτός αν πρόκειται για επουσιώδες πραγματικό ελάττωμα.

Μάλιστα, η άσκηση των σχετικών δικαιωμάτων μπορεί να γίνει μέσα σε δύο έτη από την ημέρα της πώλησης, οπότε και παραγράφονται, σύμφωνα με το άρθρο 554 ΑΚ.

Δηλαδή, πρακτικά, ο καταναλωτής που αγοράζει ένα κινητό τηλέφωνο ή άλλη συσκευή τεχνολογίας αιχμής, δικαιούται μέχρι και 2 έτη μετά την αγορά τους, να ασκήσει τα παραπάνω δικαιώματά του κατά του πωλητή, εφόσον το αντικείμενο που αγόρασε παρουσιάζει συγκεκριμένο πραγματικό ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας υπαιτιότητας όχι του ίδιου του καταναλωτή αλλά του πωλητή, ανεξάρτητα από την διάρκεια εγγύησης που δίνει η κατασκευάστρια εταιρεία.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνονται ακόμη τα εξής: «Καθησυχάζουμε τους καταναλωτές οι οποίοι  ταλαιπωρούνται μήνες ,από τις υποσχέσεις των καταστημάτων πως θα τους επισκευάσουν την συσκευή, ότι  έχουν το δικαίωμα να προβούν άμεσα σε καταγγελίες στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καθώς  δεν αποκλείεται, υπό προϋποθέσεις, να οδηγηθούν σε δικαστική  αξίωση εις όφελος του καταναλωτή-αγοραστή για αποζημίωσή του από τον πωλητή.

Τέλος, ως Ένωση των Καταναλωτών, που μέσα στους βασικούς σκοπούς της είναι η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών,υπενθυμίζουμε στους πωλητές- καταστημάτων συσκευών κινητής τηλεφωνίας, να βάλουν ένα στοπ, σε πρακτικές μη νόμιμες,  καθώς  ο μη σεβασμός των νομοθετημένων δικαιωμάτων των καταναλωτών οδηγεί στον μονόδρομο της Δικαιοσύνης».

Για καταχρηστικές πρακτικές ,για τις συσκευές κινητών τηλεφώνων , επικοινωνήστε με το 1520 ή στα τηλ. της ΄Ενωσης 2821092306 και 2821092666

Διαφήμιση