Νέο συγγραφικό έργο του Καθηγητή Μιχαλίνου Ζεμπύλα: «Psychologized Language in Education Denaturalizing a Regime of Truth»
«Psychologized Language in Education Denaturalizing a Regime of Truth» τιτλοφορείται το τελευταίο επιστημονικό πόνημα του Καθηγητή Επιστημών της Αγωγής στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Δρ. Μιχαλίνου Ζεμπύλα, o οποίος ολοκλήρωσε το νέο έργο σε συνεργασία με τον Dr. Zvi Bekerman, Καθηγητή στο Hebrew University of Jerusalem.
Στο καινούργιο τους βιβλίο οι συγγραφείς διερευνούν την πολύπλευρη σύνδεση της «ψυχολογικοποιημένης» γλώσσας (“psychologized language”) με την εκπαίδευση -και ιδιαιτέρως τη σχολική εκπαίδευση- και εστιάζουν στους τρόπους με τους οποίους η κανονιστική χρήση της γλώσσας αυτής και του λεξιλογίου της στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη έχει αρνητικές επιπτώσεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά ζητήματα ταυτότητας (“identity”) και διαφορετικότητας/διαφοράς (“difference”) των παιδιών.
Εξετάζοντας κριτικά κρίσιμες παραμέτρους που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία -όπως για παράδειγμα η νόηση, η ταυτότητα, το συναίσθημα, η συναισθηματική νοημοσύνη, το κίνητρο, ο πολιτισμός, η γλώσσα και η ερμηνεία- και ιδιαίτερα τους αθέατους μηχανισμούς, μέσα από τους οποίους οι παράμετροι αυτές εδράζονται στο ψυχολογικοποιημένο λόγο («psychologized discourse”), οι συγγραφείς προτείνουν πιθανές διεξόδους υπέρβασης της «ψυχολογικοποιημένης» γλώσσας στην εκπαιδευτική πράξη.
Το βιβλίο ενθαρρύνει τους αναγνώστες να απομακρυνθούν από στατικές και ουσιοκρατικές αντιλήψεις και να εμπλακούν σε μία πιο ενεργή, σχεσιακή και υλιστική (“materialist”) κατανόηση της έννοιας και του περιεχομένου της εκπαίδευσης.
Το σύγγραμμα «Psychologized Language in Education Denaturalizing a Regime of Truth» αποτελεί ένα εξαιρετικό πεδίο αναφοράς για ακαδημαϊκούς, σπουδαστές και ερευνητές στους τομείς της Εκπαίδευσης, της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, της Φιλοσοφίας της Παιδείας και της Κοινωνιολογίας.