HomeHL-GreeceΤην παραίτηση Κουρουμπλή για την οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού απαιτεί η ΝΔ

Την παραίτηση Κουρουμπλή για την οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού απαιτεί η ΝΔ

«Υπάρχει πολιτική ευθύνη, επιτέλους», λένε

Διαφήμιση

Ακόμη και το ναυάγιο του Sea Diamond, το οποίο συνέβη το 2007 και άρα επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας επιστράτευσε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής σαν επιχείρημα εναντίον του Κυριάκου Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της πολιτικής διαμάχης που έχει ξεσπάσει μετά την οικολογική καταστροφή από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου στον Σαρωνικό.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ζητά επίμονα την παραίτηση του υπουργού Ναυτιλίας, καταλογίζοντας στον ίδιον, ως καθ’ ύλην αρμόδιο αλλά και σε ολόκληρη την κυβέρνηση εγκληματική ολιγωρία. Την ίδια στιγμή που το μαύρο εξαπλώνεται καταστρέφοντας τις παραλίες των νοτίων παραλίων της Αθήνας, στελέχη του υπουργικού συμβουλίου επικαλούνται οτιδήποτε προκειμένου να αποσείσουν τις ευθύνες. Χαρακτηριστικά, ο κ. Κουρουμπλής απέδωσε την διάχυση του μαζούτ από το ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη II» στις χαμηλές θερμοκρασίες της θάλασσας και τα υποθαλάσσια ρεύματα. Ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Τσιρώνης πήγε λίγο παρά πέρα, κατηγορώντας «κοινωνία» και τον καπιταλισμό για τη συγκεκριμένη οικολογική τραγωδία η οποία εξελίσσεται στον Σαρωνικό.

«Στην αρχή εξεπλάγην, αλλά αμέσως μετά με επανάφερε στην τάξη» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στον Παναγιώτη Κουρουμπλή, προφανώς καυτηριάζοντας με σαρκασμό την υποκριτική προθυμία που επέδειξε ο υπουργός Ναυτιλίας να παραιτηθεί του αξιώματός του. Σε διαδοχικά tweet, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πήρε σαφή θέση σχετικά με το μείζον ζήτημα της πετρελαιοκηλίδας, γράφοντας τα εξής: «Χρειάστηκαν δεκάδες χρόνια για να καθαρίσει ο Σαρωνικός και μια μέρα μόνο ανικανότητας για να γίνει μια πολύ μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά». – «Καταθέτουμε σήμερα Επερώτηση στη Βουλή, ενώ οι ευρωβουλευτές μας διερευνούν τη δυνατότητα εξεύρεσης ευρωπαϊκών πόρων για την αποκατάσταση». – «Tο ελάχιστο το οποίο μπορεί να κάνει ο κ. Τσίπρας, είναι να αποδεχθεί άμεσα την παραίτηση του κ. Κουρουμπλή».

Επερώτηση στη Βουλή από την ΝΔ

Την απόδοση ευθυνών και τη δημόσια απολογία των αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών επιδιώκει η Νέα Δημοκρατία φέρνοντας το όλο ζήτημα στη Βουλή με επίκαιρη επερώτηση που υπογράφουν περισσότεροι από 20 βουλευτές του κόμματος, μεταξύ των οποίων εν ενεργεία αντιπρόεδροι αλλά και δύο πρώην πρόεδροι. (Ευάγγελος Μεϊμαράκης, Κωστής Χατζηδάκης και Άδωνις Γεωργιάδης, οι τομεάρχες Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας, και οι βουλευτές Άννα Ασημακοπούλου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Γιώργος Βλάχος, Μάκης Βορίδης, Σοφία Βούλτεψη, Γεράσιμος Γιακουμάτος, Νίκος Δένδιας, Νικήτας Κακλαμάνης, Άννα Καραμανλή, Κώστας Κατσαφάδος, Όλγα Κεφαλογιάννη, Βασίλης Κικίλιας, Γιώργος Κουμουτσάκος, Γεωργία Μαρτίνου, Ντόρα Μπακογιάννη, Αθανάσιος Μπούρας, Κατερίνα Παπακώστα και Γιάννης Τραγάκης).

Όλοι μαζί υπογραμμίζουν ότι, ενώ από την επομένη του ναυαγίου κοντά στη Σαλαμίνα ο κ. Κουρουμπλής δήλωνε ότι η κατάσταση είναι υπό πλήρη έλεγχο και έχει περιοριστεί η διαρροή και η ρύθμιση, «η εξέλιξη όχι απλώς δεν τον δικαίωσε, αλλά αντιθέτως οδήγησε σε μία άνευ προηγουμένου οικολογική καταστροφή στην περιοχή».

Από την επομένη ημέρα, αναφέρουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, «στις ακτές της Σαλαμίνας εμφανίστηκαν τα πρώτα σημάδια της τεράστιας θαλάσσιας ρύπανσης και αντί, να επέμβετε και να αντιμετωπίσετε, έστω και αργά, την καταστροφή, εσείς αντιθέτως διαβεβαιώσατε ψευδώς το πανελλήνιο ότι όλα είναι υπό έλεγχο, ενώ η οικολογική καταστροφή επεκτάθηκε στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή, στον Πειραιά, την Γλυφάδα και τη Βούλα».

Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας επισημαίνουν ότι οι περιφερειακοί σταθμοί καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης που λειτουργούν στον Πειραιά και την Ελευσίνα «από την έως τώρα διαχείριση της κρίσης αποδεικνύονται εκ της πράξεως αναποτελεσματικοί και ότι υπολειτουργούν».

Και προσθέτουν: «Όπως γνωρίζετε, η χώρα μας έχει υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την EMSA (European Maritime Safety Agency), η οποία διαθέτει, σε κατάσταση αναμονής, εξειδικευμένα πλοία τα οποία δύνανται να επιχειρήσουν σε παρόμοια περιστατικά. Ενώ, λοιπόν, βρισκόταν ελλιμενισμένο στην περιοχή, πέραν των άλλων σκαφών απορρύπανσης και το πλοίο ΑΚΤΑΙΑ OSRV, το οποίο εκτός του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού, είναι εφοδιασμένο με ραντάρ κατάλληλο να παρέχει πληροφορίες διεύθυνσης κίνησης της πετρελαιοκηλίδας δεν ζητήθηκε έγκαιρα η συνδρομή του στην αντιμετώπιση της καταστροφής».

Καταλήγοντας, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας θέτουν τον υπουργό ενώπιον των ευθυνών του, τονίζοντας: «Επειδή η εγκληματική ολιγωρία, η έλλειψη συντονισμού και η παντελής άγνοια της διαδικασίας διαχείρισης εκ μέρους σας ως Υπουργού της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ της κρίσης στην βύθιση του δεξαμενόπλοιου “ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ” οδήγησε δυστυχώς σε μία τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή, ερωτάσθε:

1. Ποια είναι τα αίτια του ναυαγίου;

2. Το δεξαμενόπλοιο ήταν αξιόπλoο ή είχε πράγματι ρήγμα;

3. Πότε είχε ελεγχθεί το αξιόπλoο του από το Υπουργείο Ναυτιλίας;

4. Σε ποιο χρόνο άρχισε να υλοποιείται το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του Υπουργείου Ναυτιλίας;

5. Ποιος ή ποιοι είναι υπεύθυνοι για την ενεργοποίησή του;

6. Πότε ενημερώθηκαν για το ναυάγιο;

7. Πότε ανταποκρίθηκαν για την διαχείριση της κρίσης;

8. Ήταν επαρκή τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους;

9. Πότε ενημερώθηκαν οι τοπικές Αρχές;

10. Γιατί επεκτάθηκε η ρύπανση;».

Οι δικαιολογίες Κουρουμπλή

Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό την Πέμπτη, ο υπουργός Ναυτιλίας επανέλαβε τον ισχυρισμό του ότι δεν υπήρξε καμία ολιγωρία από τον ίδιον και τον κρατικό μηχανισμό και αντεπιτέθηκε στη Νέα Δημοκρατία με οξύτητα. Ο Παναγιώτης Κουρουμπλής είπε ότι «δεν είναι απλό γεγονός, βυθίστηκε ένα πλοίο στα καλά του καθουμένου. Το ζήτημα που έχει τεθεί είναι αν υπήρξε η απαραίτητη κινητοποίηση. Το πλοίο βυθίστηκε στις 2:30 τα ξημερώματα της Κυριακής. Στις 3:30 ήταν εκεί πλοίο του λιμενικού. Στις 4 ήταν το πλοίο που διέσωσε τους ναυτικούς. Στις 6:14 έγινε η ανάθεση στην εταιρεία για τη στεγανοποίηση του πλοίου. Τη νύχτα δεν γίνεται ο καθαρισμός. Δεν είναι εύκολη υπόθεση αυτή. Το πλοίο βυθίστηκε. Για να γίνει η επιχείρηση, πρέπει να ξέρεις πού είναι το πλοίο. Στις 9:40 μπήκαν οι φράκτες. Στις 10 άρχισε η στεγανοποίηση. Ο Μητσοτάκης, που ζητάει την παραίτησή μου, πιάστηκε αδιάβαστος. Αν λέω ψέματα, τότε θα παραιτηθώ».

Εν συνεχεία ο υπουργός αναφέρθηκε στο Sea Diamond, προσπαθώντας να προσάψει εμμέσως ανεπάρκεια στη Νέα Δημοκρατία, για ένα περιστατικό που συνέβη προ δεκαετίας: «Όταν θα ρθει η ώρα και θα τελειώσει η επιχείρηση, όλα θα απαντηθούν. Το μαζούτ που χύθηκε δεν είναι απλή ιστορία. Το Sea Diamond το ξέρετε ότι δεν έχει στεγανοποιηθεί ακόμα; Στόχος μας ήταν να το στεγανοποιήσουμε και σήμερα άρχισε η άντληση του πετρελαίου. Αν είχαμε 40 αντιρρυπακτικά σκάφη, μπορεί το αποτέλεσμα να ήταν άλλο. Η χώρα επιστράτευσε όλα τα πλοία του ιδιωτικού τομέα και τα 7 σκάφη του λιμενικού σώματος, με τρεις στόχους. Ό,τι υπάρχει στη θάλασσα και ό,τι έχει καλύψει τις παραλίες, θα καθαριστεί. Το πλοίο έχει πιστοποιηθεί. Εκείνη τη στιγμή είχε πάνω δύο ανθρώπους και έπρεπε να είχε παραπάνω. Δεν είχε ρήγμα. Το ότι βυθίστηκε τόσο γρήγορα, είναι ένα ερωτηματικό. Μας βάζει σε υποψίες. Την άλλη Τρίτη έχω καλέσει τους δημοσιογράφους και τους εκπροσώπους των κομμάτων να πάμε σε αυτά τα σημεία και να δούμε τι έχει καθαριστεί. Με την εταιρεία αυτή έχω πληροφορίες ότι υπήρχαν και παλιότερα προβλήματα. Ότι είχαν κατασχεθεί δύο πλοία».

Όσο για το ζήτημα της παραίτησής του, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής επανέλαβε για άλλη μία φορά ότι στην πραγματικότητα το πρόβλημα της πετρελαιοκηλίδας έχει σχεδόν λυθεί και πως «ο πρωθυπουργός έχει το δικαίωμα να ζητήσει ανά πάσα στιγμή την παραίτηση κάθε υπουργού. Αν δείτε τώρα στη Σαλαμίνα, δεν υπάρχει πρόβλημα. Σε έναν μήνα θα δούμε τι αποτέλεσμα θα έχουμε. Έχουμε ήδη ζητήσει να γίνουν μετρήσεις».

Protothema.gr

Διαφήμιση