HomeΕΛΛΑΔΑUNICEF: Η ένταξη των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα ωφελεί όλα τα παιδιά

UNICEF: Η ένταξη των προσφυγόπουλων στο εκπαιδευτικό σύστημα ωφελεί όλα τα παιδιά

Με αφορμή τη φοίτηση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα ελληνικά σχολεία

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Εκατομμύρια παιδιά μετακινούνται δια μέσω διεθνών συνόρων διαφεύγοντας από τη βία και τις συγκρούσεις, από τις καταστροφές ή τη φτώχεια, σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής. Σήμερα, την πρώτη μέρα μιας νέας σχολικής χρονιάς, τα ελληνικά σχολεία καλωσορίζουν όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από το πού προέρχονται, επειδή η εκπαίδευση είναι θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε παιδί.

Η UNICEF, για να υποστηρίξει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, δεσμεύεται να καταστήσει αυτό το δικαίωμα πραγματικότητα για κάθε παιδί στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών.

«Χωρίς εκπαίδευση, μια γενιά παιδιών θα μεγαλώσει στην Ελλάδα χωρίς τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να συμβάλει στη χώρα και την οικονομία αντιμετωπίζοντας αυξημένο κίνδυνο αποκλεισμού. Η εκπαίδευση είναι θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε παιδί και η μόνη τους ελπίδα να ξαναχτίσουν το μέλλον τους. Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε αυτά τα παιδιά.

Απεναντίας, θα πρέπει να τα οδηγήσουμε πίσω στο σχολείο, επιτρέποντάς τους να επικοινωνούν και να συνδιαλέγονται με τα ελληνόπουλα. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την ψυχική υγεία και την ψυχοκοινωνική ευημερία των παιδιών προσφύγων και μεταναστών, θα ενεργοποιήσει εκ νέου την αναπτυξιακή τους πορεία και θα επαναφέρει ένα αίσθημα σταθερότητας», λέει ο Laurent Chapuis, συντονιστής της Ομάδας Ανταπόκρισης της UNICEF για το Προσφυγικό & Μεταναστευτικό στην Ελλάδα.

«Χαιρετίζουμε το σχέδιο και τις άοκνες προσπάθειες που καταβάλλει η Ελληνική κυβέρνηση για να καλωσορίσει τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών στο σχολείο», λέει η Σοφία Τζιτζίκου, Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής UNICEF. Το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται να υποδεχθεί στα δημόσια σχολεία, όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, δημιουργώντας τάξεις υποδοχής για τα παιδιά που διαμένουν σε προσωρινές εγκαταστάσεις καθώς και για εκείνα που ζουν σε αστικές περιοχές.

«Η ενσωμάτωση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στα ελληνικά σχολεία έχει μόνο θετικές πλευρές, καθώς τα ελληνόπουλα θα σπουδάζουν σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, καλλιεργώντας το πνεύμα των πολιτών του κόσμου, της ειρηνικής συνύπαρξης και της συμπόνιας», λέει η Σοφία Τζιτζίκου. «Είναι μύθος ότι αυτά τα παιδιά εγείρουν θέματα υγείας και υγιεινής και μειώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης στις σχολικές τάξεις. Κανένα παιδί πρόσφυγα και μετανάστη δεν θα επιτρέπεται να εγγραφεί στο σχολείο αν δεν είναι εμβολιασμένο. Το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Υγείας αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά αυτό το ζήτημα και συνεργάζονται ώστε να διασφαλίσουν ότι οι υποχρεωτικοί εμβολιασμοί και οι προληπτικές εξετάσεις υγείας θα πραγματοποιηθούν πριν από την έναρξη των τάξεων υποδοχής. Μετά την εγγραφή τους, τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών θα λάβουν εντατική υποστήριξη στην ελληνική γλώσσα ώστε να επιταχύνουν την εκμάθησή της».

Με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Γερμανικής κυβέρνησης, η UNICEF συμβάλλει στις προσπάθειες της πολιτείας για την εγγραφή των παιδιών στο σχολείο μέσω της ενημέρωσης, της ευαισθητοποίησης και της διερμηνείας, της υποστήριξης της σχολικής μελέτης στο σπίτι, της εκπαίδευσης στην πρώιμη παιδική ηλικία και της μη τυπικής εκπαίδευσης για παιδιά εκτός σχολείου ή αυτών που μετακινούνται για μετεγκατάσταση σε άλλες χώρες.

Εκτός από τις θετικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην κοινωνική συνοχή, η ενσωμάτωση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα ωφελήσει επίσης τα ελληνόπουλα και τις κοινότητες υποδοχής σε όλη τη χώρα με πολύ χειροπιαστούς τρόπους. Για παράδειγμα, περίπου 700 νέοι εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν για τις τάξεις υποδοχής.

«Ας θυμόμαστε όλοι, ότι είναι όλα τους παιδιά. Κανένα παιδί δεν πρέπει να μείνει χωρίς εκπαίδευση. Η εκπαίδευση των παιδιών θα ωφελήσει όλους μας για τη συνύπαρξη και τη συμβολή στην κοινωνία».

Διαφήμιση
Διαφήμιση