HomeHL-9ΕΣΥΠΡΟΤΑ: «Νέοι, κάτω των 35 ετών, τα περισσότερα θύματα τροχαίων»

ΕΣΥΠΡΟΤΑ: «Νέοι, κάτω των 35 ετών, τα περισσότερα θύματα τροχαίων»

Το προφίλ των οδηγών που εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη

Διαφήμιση

Νέοι, κάτω των 35 ετών, που οδηγούν νυχτερινές ώρες έχοντας καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ, χωρίς να φορούν ζώνη ή κράνος. Αυτό είναι το προφίλ των οδηγών που εμπλέκονται στα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη, σύμφωνα με στοιχεία του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ). «Η συγκεκριμένη περιγραφή καλύπτει τον μεγαλύτερο αριθμό θανατηφόρων τροχαίων στο νησί, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, εκτός από το αλκοόλ, διαπιστώνεται και χρήση ουσιών. Οι επικίνδυνοι δρόμοι και οι κακοτεχνίες δεν μπορούν να κρύψουν την ρίζα του προβλήματος, που δεν είναι άλλη από την συμπεριφορά των οδηγών στην Κρήτη», λέει στο cretapost o πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ, Γιάννης Λιονάκης.

Τα περισσότερα δυστυχήματα στο νησί καταγράφονται από το βράδυ της Παρασκευής ως το πρωί της Κυριακής σε επαρχιακούς δρόμους, συνήθως μετά από γλέντια. «Σε επίπεδο νομών, μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στα Χανιά. Πριν από μερικά χρόνια, μιλούσαμε στην Κρήτη μόνο για τον Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ), όπου έχαναν την ζωή τους 28 – 30 άτομα ετησίως. Ωστόσο, την τελευταία τριετία, το σκηνικό έχει αλλάξει. Με κάποιες μικρές παρεμβάσεις που έγιναν στον ΒΟΑΚ, ο αριθμός των θυμάτων έπεσε στους 10 – 12 και φέτος, από τις αρχές του έτους, βρισκόμαστε στους πέντε. Την ίδια ώρα όμως, η εικόνα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο έχει αλλάξει δραματικά. Από τους 40 νεκρούς που έχουμε φέτος, οι περισσότεροι έχασαν την ζωή τους σε επαρχιακούς δρόμους, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από αυτούς εντοπίστηκαν έξω από τα αυτοκίνητά τους, επειδή δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας», αναφέρει ο κ. Λιονάκης.

Πριν από λίγα χρόνια, ο ΕΣΥΠΡΟΤΑ συμμετείχε στην σύνταξη μελέτης που προσδιόριζε τα 450 πιο επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο του νησιού. «Σίσες, Νωπήγεια, Πλατάνι, Καβρός, καθώς και ολόκληρη η περιοχή της Μεσαράς και η πόλη των Χανίων, παραμένουν στις πρώτες θέσεις της λίστας. Δυστυχώς, πέρα από την τοποθέτηση καμερών σε κάποια σημεία, ελάχιστα πράγματα άλλαξαν. Από τα 260.000.000 ευρώ που υποτίθενται ότι θα πήγαιναν σε έργα στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, τα περισσότερα χρήματα δόθηκαν για παρεμβάσεις σε αυτοκινητόδρομους στην υπόλοιπη χώρα. Ωστόσο, επαναλαμβάνω ότι η πηγή του κακού δεν είναι οι επικίνδυνοι δρόμοι, αλλά η νοοτροπία των οδηγών της Κρήτης. Από εκεί ξεκινούν όλα. Σε ποια άλλη περιοχή της Ελλάδας θεωρείται φυσιολογικό να οδηγεί αγροτικό όχημα ένας 12χρονος; Σε ποια άλλη περιοχή καταγράφονται από την Τροχαία 4.000 παραβάσεις μέσα σε ένα τριήμερο;», σημειώνει ο ίδιος.

Γεράσιμος Κόντος 

Διαφήμιση