HomeHL-EconomyΕμπορικά καταστήματα: Παρά τις προσδοκίες, οι θερινές εκπτώσεις απογοήτευσαν

Εμπορικά καταστήματα: Παρά τις προσδοκίες, οι θερινές εκπτώσεις απογοήτευσαν

Έρευνα του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου

Διαφήμιση

Φρούδες οι ελπίδες για πολλούς εμπόρους, οι οποίοι περίμεναν τις θερινές εκπτώσεις για να ανακάμψει η κίνηση στα καταστήματά τους.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα, για τη θερινή εκπτωτική περίοδο, του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου, υπήρξε μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων στις εκπτώσεις κατά περίπου 3%, ωστόσο καταγράφηκαν και σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης.

Πτωτικά από -9% έως -15% κινήθηκαν οι επιχειρήσεις με αυτοαπασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές, ενώ αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα, είτε αύξηση, έως +3%.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά από το Ινστιτούτο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Επιχειρηματικότητας και Εμπορίου, σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Μόλις το 6% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι είχε καλύτερες πωλήσεις. Η πλειονότητα των επιχειρηματιών, ποσοστό 65%, δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016 και το 28% ότι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά τα ποσοστά εκπτώσεων, μία στις δύο επιχειρήσεις, έκανε μειώσεις μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε της τάξης του 41%-50% είτε μεγαλύτερες του 50%. Σημειώνεται ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησε εκπτώσεις άνω του 50% διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017.

Σχετικά με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές, το 52% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως πιστωτικές κάρτες, το 26% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 22% κυρίως με μετρητά. Για πρώτη φορά στις επαναλαμβανόμενες έρευνες τα ποσοστά χρήσης πιστωτικών καρτών είναι αυξημένα, γεγονός που επιβεβαιώνει την ευρεία πλέον χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών.

Στην έρευνα περιελήφθη και το θέμα των Κυριακών, με αφορμή της έναρξη εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου. Σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους, οι έμποροι δεν επέλεξαν να διατηρήσουν τα καταστήματα τους ανοιχτά, εκτός από μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες φάνηκε να πειραματιστήκαν (δεν άνοιξαν όλες τις Κυριακές και ούτε όλα τα υποκαταστήματα τους).

Ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, η πλειονότητα των καταστημάτων δεν άνοιξε τις Κυριακές. Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 16 Ιουλίου το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της θερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι τον επηρέασε αρνητικά και το 10% δηλώνει ότι συνέβαλε θετικά.

Όσον αφορά την επισκεψιμότητα του καταστήματος και αν αυτή έχει αυξηθεί από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές, το 58% δηλώνει ότι δεν υπάρχει καμία βελτίωση, το 29% ότι το άνοιγμα τις Κυριακές έχει συμβάλει σε μικρό βαθμό στην αύξηση της επισκεψιμότητας και το 13% ότι έχει συμβάλει πάρα πολύ ή πολύ.

«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων – ιδίως των εμπορικών – ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές», επισημαίνει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης και προσθέτει:

«Η αυξημένη τουριστική κίνηση αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο, αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, κατέγραψαν αυξομειώσεις του τζίρου και επιβεβαίωσαν ότι οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις μπορεί να βοήθησαν αλλά σίγουρα δεν έσωσαν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις».

Protothema.gr

Διαφήμιση