HomeHL-9Διπλές «πανελλαδικές» το σχέδιο της κυβέρνησης για την είσοδο σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Διπλές «πανελλαδικές» το σχέδιο της κυβέρνησης για την είσοδο σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Τελικά, όχι μόνο δεν τις καταργούν αλλά τις πολλαπλασιάζουν!

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Το δεύτερο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη, αμέσως μετά, δηλαδή, τη σχετική εξαγγελία που θα κάνει ο Αλέξης Τσίπρας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, όπως αποφασίστηκε σε συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου, όπου ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, παρουσίασε τα βασικά σημεία του Σχεδίου Νόμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τη συνεδρίαση το Σχέδιο Νόμου περιλαμβάνει:

– Εξετάσεις πανελλαδικού ή περιφερειακού χαρακτήρα μέσα στο Λύκειο, οι οποίος δεν θα φέρουν τον τίτλο Πανελλαδικές αλλά άλλη ονομασία.

– Ενδοσχολικές Εξετάσεις και προφορική βαθμολογία.

Ο Γενικός Μέσος Ορος του Απολυτηρίου βάσει του οποίου οι υποψήφιοι θα εισάγονται στα ΑΕΙ θα υπολογίζεται κατά ένα μεγάλο μέρος από τις εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα και κατά ένα μικρό μέρος από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και την προφορική βαθμολογία. Η αναλογία θα καθοριστεί μετά τη δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις στο νομοσχέδιο προβλέπει:

– «Κεντρικά οργανωμένες εξεταστικές διαδικασίες πραγματοποιούνται δύο φορές τον χρόνο: τέλος Ιανουαρίου (διαγωνίσματα τετραμήνου) και τον Ιούνιο.

– Τα διαγωνίσματα του Ιανουαρίου θα συμμετέχουν στον βαθμό πρόσβασης με ένα ποσοστό μόνο για να βελτιώνουν τον βαθμό του Ιουνίου, αλλιώς δεν θα μετράνε. Αυτή η ευκαιρία για βελτίωση είναι ένα πολύ σημαντικό «μπόνους» για τους μαθητές και ταυτόχρονα «αποδραματοποιεί» τις τελικές εξετάσεις.

– Ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις και από τον βαθμό του απολυτηρίου. Την πρώτη χρονιά εφαρμογής η συμμετοχή του απολυτηρίου στον βαθμό πρόσβασης θα είναι περιορισμένη (μέγιστο 20%) και σταδιακά θα αυξάνεται, καθώς θα εμπεδώνεται η εμπιστοσύνη στην ενδοσχολική αξιολόγηση.

Με το νέο σύστημα, που δεν περιορίζεται στην επίδοση σε τρίωρες πανελλαδικές εξετάσεις αλλά συμπεριλαμβάνει και την αξιολόγηση της επίδοσης των υποψηφίων κατά τη διάρκεια της φοίτησης στη Γ΄ τάξη, η είσοδος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προσδένεται ισχυρότερα στην εντός του σχολείου εκπαιδευτική πράξη.

Οι κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις του Ιουνίου αφορούν τέσσερα (4) μαθήματα. Πλην της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που είναι μάθημα κοινό για όλους, τα υπόλοιπα τρία είναι μαθήματα εμβάθυνσης που επιλέγει κάθε μαθητής/τρια. Εφόσον επιδιώκει την εισαγωγή του/της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιλέγει ζεύγος μαθημάτων που δίνει πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Ως 3ο μάθημα εμβάθυνσης:

– είτε επιλέγει μάθημα που συνδυάζεται με κάποιο μάθημα του αρχικού ζεύγους δημιουργώντας νέο ζεύγος, που δίνει πρόσβαση και σε άλλο επιστημονικό πεδίο,
– είτε επιλέγει μάθημα που προαπαιτείται για συγκεκριμένα τμήματα (σε συνδυασμό με το ζεύγος που επέλεξε), δηλ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική,
– είτε απλώς επιλέγει ένα μάθημα που τον ενδιαφέρει».

Protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση