HomeΕΛΛΑΔΑΚαταγγελίες για παράτυπη εκλογή της διοίκησης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

Καταγγελίες για παράτυπη εκλογή της διοίκησης της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

Έντονες οι αντιδράσεις

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Έντονες αντιδράσεις έχει  προκαλέσει ο τρόπος τον οποίο επέλεξε η κυβέρνηση να στελεχώσει την ανεξάρτητη  Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) αφού υπάρχουν καταγγελίες για παράτυπη εκλογή της νέας διοίκησης στην οποία συμμετέχουν  στελέχη κάποια εκ των οποίων αφενός δεν  έχουν εκ του νόμου  τα απαραίτητα προσόντα ενώ κάποια είναι συνεργάτες του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στις  αρχές Ιουνίου, βγαίνει ανακοίνωση από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την οποία γίνεται γνωστή  η νέα διοίκηση της ΡΑΛ όπως εγκρίθηκε από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας  της Βουλής.

Όμως η εκλογή ήταν τυπικά άκυρη αφού η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής δεν έχει αρμοδιότητα να εκλέξει τη διοίκηση. Σύμφωνα με τον νόμο 4389/2006 η διοίκηση της ΡΑΛ εκλέγεται από τη διάσκεψη των προέδρων ύστερα από πρόταση της Επιτροπής Διαφάνειας.

Απορία προκάλεσε το γεγονός ότι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης που συμμετείχαν στην Επιτροπή δεν το αντιλήφθησαν και ψήφισαν κανονικά.

Μάλιστα στη ΝΔ δημιουργήθηκε θέμα μετά τις έντονες διαμαρτυρίες και έτρεξαν να τα μαζέψουν μετά από παρέμβαση από ψηλά.

Το θέμα τελικά μετά τις έντονες αντιδράσεις  παραπέμφθηκε, πριν από λίγες ημέρες,  στην Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής όπως προβλέπει ο νόμος.

Παρόντες στη Διάσκεψη ήταν 24 βουλευτές. Η  εισήγηση του Υπουργού Ναυτιλίας πέρασε με ψήφους 13 υπέρ και 11 κατά.

Εδώ ανέκυψε νέο θέμα. Σύμφωνα με τον Κανονισμό Εργασιών της Βουλής  για τις αρμοδιότητες  της Διάσκεψης των Προέδρων, στο άρθρο 14, προβλέπεται ότι  για τα μέλη της διοίκησης Ανεξάρτητων Αρχών πρέπει να ψηφίσουν  υπέρ  τα 4/5 των μελών της Διάσκεψης  κάτι που δεν συνέβη με τη ΡΑΛ.

Οι βουλευτές της κυβέρνησης υποστήριξαν ότι τα 4/5 χρειάζονται για τις Ανεξάρτητες Αρχές που προβλέπονται στο άρθρο 101Α του Συντάγματος.

Όμως όπως υποστηρίζουν οι  καταγγέλλοντες τη διαδικασία  «οι ανεξάρτητες αρχές είναι…ανεξάρτητες. Η ΡΑΛ μετατράπηκε  από Δημόσια Υπηρεσία  του υπουργείου Ναυτιλίας σε Ανεξάρτητη Διοικητική  Αρχή με τον μόνο 4389/2016 μετά από απαίτηση των Θεσμών. Άρα υπάγεται στον κανονισμό Εργασιών της Βουλής στο άρθρο 14.»

Το άλλο θέμα που έχει προκύψει είναι για τα μέλη της νέας διοίκησης της ΡΑΛ. Όπως καταγγέλλουν  στελέχη  της λιμενικής βιομηχανίας «κάποια μέλη δεν έχουν τα προσόντα που ορίζει ο νόμος που προβλέπει στο άρθρο 109 ότι το ΔΣ απαρτίζεται από πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους  που διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση την ειδικότερη γνώση και εμπειρία της πρακτικής λειτουργίας των λιμένων και την επαγγελματική τους ικανότητα στον τεχνικό , νομικό και οικονομικό τομέα ιδίως σε θέματα ναυτιλίας, στρατηγικού  και επιχειρησιακού  σχεδιασμού οργάνωσης και λειτουργίας λιμένων…»

Κύκλοι της αγοράς είχαν επισημάνει ήδη από την πρώτη φορά που ανακοινώθηκαν τα ονόματα από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ότι «τα μέλη που απαρτίζουν τη διοίκηση που ανακοινώθηκε εκτός από δύο  δεν έχουν γνώση σε θέματα λιμενικής βιομηχανίας. Δεν έχουν γνώσεις για να ηγηθούν της ΡΑΛ που εποπτεύει τη βαριά βιομηχανία της χώρας με δύο λιμάνια ΟΛΠ και ΟΛΘ ιδιωτικοποιημένα. Χρειάζονται πρόσωπα υψηλού επιπέδου κατάρτισης.»

Τέλος υπάρχουν ενστάσεις γιατί ανάμεσα  στα μέλη του ΔΣ της ΡΑΛ υπάρχουν συνεργάτες του υπουργού Ναυτιλίας:

«Πως είναι δυνατόν να είναι ανεξάρτητη η αρχή όταν υπάρχει στο ΔΣ ειδικός σύμβουλος του υπουργού Ναυτιλίας  που προσελήφθη στις 16/1/2017  στο υπουργείο σύμφωνα με το ΦΕΚ  ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Επίσης υπάρχει μέλος που ακολουθεί προσωπικά τον Παναγιώτη Κουρουμπλή  σε οποιοδήποτε υπουργείο πηγαίνει ως έμμισθος σύμβουλος» αναρωτιόνται στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας.

Η ΡΑΛ αναδεικνύεται σε ανεξάρτητη αρχή εποπτείας των εμπορικών μεθόδων και πρακτικών των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών, με αναβάθμιση του εποπτικού της ρόλου, ώστε να δύναται να λαμβάνει ρυθμιστικά μέτρα για τη διασφάλιση της ακώλυτης παροχής λιμενικών υπηρεσιών στους χρήστες, της ακώλυτης πρόσβασης σε λιμενικές υπηρεσίες και της εύρυθμης λειτουργίας της συναφούς αγοράς λιμενικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο και σε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

protothema.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση