HomeHL-9“Ανοίγει” ο δρόμος…για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

“Ανοίγει” ο δρόμος…για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Ολοκληρώθηκε η εξέταση της οικονομικής προσφοράς της TERNA-GMR

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ολοκληρώθηκε η εξέταση της οικονομικής προσφοράς της ΚΞ TERNA-GMR για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι από το Υπουργείο Υποδομών.

Η προσφορά σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου θεωρείτο από την αρχή ικανοποιητική και όπως όλα δείχνουν η διαδικασία από εδώ και πέρα θα τρέξει με σκοπό να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του έτους και να ξεκινήσει το μεγαλύτερο κατασκευαστικό project όλων των εποχών για την Κρήτη.

Αυτό που αναμένεται τώρα είναι η ανακοίνωση του διαγωνισμού από τον αρμόδιο υπουργό.

Ειδικότερα, μετά την αποσφράγιση του Φακέλου Γ (Οικονομικής Προσφοράς), η προσφορά του κοινοπρακτικού σχήματος έχει ως εξής:

-Προϋπολογισμός κατασκευαστικών εργασιών 480 εκατ. ευρώ αντί άνω των 850 εκατ. ευρώ που προϋπολόγιζε το υπουργείο Υποδομών

-Η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ έναντι 220 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν οι αρχικοί όροι του διαγωνισμού

-Η συμμετοχή του Δημοσίου στο σχήμα παραχώρησης ανέρχεται σε 46% (από 45% ως είχε αρχικά προβλεφθεί)

-Τέλη χρήσης αεροδρομίου σημαντικά χαμηλότερα των 20 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα συγκριτικά με αυτά στο περιφερειακό αεροδρόμιο Χανίων

Με ορίζοντα το 2018

Οι κατασκευαστικές εργασίες για την υλοποίηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να ξεκινήσουν αρχές του 2018.

Μετά την αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς, σειρά έχει η κατάρτιση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, για περίοδο 37 ετών, η οποία θα πρέπει να υπογραφεί και να υποβληθεί για έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το τελευταίο βήμα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή.

Ο αερολιμένας που θα βρίσκεται νοτιοανατολικά του Ηρακλείου, στα όρια του Δήμου Μίνωα – Πεδιάδος θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο-κορεσμένο-αεροδρόμιο «Ν.Καζαντζάκης” και θα εξυπηρετεί αεροσκάφη τύπου B747 και Α330.

Το έργο θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τη μέθοδο της παραχώρησης, υιοθετώντας, ως ένα βαθμό, το μοντέλο που εφαρμόστηκε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σημειώνεται ότι η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενισχύεται άνω του 5%.

Διαφήμιση
Διαφήμιση