HomeHL-9Ανησυχία στους ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς για τη διασύνδεση της Κρήτης

Ανησυχία στους ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς για τη διασύνδεση της Κρήτης

Για το προκαταρκτικό σχέδιο του 10ετούς προγράμματος ανάπτυξης

Διαφήμιση
Διαφήμιση

Τις ανησυχίες του εκφράζει ο ΕΣΑΗ (Ελληνικός Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας) για το προκαταρκτικό σχέδιο του δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) του ΑΔΜΗΕ.

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, ο ΕΣΑΗ χαρακτηρίζει σε επιστολή του «ακατανόητο» το γεγονός ότι στο σχέδιο του ΑΔΜΗΕ εμφανίζεται η διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτης σε λειτουργία ήδη από το 2020, όμως η ενεργειακή ζήτηση της Κρήτης, που θα καλύπτεται μέσα από τη συγκεκριμένη διασύνδεση, δεν αποτυπώνεται στη συνολική ζήτηση του Διασυνδεδεμένου Συστήματος για την περίοδο 2020 – 2025.

Επιπλέον, σύμφωνα με την παρέμβαση του ΕΣΑΗ, το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης, ως προς τη διασύνδεση της Κρήτης, αγνοεί το ισχύον πρόγραμμα (2017 -2026) όπως διαμορφώθηκε μετά την περσινή διαβούλευση, αλλά και τις οδηγίες της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας προς τον Διαχειριστή.

Όπως αναφέρεται στο enikonomia.gr, ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τους ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς, ενώ έχει αποφασισθεί η επίσπευση της λειτουργίας και της βασικής διασύνδεσης Αττική – Κρήτη, με τη λειτουργία του πρώτου πόλου ισχύος 350 μεγαβάτ της διασύνδεσης να προσδιορίζεται στο 2022 και τη λειτουργία του δεύτερου πόλου στο 2024, το προτεινόμενο πρόγραμμα επιστρέφει στην αρχική μορφή του περσινού σχεδίου προγράμματος.

Όπως επισημαίνει ο ΕΣΑΗ, προκύπτει το ερώτημα γιατί ο Διαχειριστής επιλέγει την ταυτόχρονη λειτουργία των δύο πόλων της γραμμής συνεχούς ρεύματος και όχι τη σταδιακή ένταξή τους. Ο σύνδεσμος στην επιστολή του εστιάζει στο ζήτημα της ασφάλειας ενεργειακού εφοδιασμού. «Είναι απολύτως απαραίτητο να δοθούν συγκεκριμένα στοιχεία που να τεκμηριώνουν ότι η διασύνδεση Πελοπόννησος – Κρήτη επαρκεί, μαζί με τους υπάρχοντες πετρελαϊκούς σταθμούς που θα βρίσκονται σε περιορισμένη λειτουργία, για να καλύψει την περίοδο 2020 – 2025 και την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης στην Κρήτη», υπογραμμίζεται.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα όσα διεμήνυσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης, από το βήμα της Βουλής, την περασμένη εβδομάδα, η διασύνδεση της Κρήτης έχει δύο στάδια. «Το ένα στάδιο προχωράει και αδειοδοτείται το έργο. Είναι στην πρώτη προτεραιότητα η διασύνδεση Κρήτης- Πελοποννήσου. Αυτό θα εξασφαλίσει μια σημαντική προσφορά ενέργειας από τον υπό κατασκευή σταθμό στη Μεγαλόπολη», τόνισε ο κ. Σταθάκης.

Το δεύτερο στάδιο, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι και πιο σημαντικό. «Έχει κατοχυρώσει το έργο ο ΑΔΜΗΕ, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει εξαιρετικό ιδιωτικό ενδιαφέρον για το έργο. Είναι υπό συζήτηση να βρεθεί η άριστη λύση», ανέφερε ο υπουργός σχετικά με το μεγάλο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, το οποίο βάσει του σχεδιασμού του ΑΔΜΗΕ έχει ορίζοντα υλοποίησης το 2023.

Παράλληλα, ο κ. Σταθάκης αναφέρθηκε και στο θέμα των διασυνδέσεων στις Κυκλάδες. Η πρώτη φάση ήδη προχωρά και θα ακολουθήσει η δεύτερη. «Στα νησιά, σε συνεργασία με την Κομισιόν και με τον Επίτροπο, ήδη έγινε η εξαγγελία για την πρωτοβουλία που αναλάβαμε από κοινού, προκειμένου να υπάρξει ένα μεγάλο ενεργειακό πρόγραμμα –τριάντα δύο νησιά θέλουμε να εντάξουμε σε αυτό– στο πλαίσιο μιας ισχυρής ενεργειακής αυτονομίας», σημείωσε.

Τον ερχόμενο Ιούνιο θα γίνει ευρεία συνάντηση και διαβούλευση, με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στα Χανιά, όπου θα συναντηθούν εκπρόσωποι από όλα τα νησιά της Μεσογείου.

Διαφήμιση
Διαφήμιση